پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، شیوع ویروس کرونا باعث شده رقابت‌های مختلف ورزشی از جمله لیگ‌های معتبر فوتبال جهان و المپیک توکیو لغو و به زمان دیگری موکول شوند.

برخلاف لیگ‌های معتبر اروپایی که تعطیل هستند، بازار نقل و انتقالات بازیکنان روز‌های داغی را سپری می‌کند و باشگاه‌های بزرگ دنیا برای به خدمت گرفتن ستاره‌ها و استعداد‌های مختلف دست به کار شده اند.

علیرضا جهانبخش بازیکن سابق آلکمار بهترین گلزن لیگ برتر فوتبال هلند در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ بود. پس از عملکرد فوق العاده لژیونر فوتبال ایران، باشگاه آژاکس درخواست رسمی جذب او را به باشگاه آلکمار ارسال کرد، اما باشگاه علیرضا حاضر نشد این بازیکن را به تیم رقیب منتقل کند و اعلام کرد رضایت نامه جهانبخش را فقط برای حضور در لیگی به غیر از هلند صادر می‌کند.

همین موضوع باعث شد علیرضا جهانبخش پیشنهاد‌های دیگر خود را بررسی کند. سرانجام جهانبخش در تابستان سال ۲۰۱۸ با ۱۹ میلیون یورو به باشگاه لیگ برتری برایتون منتقل شد.

در پایان سال ۲۰۱۹، علیرضا اولین گل خود را در برایتون به ثمر رساند. او با یک ضربه قیچی برگردان توانست برای تیمش گلزنی کند و در بازی برابر بورنموث نیز گل دیگری برای تیمش به ثمر رساند.

صفحه رسمی لیگ برتر جزیره در فضای مجازی ۱۰ عکس زیبای این فصل بازی‌ها تا به این جای مسابقات را منتشر کرد. یکی از این عکس‌ها به علیرضا جهانبخش اختصاص دارد.

کارشناسان درباره گل جهانبخش گفتند: این گل برای علیرضا از آن جهت ارزشمند بود که بعد از هفته‌های متمادی نیمکت نشینی در ترکیب برایتون قرار می‌گرفت و بار‌ها و بار‌ها مواجه شدن با این خبر که علیرضا به دلیل نیمکت نشینی در برایتون به فوتبال هلند بر می‌گردد، او را آزرده خاطر می‌کرد.

جهانبخش قبل از حضور در لیگ برتر فوتبال انگلیس، از سری آ ایتالیا و بوندس‌لیگا آلمان هم پیشنهاد‌هایی دریافت کرده بود. ناپولی ایتالیا هنوز هم خواهان به خدمت گرفتن این ستاره جوان تیم ملی فوتبال ایران است.

جهانبخش هنوز هم جزو گرانقیمت‌ترین بازیکنان برایتون انگلیس است. پس شیوع ویروس کرونا و کاهش دستمزد‌ها، حقوق علیرضا ۱۵ هزار پوند کاهش یافت. البته حتی کاهش دستمزد‌ها هم باعث نشد این بازیکن صدر لیست گرانقیمت‌ترین بازیکنان برایتون را از دست بدهد.

11735008_693

جهانبخش در همین زمان هم برای مبارزه با بیماری کرونا و کمک به بیماران مبتلا به این ویروس ۶ هزار پوند اهدا کرد.

در حال حاضر شرایط جهانبخش در برایتون بهتر از گذشته است، اما بازهم شایعاتی مبنی بر بازگشت او لیگ برتر فوتبال هلند شنیده می‌شود.

البته هنوز هم ستاره ایرانی برایتون از لیگ‌های جزیره، بوندس‌لیگا و سری آ ایتالیا پیشنهاداتی دارد و شاید در نقل و انتقالات تابستانی راهی کشور دیگری شود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند سبک بازی علیرضا با لیگ برتر جزیره همخوانی ندارد و همین موضوع باعث افت او شده است.

البته جهانبخش در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرده است که قصد ندارد باشگاه برایتون را ترک کند و دوست دارد فوتبال خود را در لیگ برتر انگلیس ادامه دهد.

حال باید تا نقل و انتقالات تابستانی صبر کنیم تا ببینیم آیا لژیونر فوتبال ایران به بازی خود در برایتون ادامه می‌دهد یا راهی لیگ دیگری می‌شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: