پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، امیر عابدینی درباره مباحث مطرح شده برای تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال و پافشاری فدراسیون بر برگزاری انتخابات، گفت: اینکه می‌گویند انتخابات را به هر شکلی برگزار می‌کنیم یعنی چه؟ الان مجلس شورای اسلامی، مدارس و خیلی از ارگان‌ها به خاطر شیوع کرونا تعطیل است و بسیاری از مردم در قرنطینه هستند. کسانی که قرار است رئیس فدراسیون شوند، الان هم در فدراسیون حضور دارند. مگر آقای بهاروند الان سرپرست فدراسیون نیست؟ هر گُلی که قرار است بعد از ریاستشان بر سر فدراسیون بزنند، همین الان و در دوره سرپرستی بزنند.

اساسنامه فدراسیون فوتبال «شتر گاو پلنگ» است

وی ادامه داد: حداقل چیزی که می‌توان گفت این است که عقب انداختن انتخابات فدراسیون فوتبال به خاطر کرونا جرم نیست. مجمع فدراسیون در حالی باید برگزار شود که از تمام استان‌ها نماینده دارد. کرونا هم که گزینشی عمل نمی‌کند و خطر ابتلای اعضا در جلسه مجمع به این ویروس وجود دارد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به ایراداتی که به اساسنامه وارد است و لزوم اصلاح آن، تاکید کرد: در اینکه اساسنامه به اصلاحات نیاز دارد، شکی نیست. این اساسنامه موارد عجیب و غریب زیادی دارد و به اصطلاح «شتر گاو پلنگ» است. تکلیف اساسنامه باید مشخص شود و به تصویب هیات دولت هم برسد که دیگر «ان‌قلت» پیش نیاید و نگویند مصوبه ندارد.

عابدینی خاطرنشان کرد: رنگ و بوی اساسنامه باید کاملا فوتبالی باشد نه اینکه فوتبال خودش را به همه جا وصل کند. وقتی این وصل کردن‌ها پیش می‌آید، دخالت هم صورت می‌گیرد.

کیفیت مجمع بالا برود؛ استیضاح رئیس فدراسیون قوی‌تر شود

وی در خصوص ترکیب مجمع فدراسیون فوتبال یادآور شد: اعتقاد دارم اعضای مجمع، کامل نیست. می‌توان اعضایی را به مجمع اضافه کرد و کیفیت را بالاتر برد. کیفیت مجمع مشکل دارد و باید در این زمینه تجدیدنظر صورت بگیرد. همچنین باید استیضاح در مجمع معنا یابد. اعضای مجمع به برنامه کاندیدا‌ها رای می‌دهند؛ برنامه‌هایی که شاید توسط مشاوران نوشته شده باشد، اما در بحث اجرایی، ضعیف عمل می‌شود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: مجمع باید این حق را داشته باشد که به رئیس یا هیات رئیسه بگوید قوی نیست. این حق در سطح ریاست جمهوری هم به مجلس داده شده است. البته در مجمع فدراسیون هم هست، ولی باید قوی‌تر شود تا هر موقع که مجمع صلاح دانست، رئیس یا هیات رئیسه را استیضاح کند. در کل اساسنامه باید در قالب فوتبال باشد و حقوق فوتبال در آن قاطعانه دیده شود.

دولت اساسنامه را تایید نکند تشکیلات به قوت خودش باقی است

عابدینی درباره مشکل تصویب اساسنامه از سوی دولت و اینکه علی کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون گفته بود دولت مخالفتی با اساسنامه نداشته است، تاکید کرد: کفاشیان آدم کار کشته‌ای است و سال‌ها در این کشور مدیریت کرده است. او می‌داند که این حرف معنا ندارد. به هر حال اساسنامه حتی اگر شده، دو خط تاییده می‌خواهد تا دولت اختیاراتش را به فدراسیون بسپارد.

وی در پاسخ به این سئوال که چطور انتخابات گذشته بدون این تاییده برگزار شده بود، گفت: اگر دولت حتی اساسنامه شرکت‌های غیر دولتی را ظرف دو ماه تصویب نکند، آن تشکیلات به قوت خود باقی می‌ماند. استناد قانونی ما در انتخابات گذشته که باعث شد کفاشیان در فدراسیون بماند، همین بود.

فیفا تعارف ندارد؛ با آن‌ها کَل‌کَل نکنیم

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت هایش در خصوص دو نامه فیفا به فدراسیون ایران و تاکید بر اصلاح اساسنامه به جای برگزاری انتخابات، اظهار کرد: اگر فیفا درخواست تغییر مفاد اساسنامه را داده است، فدراسیون باید پاسخگو باشد و حرفش را گوش کند. فیفا تعارف ندارد، چون ما در چارچوب این نهاد فعالیت می‌کنیم.

عابدینی در پایان درباره احتمال تعلیق فوتبال ایران در صورت پافشاری ایران به برگزاری انتخابات بدون اصلاح اساسنامه هم گفت: اگر فیفا تهدید کرده باشد، تعارف ندارد و ما را تعلیق می‌کند. بهتر است حرف فیفا را گوش کنیم و با آن‌ها «کَل‌کَل» نکنیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: