پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، تحلیل یک رسانه ویتنامی (!) درباره شرایط تیم ملی ایران برای صعود به جام جهانی خیلی عجیب نیست. چرا که تابلوی نتایج ما در این رقابت‌ها نشانه‌ای از اقتدار ندارد و شکست‌های تیم ملی مقابل بحرین و عراق باعث می‌شود تا آنها بر اساس آنچه روی کاغذ ثبت شده، تحلیل‌های خود را ارائه بدهند.

واقعیت ماجرا اما چیست؟ آیا تیم ملی ایران، تا همین چندی پیش تیمی بود که رسانه‌های شرق آسیا این گونه درباره‌اش قضاوت کنند یا روزنامه‌های عربی با لحن همیشه لجبازانه‌شان با ما رودرو شوند؟

رسانه‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌هایی که امروز از تیم ملی ایران می‌نویسند همان بنگاه‌های خبری هستند که پیشتر جرات نمی‌کردند کلامی درباره ایران سخن بگویند! چرا که وقتی ما در کارنامه فوتبال کره‌جنوبی، فجایع بزرگی را با تحمیل شکست‌های آنچنانی رقم زدیم کسی جرات نمی‌کرد نزدیک تیم ملی ایران شوند. آنگاه که دو بار - و هر دو بار - در مقتدرانه‌ترین حالت ممکن به جام جهانی صعود کردیم، رعب و وحشتی عجیب در آسیا ایجاد شد.

رسانه‌هایی که امروز در آسیا بلبل زبانی می‌کنند وقتی قبلا می‌دیدند تیم ملی ایران با اتحاد و یکپارچگی بی‌نظیر مقابل آرژانتین و لیونل مسی به میدان می‌رفت، به مغزشان هم خطور نمی‌کرد که این طور برای ما یادداشت بنویسند.

فراموش نمی‌کنیم تیم ملی ایران در فوتبال آسیا، چندین سال آقایی کرد و در رنکینگ AFC هم هرگز رتبه اول را به سایر تیم‌ها تعارف نکرد؛ محصول این همه اقتدار و یکه‌تازی در فوتبال آسیا، سکوت محض رسانه‌های عربی و شرق آسیایی بود؛ تا جایی که انجام یک بازی دوستانه با تیم ملی ایران برای همه این حریفان آرزو شده بود.

امروز بابت آنچه در فوتبال ایران اتفاق افتاده متاسفیم اما دوست داریم همه چیز دوباره برگردد سر جای خودش؛ حتی بهتر از گذشته شویم. این که چنین اتفاقی رخ می‌دهد یا نه را نمی‌توانیم پیشگویی کنیم اما کاش می‌شد آن روزهای خوب و دلپذیر دوباره از راه برسند؛ وقتی تیم متحد و فوق‌العاده‌ای داشتیم و برابر هیچ حریفی (دقت کنید هیچ تیم و حریفی) کم نمی‌آوردیم وتا آخرین ثانیه‌های هر بازی می‌جنگیدیم و از فوتبال لذت می‌بردیم. تازه این رسانه‌های آسیایی هم شهامت نداشتند از یک قدمی تیم ملی ما و سرمربی‌اش عبور کنند...

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: