پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، لیگ برتر فوتبال ایران هم مثل تمامی لیگ‌های جهان این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و مشخص نیست تکلیف ۹ هفته باقی مانده مسابقات چه می‌شود. در این میان، برخی از بازیکنان مطرح جهان در اقدامی جالب تصمیم گرفتند بخشی از دستمزد یا حقوق خود را ببخشند تا باشگاه‌های‌شان بیش از این ضرر نکنند.

باشگاه‌های فوتبال در سراسر جهان به خاطر شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات متحمل زیان‌های سنگینی شده‌اند و بازیکنان تیم‌های خارجی سعی کردند با این کار کمکی به تیم خود کرده باشند. این در شرایطی است که برخی از باشگاه‌ها هم به تصمیم مدیریت خود بخشی از حقوق بازیکنان و اعضای تیم را کم کردند.

این روز‌ها در فوتبال ایران هم شایعه انجام چنین کاری بر سر زبان‌ها افتاده است. گفته می‌شود برخی از باشگاه‌های ایرانی قصد دارند بخشی از دستمزد اعضای تیم فوتبال خود را نپردازند تا به این شکل جلوی بخشی از ضرر‌ها را بگیرند. این در شرایطی است که برخلاف بازیکنان خارجی، بازیکنان و مربیان ایرانی تمایلی به بخشیدن بخشی از حقوق خود به باشگاه‌شان را ندارند. آنها معتقدند نحوه عقد قرارداد‌ها در اروپا با ایران متفاوت است و خارجی‌ها به صورت هفتگی حقوق‌های خود را سر موعد دریافت می‌کنند، اما در ایران اینگونه نیست و به همین دلیل نباید دستمزد‌ها کم شود و آنها مخالف اعمال این تصمیم هستند.

البته باشگاه‌های ایرانی فعلا تصمیمی برای انجام این کار نگرفته‌اند، اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد نباید خیلی تعجب کرد. هرچند که این تصمیم به خودی خود ممکن است باعث ایجاد حواشی بسیاری برای تیم‌ها شود، چون بازیکنان و مربیان برخی از تیم‌ها، حتی حقوق‌های ماه‌های گذشته خود را هم نگرفته‌اند و بار‌ها اعتراض‌شان هم به گونه‌های مختلف نشان داده‌اند. به همین خاطر بعید است که مدیران باشگاه‌ها چنین کاری کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: