پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، ابتدای هفته جاری اعلام شد محمود شیعی، مدیرعامل سابق باشگاه پیکان به دنبال جدایی از این باشگاه، از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم استعفاء داده است که البته او و همچنین امیر مهدی علوی (سخنگوی فدراسیون فوتبال)، چنین موضوعی را رد کردند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق بند ۷ ماده ۳۳ اساسنامه فدراسیون، اعضایی که از هیئت رئیسه استعفا بدهند، دیگر در جمع اعضا حضور نخواهند داشت.  شیعی از عضویت هیئت رئیسه فدراسیون استعفا نداده است. بر این اساس او همچنان تا پایان دوره هیئت رئیسه کنونی فعالیت سابق خود را خواهند داشت و در جلسات آتی حضور می‌یابند.

شیعی به عنوان نماینده باشگاه‌ها در جلسات هیئت رئیسه شرکت می‌کرد، اما استعفای او از مدیریت باشگاه پیکان شائباتی را درباره ادامه حضورش در فدراسیون فوتبال ایجاد کرده است. هرچند او جایگاه حقوقی اش را از دست داده، اما این موضوع بهترین معنی نیست که شیعی دیگر نمی‌تواند در جلسات هیئت رئیسه شرکت کند.

با نگاهی به اساسنامه فدراسیون فوتبال متوجه می‌شویم در هیچ یک از مواد و بند‌های مربوط به هیئت رئیسه به صراحت قید نشده که نماینده باشگاه‌ها و هیئت‌های استانی پس از اتمام کارشان در باشگاه یا هیئت مربوط حق حضور در جلسات هیئت رئیسه تا پیش از برگزاری مجمع را ندارند.

هرچند در این میان ارسال نشدن دعوت نامه برای شیعی در جلسه مورخ دوشنبه ۱۹ اسفند از سوی ابراهیم شکوری (سرپرست دبیرکلی فدراسیون) شائباتی را ایجاد کرده بود، اما با توضیحات امیرمهدی علوی و همچنین متن اساسنامه به نظر نمی‌آید مشکلی برای ادامه فعالیت مدیرعامل سابق باشگاه پیکان در جلسات هیئت رئیسه تا پیش از برگزاری مجمع وجود داشته باشد.

در کل اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران در این مورد ساکت بوده و چنین بحثی نشده است که به دنبال از بین رفتن جایگاه حقوقی عضو هیئت رئیسه، او تا مجمع آتی نمی‌تواند ادامه فعالیت بدهد. در مواد ۳۳ تا ۳۶ این اساسنامه و بند‌های مرتبط با آن که درباره هیئت رئیسه، جلسات، اختیارات و مصوبات آن است به هیچ وجه چنین موضوعی نیامده و به نظر نمی‌رسد شیعی در صورت تمایل مشکل قانونی برای بازگشت به هیات رئیسه داشته باشد.

هرچند شیعی با وجود ارسال دعوت نامه در جلسه امروز (چهارشنبه) فدراسیون هم شرکت نکرد، اما به نظر نمی‌رسد منع قانونی خاصی برای ادامه فعالیت او در جایگاه عضو هیئت رئیسه فدراسیون وجود داشته باشد که طبق آن منع او نتواند در جلسه ۲۸ اسفند شرکت کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: