پایگاه خبری خانه فوتبال:

مرکز مشاوره یاسان، یکی از بهترین مراکز روانشناسی و مشاوره کشور توصیه می کند برای حفظ سلامتی، بهبود روابط و جلوگیری از افسردگی و داشتن اوقات شاد حتما زمانی را به دیدن مسابقات ورزشی موردعلاقه‌تان اختصاص دهید. در ادامه توضیحات یاسان درباره چگونگی و چرایی فواید تماشای مسابقات ورزشی را بخوانید

1. از افسردگی و تنهایی رها می‌شوید: برای کاهش خطر افسردگی و احساس تنهایی، تماشای مسابقات ورزشی توصیه می‌شود؛ چراکه یکی از راه‌های حفظ روحیه، خوش‌بینی و مثبت‌نگری است. تاثیر تماشای مسابقات ورزشی به ویژه زمانی که دوستان یا خانواده، شما را همراهی کنند بیشتر هم خواهد شد؛ چراکه تماشای ورزش به یک تجربه مشترک و فعالیت اجتماعی تبدیل می‌شود. اینگونه ارتباط برقرار کردن با دیگران و لذت بردن از حضور آن‌ها در حین تماشای مسابقات ورزشی، باعث می‌شود احساس تنهایی نکنید.

2. ورزش نسل‌ها را به هم وصل می‌کند: ورزش می تواند شکاف بین نسل ها را پر کند، جایی که سایر اشکال سرگرمی مدرن ممکن است شکست بخورند. به هر حال، ورزش میراث عمیقی دارد که افراد در هر سنی می توانند آن را یاد بگیرند و از آن لذت ببرند. برای مثال، ممکن است نسل‌های قدیمی‌تر علاقه چندانی به بازی‌های تیراندازی کامپیوتری با نوه‌های خود نداشته باشند. با این حال، آنها ممکن است از تماشای مسابقه تیم ملی فوتبال با اعضای جوانتر علاقه‌مند به این ورزش لذت ببرند. خواندن این مقاله را توصیه می کنیم: ۱۲ تاثیر مثبت بازی‌های کامپیوتری بر کودکان

13

3. می‌توانید خود واقعی‌تان باشید: در بسیاری از فرهنگ‌ها، معمولاً نشان دادن احساساتی مانند گریه، خنده یا محبت کردن برای مردان نامناسب یا غیرعادی تلقی می‌شود، به همین دلیل مردان تمایل دارند احساسات خود را سرکوب کنند. با این حال، ورزش‌هایی مانند فوتبال فضایی امن را برای مردان فراهم می‌کند تا به عنوان مثال، دیگر هواداران را در آغوش بگیرند یا بدون ترس از اینکه مورد قضاوت قرار بگیرند، از شوق گریه کنند.

4. انگیزه پیدا می‌کنید: افراد زیادی از تناسب اندام خود راضی نیستند اما انگیزه‌ای برای انجام رسیدن به اندام ایدئال خود نداردند؛ چراکه برای رسیدن به تناسب اندام، ورزش و تمرین کردن ضروری است و این امر نیز نیاز به از خودگذشتگی و اراده دارد. اینجاست که تماشای ورزش می‌تواند به شما کمک کند و به شما انگیزه بدهد. یکی از مزایای قابل توجه تماشای ورزش ایجاد انگیزه‌ میان علاقمندان برای مدیریت وزن است. دیدن فرم بدنی زیبا و قدرتمند ورزشکاران اغلب الگوی خوبی برای طرفداران است تا انگیزه آنها را برای در پیش گرفتن سبک زندگی سالم و فعال افزایش ‌دهد.

14

5. بهترین فعالیت برای کم کردن استرس است: اکثر مردم باید هر روز  با استرس فراوانی دست و پنجه نرم کنند. در حالی که داشتن مقدار کمی استرس مفید است، اما میزان بالای آن می‌تواند باعث خستگی مفرط و کاهش سطح انرژی و انگیزه‌ شما شود. برای مدیریت موثر سطح استرس، داشتن استراحت منظم و سرگرمی ضروری است. یکی از راه‌حل‌هایی که به افراد کمک می‌کند تا استرسشان را کم کنند، تماشای ورزش‌های مورد علاقه‌ آنها است. ورزش یک حواس پرتی سالم است. تماشای بازی و مسابقات ورزشی به افراد این اجازه را می‌دهد تا افکار ناشی از استرس خود را از بین ببرند و در نتیجه آرامش و شادی بیشتری را احساس ‌کنند.

6. احساس اجتماعی بودن به ما می‌دهد: وابستگی‌ها و ارتباطاتی که می‌توان از طریق ورزش به دست آورد، دو رکن ضروری برای سلامتی و احساس شادی در ما هستند. ابراز علاقه به یک تیم با پوشیدن پیراهن آن در ملاعام به شما این  امکان را می‌دهد که آزادانه ارتباطاتی را ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر با لباس تیم استقلال یا پرسپولیس در خیابان راه بروید، احتمالاً عابرانی که به تیم شما علاقمند هستند، به شما لبخند می زنند یا می‌گویند:"بزن قدش!" یا حتی می‌ایستند تا با شما در مورد تیم گپ بزنند. این کار باعث می‌شود افراد ارتباط بهتری با دنیای اطرافشان برقرار کرده و تعلق بیشتری بدان داشته باشند که این هم شادی و هم عزت‌نفس فرد را افزایش می‌دهد.

15

7. احساس موفقیت می‌کنید: درست است که شما در تیم های ورزشی حاضر در لیگ های حرفه‌ای یا تیمهای  ملی حضور ندارید اما زمانی که تیمی مورد علاقه‌تان پیروز میدان می شود، شما هم به اندازه بازیکنان آن تیم احساس موفقیت می‌کنید. احساس پیروزی حتی اگر به طور مستقیم متعلق به خودمان نباشد، فوق‌العاده است؛ بخصوص وقتی در حال گذراندن شرایطی سخت در زندگی هستیم. راه رسیدن به موفقیت اغلب چالش برانگیز است، بنابراین تماشای پیروزی تیم ورزشی موردعلاقه‌ احساس موفقیت و پیروزی را در ما نیز تقویت می‌کند.

مرکز مشاوره یاسان با داشتن بهترین و مجرب ترین روانشناسان کشور در حوزه‌های کودک، نوجوان و بزرگسال آماده ارائه خدمات به‌صورت حضوری، آنلاین و تلفنی است.

برای دریافت نوبت از بهترین روانشناس به سایت مرکز مشاوره یاسان به آدرس www.yasanclinic.ir مراجعه کنید یا به شماره ۰۹۹۳۵۹۶۸۰۱۰ از طریق واتس‌اپ پیام دهید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: