پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، شهرآورد از هم‌اکنون و شاید بهتر است اذعان کنیم از چند روز قبل آغاز شده است. جایی که یحیی گل‌محمدی دیروز در کنفرانس خبری بر آزمایش دوپینگ از بازیکنان دو تیم در جریان این بازی تأکید کرد.

در این بازی خاص؛ اگر چه تماشاگران بازی را برای دو تیم حساس می‌کنند، اما نمی‌شود گفت اندیشه‌های تاکتیکی یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی در این بازی بی‌اثر است. اتفاقاً ایده‌های تاکتیکی و توصیه‌ها می‌تواند در این بازی ایفاگر نقش باشد هر چند این نقش کمرنگ‌تر از حساسیت‌های بازی باشد.

یحیی گل‌محمدی فصل گذشته به همراه شهرخودرو به زعم خیلی از مربیان حریف بهترین فوتبال را ارائه می‌داد، اما به نظر می‌رسد او کمی از مواضع خود کوتاه آمده و به این باور رسیده که در برخی از بازی‌ها و در برخی از دقایق باید دفاعی فوتبال کرد و باید با پاس‌های بلند به دروازه حریف نزدیک شد. یحیی گل‌محمدی را نمی‌توان به خاطر ایده‌های جدیدی که پیدا کرده مورد انتقاد قرار داد به این خاطر که در فوتبال پیروزی از همه چیز مهم‌تر است، اما در آن سوی میدان فرهاد مجیدی که در ابتدای مسیر مربیگری قرار دارد برای حمله، بیشتر از دفاع توان می‌گذارد. او در بازی با الریان نشان داد که به یک گل و دو گل قانع نخواهد شد و دوست دارد تیمش تا جایی که توان دارد در برابر حریف ارائه‌گر بازی رو به جلو باشد.

وجه اشتراک یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی در این بازی، چینش ترکیب با دو مهاجم ثابت است. در سال‌های اخیر و در خیلی از بازی‌های حساس تیم‌ها را با سیستم ۱-۳-۲-۴ دیده‌ایم. بازی با دو مهاجم می‌تواند به تهاجمی‌تر شدن بازی بینجامد و این یک حسن برای شهرآورد پیش رو است. هر چند طبیعی است در دقایق ابتدایی هم یحیی گل‌محمدی و هم فرهاد مجیدی از تیم خود بخواهند که با احتیاط فوتبال کنند. خیلی‌ها پیش‌بینی‌شان بر این است شهرآورد پیش رو جذاب‌ترین شهرآورد سال‌های اخیر خواهد شدو این به خاطر جوانی مربیان دو تیم است.

یحیی گل‌محمدی یک بار شهرآورد را به عنوان سرمربی تجربه کرده است، اما فرهاد نه. در عین حال فرهاد مجیدی در کنار خود مجید نامجومطلق را دارد که پیش‌تر به عنوان دستیار پرویز مظلومی حضور در این بازی به عنوان مربی را تجربه کرده است. به طور حتم در این دیدار بازیخوانی مربیان دو تیم برگ برنده بازی خواهد بود. چون بازیخوانی منجر به تغییر روند بازی می‌شود. از همه مهمتر در این بازی تعویض‌ها می‌تواند شرایط بازی را تغییر دهد. بازیکن تعویضی وقتی وارد میدان می‌شود به نیت تغییر شرایط بازی است و اینجاست که بازیخوانی خوب از سوی سرمربی موجب می‌شود شرایط تیم تغییر کند.

این بازی دوئل اندیشه‌های تاکتیکی یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی است. بعید است این دو مربی راضی به مساوی باشند. هر چند هر دو مربی از باخت بیزارند، اما به طور حتم دوست دارند در این بازی برنده شوند تا بازی با نتیجه مساوی پایان یابد. به طور حتم تأثیر‌گذاری مربی در نیمه دوم این بازی بیشتر به چشم خواهد آمد. دوئل یحیی و مجیدی می‌تواند زیبایی‌های فوتبال را دو چندان کند. اگر در این بازی دو تیم زیبا فوتبال کنند، می‌شود به ضرس قاطع گفت فوتبال ایران برای جذابیت نیازمند جوانگرایی روی نیمکت است چرا که ایده‌های نو همواره فوتبال را جذاب‌تر خواهد کرد.

کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند

یحیی در پرسپولیس تأثیرگذار است یا فرهاد در استقلال؟

فرشاد پیوس: تفکرات هر دو تأثیرگذار بوده است

مهاجم اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: یحیی و فرهاد هر دو تازه هدایت تیم‌های خود را بر عهده گرفته‌اند و تلاش هم می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند. اتفاق مثبتی که رقم خورده این است که تفکرات گل‌محمدی و مجیدی دفاعی نیست و آن‌ها بازی تهاجمی را دوست دارند و همین مسئله شهرآورد را زیبا خواهد کرد. با این وجود به نظر من انسجام تیمی پرسپولیس بهتر از استقلال است و از لحاظ تجربه هم کفه ترازو به سود پرسپولیس سنگینی می‌کند. خدا کند امروز شاهد بازی خوبی از سوی دو تیم باشیم.

بهتاش فریبا: فرهاد و یحیی هر دو جسارت دارند

مهاجم اسبق استقلال در این خصوص گفت: شهرآورد ۹۱ از لحاظ فنی دیدنی خواهد بود چرا که یحیی و فرهاد هر دو جوان هستند و جسارت دارند و رو به جلو بازی می‌کنند. همین مسئله نوید یک بازی خوب را می‌دهد. باید قبول کرد در حال حاضر وضعیت پرسپولیس در جدول رده‌بندی بهتر است و ۳ فصل پی‌درپی قهرمان شده‌اند، اما استقلال هم زیبا بازی می‌کند و نتایج ایده‌آلی گرفته است. روی هم رفته من امیدوارم استقلال برنده شهرآورد باشد و تماشاگران هم یک بازی خوب و حساب شده را تماشا کنند.

جواد زرینچه: مجیدی و گل‌محمدی شهرآورد را حساس نمی‌کنند

مدافع اسبق استقلال در این خصوص گفت: شهرآورد همیشه حساس بوده و فرقی هم ندارد چه کسی سرمربی سرخابی‌ها باشد. گل‌محمدی مربی خوشفکری است و مجیدی هم مربی‌ای است که بازی هجومی را دوست دارد. به اعتقاد من سرمربیان تیم‌ها در حساسیت شهرآورد نقشی ندارند و اینکه کدام مربی در این بازی بزرگ تأثیرگذار خواهد بود فقط در پایان بازی مشخص خواهد شد. من امیدوارم روند رو به رشد استقلال در شهرآورد ۹۱ هم ادامه داشته باشد و شاگردان مجیدی بتوانند پرسپولیس را شکست دهند.

رضا شاهرودی: تجربه یحیی بیشتر است

مدافع اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: یحیی گل‌محمدی تجربه زیادی دارد و همین مسئله به پرسپولیس در بازی امروز کمک خواهد کرد. پرسپولیسی‌ها ۴ سال است کنار هم بازی می‌کنند و هماهنگ‌تر از استقلال هستند. من معتقدم تأثیرگذاری گل محمدی در پرسپولیس بیشتر خواهد بود چرا که او مربی پخته‌ای است و سابقه مربیگری بیشتری نسبت به مربی حریف دارد و در شرایط سخت بهتر می‌تواند پرسپولیس را نجات دهد. روی هم رفته برنده بازی امروز پرسپولیس خواهد بود چرا که قوی‌تر است.

فرزاد آشوبی: مجیدی باید هنر مربیگری‌اش را نشان دهد

هافبک اسبق دو تیم پرسپولیس و استقلال در این خصوص گفت: مجیدی وظیفه سنگینی در این بازی حساس دارد و باید هنر مربیگری‌اش را نشان دهد. او باید جانشین خوبی برای دیاباته داشته باشد و تعویض‌هایش تأثیرگذار نشان دهد. شهرآورد ۹۱ حساسیت‌های خاص خودش را دارد و یحیی گل‌محمدی، چون سابقه مربیگری بیشتری دارد راحت‌تر می‌تواند فشار این بازی را تحمل کند. اگر چه به نظرم شهرآورد زیبا خواهد شد، چون دو تیم از فاکتور‌های لازم برای ارائه بازی تهاجمی برخوردار هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: