پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، روزهای بعد از جام ملت های آسیا 2019 را یادتان هست؟ زمانی که تیم ملی با شکست عجیب مقابل ژاپن از راه یابی به فینال بازماند و هنوز اعضای تیم به ایران برنگشته بودند، تقریبا فوتبالی ها می دانستند دوران حضور کارلوس کی روش در تیم ملی بسر آمده است. البته که این موضوع طبیعی هم به نظر می رسید؛ مصاحبه ای که کی روش در کوران برگزاری جام ملت ها علیه وزیر ورزش انجام داد، عرصه را برای ماندن او در ایران بعد از تورنمنت تنگ کرد و خیلی ها در آن مقطع بر این باور بودند حتی اگر فدراسیون هم بخواهد کی روش را نگه دارد، وزیر ورزش مخالف این موضوع است.

در شرایطی که ناراحتی مردم فوتبالدوست ایران از بابت شکست مقابل ژاپن هنوز پایان نپذیرفته بود، گمانه زنی برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی و جایگزین کارلوس کی روش آغاز شد و اولین موضع گیری رسمی را مازیار ناظمی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش در توییتر شخصی خود انجام داد.

او با انتشار هشتگ «طلوع می کنیم» از مذاکره با زیدان و مورینیو و کلینزمن و ... حرف زد تا برخی باور کنند فدراسیون واقعا به دنبال جذب چنین مربیانی است. بعد ها اما هیچ کدام از این مربیان بزرگ به ایران نیامدند تا انتقادها از ناظمی اوج بگیرد و او سوژه بسیاری از کاربران فضای مجازی شود. 

نکته قابل توجه اینکه هشتگ «طلوع می کنیم» حالا هم با گذشت بیشتر از یکسال از آن اتفاقات در فضای مجازی کاربرد دارد. هرگاه اتفاق عجیبی در فوتبال رخ می دهد هواداران در توییتر و اینستاگرام به طعنه این هشتگ را منتشر می کنند تا یاد و خاطره اقدام جالب ناظمی در روزهای پسا کی روش را زنده نگه دارند. از این رو آن توییت منحصر به فرد مدیرروابط عمومی وزارت ورزش در ذهن همگان باقی ماند و جالب اینکه در تمام روزها و هفته ها و ماه های گذشته ناظمی هیچ صحبتی در این خصوص انجام نداد تا اینکه امروز با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه دوی سیما به رمزگشایی درباره آن ادعای عجیب خود پرداخت.

این جملات ناظمی که امروز بیان کرده را بخوانید: «ما در جریان جام ملت های آسیا با مورینیو و زیدان صحبت کردیم. من همه چیز را به نقل از دوستان در فدراسیون فوتبال نقل کردم. با کلینزمن هم صحبت کردیم، مثل لوران بلان. بعد مذاکراتی با آقای هروه رنار انجام شد اما اینکه دوستان نپذیرند یا پول آنها را نداشته باشیم، بحث دیگری است.»

 

w3URFsFZBdpG

ناظمی ضمن تاکید دوباره درباره مذاکره با مربیانی که او آن زمان نام شان را اعلام کرد، همه چیز را بر گردن فدراسیون فوتبال انداخت. او مدعی است که مسئولان فدراسیون در جلساتی که با وزیر ورزش داشتند گفته اند مذاکره با مربیان بزرگ انجام شده است: «من که این صحبت ها را از خودم در نیاوردم. اینها اتفاقاتی بود که مسئولان فدراسیون می گفتند رخ داده است. از طرفی شان مردم ایران این است که یک مربی بزرگ داشته باشیم. پس چرا باور نکنیم که می شود با مربیانی مثل مورینیو و زیدان مذاکره کرد. مذاکره کردن یک امر طبیعی است اما اینکه اتفاق بیفتد یا نه به مسائل بعدی بستگی دارد».

مجری برنامه از ناظمی پرسید چه شد که ما از زیدان و مورینیو در نهایت به اسکوچیچ رسیدیم؟ مدیرروابط عمومی وزارت ورزش پاسخ داد: «به هر حال پیشنهادهایی بوده که دوستان نپذیرفتند و در نهایت اسکوچیچ انتخاب شده است.  به هر حال ایشان الان سرمربی تیم ملی ما است. بنا بر اطلاعاتی که از دوستانم گرفتم و شناختی که خودم دارم فکر می کنم اسکوچیچ از خیلی دوستانی که گزینه بودند و هستند شرایط بهتری دارد و مربی خوبی است. اجازه بدهیم کارش را انجام بدهد و در این 4 مسابقه ببینیم چه اتفاقاتی را برای تیم ملی رقم می زند.»

LNtuX40vF5Ei

مدیرروابط عمومی وزارت ورزش در این گفت و گو صحبتی نیز درباره علی دایی و شائبه رد صلاحیتش توسط وزارت ورزش انجام داد و بیان کرد: «آقای دایی از دوستان من است و بارها افتخاراتش را خودم از طریق رسانه ملی اعلام کردم. او باعث افتخار ما است اما در انتخاب نشدن او به عنوان سرمربی تیم ملی اصلا بحث صلاحیت و اینها مطرح نبوده است. فدراسیون فوتبال تمایلی به کار با ایشان نداشته است. آنها با قلعه نویی و برانکو هم مذاکره کردند که به نتیجه نرسید و در نهایت به اسکوچیچ رسیدند. همه آنچه اتفاق افتاد با نظر فدراسیون فوتبال بود و ربطی به وزارت ورزش نداشت.»

نکته مهم این گفت و گو رمزگشایی ناظمی از ماجرای مذاکره با مربیان بزرگی مثل زیدان و مورینیو است. او همچنان می گوید با این مربیان بعد از جدایی کی روش از سوی فدراسیون مذاکره شده اما آنها نپذیرفتند به ایران بیایند یا مبلغ بالایی پیشنهاد دادند. این در حالی است که در همان مقطع برخی مدیران فدراسیون فوتبال مذاکره با چنین مربیانی را تکذیب کردند.

Pzv9RH5sHxUE

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: