پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، نشریه آلمانی اشپیگل گزارش داد که مالک ثروتمند و جنجالی باشگاه آلمانی هوفنهایم که اخیرا انتقادهای تند و توهین‌آمیز هواداران آلمانی علیه او در ورزشگاه‌ها به شدت خبرساز شده بود علاوه بر فوتبال، مالک چند بنیاد علمی است که این روزها در حال دسترسی به فرمول ساخت واکسن ویروس کرونا هستند و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است تا با وارد کردن فشار بر او، واکسن تولیدی را خریداری کرده و به نام آمریکا عرضه کند.

بر اساس این گزارش یک شرکت آلمانی که مالکیتش در اختیار دتمار هوپ مالک باشگاه هوفنهایم است به نام CureVac در شهر توبینگن آلمان در حال تلاش برای ساخت و تولید واکسن بیماری کرونا است و در حال حاضر در مرحله نهایی تولید این واکسن قرار دارد. هوپ از این گذشته در بنیاد بیل و ملیندا گیتس که در ساخت و تولید واکسن بیماری‌های خطرناک عفونی فعالیت گسترده‌ای دارد هم سهامدار است.

اشپیگل می‌گوید ایالات متحده در روزهای اخیر تلاش زیادی کرده تا کنترل شرکت CureVac را بدست گرفته و واکسن تولیدی را به نام واکسن آمریکایی معرفی کند. هوپ در مقابله با این تلاش ها از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرده و گفت:" اگر بخواهیم واکسن موثری علیه ویروس کرونا تهیه کنیم، این شخص نباید تنها به دنبال نام خودش باشد بلکه باید با مردم همبستگی بیشتری نشان بدهد".

دولت آلمان هم به  حمایت از هوپ و شرکتش برخاسته. وزیر اقتصاد آلمان با اعلام اینکه واکسن تولیدی شرکت دتمار هوپ به هیچ وجه به آمریکا فروخته نخواهد شد گفت:" مدیریت این شرکت تصمیم مهمی گرفته و تلاش دارد در صورت امکان واکسنی تهیه کند که بتواند به همه مردم کمک کند. ولی مهم این است که همه بدانند آلمان فروشی نیست".

OMd3YLA63C9P

پیش از این هم وزیر کشور آلمان اعلام کرده بود که دولت آمریکا تلاش می‌کند با پیشنهاد مبالغ هنگفتی پول محققین شرکت CureVac را اغوا کرده تا در نهایت بتواند واکسن تولید شده را به نام واکسنی آمریکایی معرفی کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: