پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، کرونا از زمان حمله به اقصی نقاط جهان، موجب سقوط برخی بنگاه‌های تجاری و به طور کلی ضعف در اقتصاد جهانی شده است. در پی این اتفاق و با تعطیلی مسابقات ورزشی، قراردادهای تجاری و منابع درآمدزایی تیم‌های لیگ‌برتری در ایران نیز با سد محکمی به نام کرونا مواجه شدند.

در حالی که تیم‌های فوتبال در ایران به علت نبود ساختار حرفه‌ای و پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی با مشکلات عدیده مالی مواجه هستند و بعضا قادر به پرداخت مطالبات کادر فنی و بازیکنان خود نیستند، کرونا موجب شده تیم‌ها نتوانند به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان و مربیان عمل کنند. در نبود حق پخش تلویزیونی، تنها امید این تیم‌ها به درآمدهای حاصل از تبلیغات محیطی کنار زمین و روی البسه ورزشی و همین طور بلیت فروشی مسابقات خود بود که در حال حاضر درآمد تیم‌ها به صفر رسیده است.

با توجه به پرداخت نشدن منابع مالی به تیم‌ها، اکنون سازمان لیگ و به خصوص تیم‌های استقلال، پرسپولیس و برخی تیم‌های لیگ برتر با بحران پرداخت مطالبات بازیکنان خود مواجه شده‌اند. در هفته‌های اخیر دو تیم سرخابی پایتخت نتوانستند مطالبات بازیکنان را پرداخت کنند و وضعیت نه چندان خوبی بر این تیم‌ها حاکم شده است.

هر دو تیم امیدوارند منابع مالی را از طریق اعضای هیات مدیره و خارج از چرخه قراردادهای تجاری تامین کنند. البته برخی تیم‌ها از جمله بارسلونای اسپانیا به دنبال جلب رضایت برخی از بازیکنان خود برای کاهش دستمزدها هستند که می‌تواند راهکاری برای حل مشکلات تیم‌های ایرانی هم باشد. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: