پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، مصطفی کاراندیش درباره تخلف لودویچ دلشات وکیل سوئیسی باشگاه تراکتور در پرونده شکایت کوین کنستانت، استوکس و اظهارات تند محمدرضا زنوزی علیه این وکیل سوئیسی اظهارداشت: ما همان ابتدا و پس از اعلام رای استوکس توسط فیفا، نامه‌ای سه صفحه‌ای از قصور و تخلفات لودویچ دلشات تهیه و به مالک و مدیرعامل باشگاه تحویل دادیم که به صورت آشکار تخلفات این وکیل در آن بیان شده بود.

وی افزود: حتی آقای زنوزی قصد داشت از این وکیل به فیفا شکایت کند که اعلام کردم، چون دیگر این وکیل در حال حاضر سمتی در فیفا ندارد، نمی‌توانیم به کمیته اخلاق فیفا شکایت کنیم و اگر کوتاهی او اثبات شود، فقط می‌توانیم در دادگاه سوئیس از این وکیل شکایت و درخواست غرامت کنیم که اقدامات مقتضی در خصوص طرح دعوا علیه ایشان حسب فرمایش مالک باشگاه انجام شده است.

معاون حقوقی باشگاه تراکتور درباره نقش وکیل سوئیسی در پرونده استوکس نیز بیان کرد: متاسفانه در این پرونده یک سری از اسناد و مدارک تخلفات آشکار استوکس به پرونده او پیوست نشده بود، در حالی که تمام این مدارک از سوی باشگاه در اختیار وکیل سوئیسی قرار گرفته بود. متاسفانه در قسمت‌هایی از لایحه آقای دلشات نکات منفی وجود دارد که ما با توجه به سابقه ایشان توقع داشتیم، قوی‌تر و بهتر از حقوق باشگاه دفاع کنند.

کاراندیش در مورد صحبت‌های زنوزی درباره نقش علی خطیر و نصیرزاده در سپرده شدن این پرونده به وکیل سوئیسی نیز توضیح داد: ابتدا قرار بر این بود که ما لایحه دفاعیه را آماده کنیم، اما در فاصله چند روز مانده به پایان مهلت، درحالی که لایحه‌ای جامع به‌همراه مستندات بسیار محکم آماده شده بود، حسب صلاحدید پرونده به لودویچ دلشات سپرده و از حوزه اقدامات و اختیارات و مسئولیت معاونت حقوقی خارج شد. این که چه کسانی شرایط این انتقال را فراهم کردند، به نظر می‌رسد با مصاحبه مالک باشگاه موضوع کاملا مطرح و تشریح شده است.

وی ادامه داد: امیدوارم این پرونده‌ها موجبات اعتماد به وکلای داخلی و تیم حقوقی تراکتور را فراهم کرده باشد و باشگاه‌های ایرانی بدانند که خارجی بودن ملاک مناسبی برای انتخاب وکیل نیست!

معاون حقوقی باشگاه تراکتور در واکنش به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا به نظر او هم در پرونده استوکس تبانی شده است؟ گفت: قطعاً اشتباهات و قصورات فاحشی وجود دارد که کارآموزان وکالت هم در محاکم داخلی به ندرت انجام می‌دهند، این قصور دلشات یا از بی‌توجهی است یا عمد. البته فرض عدم دانش و آگاهی نیز مطرح هست که با توجه به مباحثه علمی و حقوقی بنده با او، زیاد هم دور از ذهن نیست.

کاراندیش گفت: متاسفانه شکست وکیل سوئیسی را عده‌ای به نام ما نوشتند که اصلا صحیح نیست. پرونده‌هایی که ما نه در انعقاد قرارداد و نه در جریان رسیدگی آن نقش نداشتیم، موجبات تخریب بنده شده بود و با خواست خدا واقعیت برای همه، خصوصا هواداران فهیم تراکتور، روشن شد. شاید بهتر باشد که ایرادات لایحه استوکس منتشرشود و همه فوتبال دوستان، خصوصا متخصصین حقوقی، با نظر به آن در این خصوص صحبت کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: