پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، شیوع ویروس کرونا باعث شده رقابت‌های مختلف ورزشی از جمله لیگ‌های معتبر فوتبال جهان و المپیک توکیو لغو و به زمان دیگری موکول شوند.

تعویق و لغو لیگ‌های فوتبال داخلی و بین المللی باعث شده باشگاه‌ها با مشکلات مالی زیادی مواجه شوند.

پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، رقابت‌های بین المللی رسمی و دوستانه را تا شهریور ماه به تعویق انداخت.

شنیده می‌شود فیفا به دلیل اینکه هنوز ویروس کرونا کنترل نشده قصد دارد تعویق مسابقات فوتبال را تمدید و مسابقات انتخابی جام جهانی را آذر ماه امسال برگزار کند.

هر چه بازی‌های داخلی و بین المللی دیرتر برگزار شوند باشگاه‌ها و فدراسیون‌های فوتبال کشور‌های مختلف جهان آسیب بیشتری متحمل می‌شوند. حتی ممکن از برخی از باشگاه‌های بزرگ در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

VV9pKDrdvhMF

باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس (لیگ جزیره) به دلیل لغو بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تا این لحظه در مجموع حدود ۵۰۰ میلیون پوند متضرر شده اند. در صورت تعویق مجدد بازی‌های لیگ جزیره این رقم به یک میلیارد پوند می‌رسد.

t7VcL7dfOImh

لیگ برتر فوتبال ایتالیا (سری آ) هم شرایط مشابهی با انگلیس دارد. باشگاه‌های حاضر در سری آ ایتالیا تا این لحظه بیش از ۶۰۰ میلیون یورو ضرر کرده اند. باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایتالیا هم از این قائده مستثنی نیستند و برای جبران خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا و فرار از ورشکستگی احتمالی مجبور هستند برخی از ستاره‌های خود را بفروش برسانند.

شنیده می‌شود باشگاه یوونتوس می‌خواهد برای جبران خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا، کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی را در نقل و انتقالات تابستانی به تیم دیگر منتقل کند.

ImBCaqa4BaaO

لیگ برتر فوتبال اسپانیا (لالیگا) هم به دلیل لغو رقابت‌های این فصل تا این لحظه حدود ۵۵۰ میلیون یورو متضرر شده است و برخی از باشگاه‌های حاضر در این لیگ در آستانه ورشکستی قرار دارند.

ofeD4GDPO9IX

البته شرایط لیگ برتر فوتبال آلمان (بوندسلیگا) کمی متفاوت‌تر است. آلمانی‌ها نسبت به سایر لیگ‌های معتبر دنیا کمترین ضرر را متحمل شده اند. بوندسلیگا تا این لحظه حدود ۱۵۰ میلیون ضرر کرده است.

باشگاه‌های آلمانی در شرایطی که هنوز ویروس کرونا کنترل نشده است خیلی زود تمرینات گروهی خود را آغاز و اعلام کرده اند آماده برگزاری ادامه بازی‌ها بدون حضور هواداران هستند.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که در چندین نوبت مبالغی را برای مبارزه با کرونا به سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف اهدا کرده است، قصد دارد به فدراسیون‌های فوتبال کشور‌های مختلف مبلغ ۴ میلیون یورو به صورت بلاعوض اهدا کند. فیفا قصد دارد با این کار مانع از ورشکستی باشگاه‌های کوچک‌تر فوتبال شود.

فیفا قصد دارد به غیر از این وام بلاعوض، مبالغ دیگری را به صورت وام‌های بلند مدت به فدراسیون‌های زیر مجموعه خود اهدا کند.

اینفانتینیو رئیس فیفا درباره زمان شروع مجدد رقابت‌های فوتبال داخلی و بین المللی گفت: جان انسان‌ها از هر نوع مسابقه‌ای مهم‌تر است. نباید در شرایطی که احتمال ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد مسابقه‌ای برگزار شود. فیفا تمام تلاش خود را برای حمایت از اعضای خود انجام می‌دهد و در کنار آن‌ها خواهد ماند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: