پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، دیشب خبر شوکه کننده محرومیت دو ساله سیتی از لیگ قهرمانان و جریمه 30 میلیون یورویی این تیم منتشر شد. اگرچه مدیران این باشگاه متمول انگلیسی قویا تاکید دارند با مراجعه به CAS این رای تغییر خواهد کرد، اما حداقل به نظر می رسید مسیر سختی پیش روی آنها برای رخ دادن این اتفاق وجود دارد. در صورت قطعی شدن این حکم، روزهای دشواری در انتظار سیتی خواهد بود و یکی از اضلاع قدرت مهم سال های اخیر فوتبال انگلیس و حتی اروپا، بی شک دچار افت محسوسی خواهد شد. در ادامه برخی تبعات این حکم سنگین را بررسی خواهیم کرد؛

 

لیونل مسی؟ حتی فکرش را هم نکنید.

اختلافات اخیر بین لیونل مسی و سران باشگاه بارسلونا، منچسترسیتی را به تعبیر شدن رویای چندین ساله اش امیدوار ساخته بود. سیتی از سال 2008 پیگیر جذب این ستاره آرژانتینی بوده و در مقاطع مختلف پیشنهاداتی نیز به او ارائه داده است.

حالا و با توجه به محرومیت دو ساله سیتی از لیگ قهرمانان، حتی تصورش هم ممکن نیست که ستاره ای در اندازه های مسی، راهی تیمی شود که شانس حضور در معتبرترین تورنمنت فوتبالی اروپا را ندارد و دو سال دیگر و وقتی مسی 34 ساله شد نیز دیگر این انتقال عقلانی به نظر نمی رسد. البته به جز مسی، دیگر ستاره های بزرگ نیز بعید است تمایلی به انتقال به استادیوم اتحاد داشته باشند.

 

پایان راه پپ گواردیولا فرا رسید؟

سه فصل موفق روی نیمکت منچسترسیتی پپ گواردیولا را تبدیل به یکی از مهم ترین چهره های تاریخ این باشگاه کرده بود. سیتیزن ها در دو فصل اخیر موفق به فتح لیگ برتر شده و اگرچه امسال شانسی برای تکرار این عنوان ندارند، اما نام های آنها به عنوان یکی از جدی ترین گزینه های فتح لیگ قهرمانان منتشر شده است.

E7XnFxQYwYVn

اما علیرغم این شرایط، اخیرا اخبار زیادی در مورد احتمال جدایی پپ گواردیولا از منچسترسیتی و حضور او روی نیمکت یوونتوس برای فصل بعد منتشر شده است. اگرچه حکم محرومیت سیتی تغییری نکند، بسیار بعید است پپ گواردیولا برای دو فصل آینده روی نیمکت تیمی قرار بگیرد که شانسی برای حضور در اروپا نداشته و بالطبع در لیگ برتر نیز مدعی چندان قدرتمندی نیست.

 

حالا یورش به سوی ستاره های سیتی

اگر در چند سال اخیر تیم های اروپایی از زیر نظر گرفته شدن ستاره هایشان از سوی منچسترسیتی و قدرت مالی فوق العاده این باشگاه هراس داشتند، حالا شرایط بالعکس شده و بازیکنان موفق سیتی احتمالا به زودی مورد توجه دیگر تیم ها قرار می گیرند.

XR5RP2s67PyU

شاید در این میان کوین دی بروین، رحیم استرلینگ و برناردو سیلوا بازیکنانی باشند که به زودی با پیشنهادهای گرانقیمتی از سوی تیم های بزرگ اروپایی مواجه شوند و سیتی کار دشواری برای حفظ بازیکنانی خواهد داشت که می دانند شانسی برای درخشش در مهم ترین تورنمنت باشگاهی در طول فصل ندارند.

 

پولدارها دچار بحران مالی می شوند

منچسترسیتی فصل قبل درآمدی 86 میلیون پوندی به خاطر حضور در لیگ قهرمانان کسب کرده بود و حالا برای دو فصل متوالی غیبت در معتبرترین تورنمنت فوتبال در اروپا، ضرری حداقل 170 میلیون پوندی خواهد داشت. البته صعود به مراحل پایانی این رقابت ها حتی می توانست درآمد سیتی را نسبت به این رقم افزایش هم بدهد.

OPYNVmquhnYI

حضور در لیگ قهرمانان یک منبع مالی مهم برای تقویت تیم ها به شمار می آید و به همین دلیل تیم های کوچک تر هر ساله تلاش زیادی برای کسب سهمیه حضور در این رقابت های مهم می کنند، اما سیتی علاوه بر جریمه 30 میلیون یورو در نظر گرفته شده توسط یوفا، این منبع مالی قابل توجه را نیز از دست می دهد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: