پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، ژاوی ارناندس در یک مصاحبه درباره بحران کرونا، بارسلونا، قهرمانی‌های رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، نیمار، کاسیاس، زندگی در قطر و دیگر موضوعات صحبت کرد.

سرمربی السد در مورد وضعیت این فصل بارسا گفت: همیشه این تیم را به عنوان یکی از بخت‌های قهرمانی در لالیگا می‌دانم. در لیگ قهرمانان این کار سخت است. بارسا زمانی که برتر از حریفانش بوده فاتح این رقابت‌ها شده است. آبی اناری‌ها مانند برخی تیم‌ها آن شانس تاریخی را نداشتند. بارسا باید مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد و از خود خیلی مطمئن باشد. تاریخ می گوید زمانی پیروز می‌شوید که خیلی بهتر از حریف باشید.

او در ادامه افزود: منظورم از آن تیم‌ها رئال مادرید بود. چرا نباشد؟ نه تنها رئال مادرید بلکه خیلی از تیم ها چنین شانسی داشته اند. بارسا در استمفورد بریج خوش شانس بود و با گلی که آندرس اینیستا زد پیروز شد. این در حالی بود که تیم ۱۰ نفره بود و حتی یک ضربه در چارچوب نداشت. به این می گویند شانس. منظورم زمانی است که در لالیگا خوب عمل نکرده‌اید و در رتبه های چهارم، پنجم، ششم و ... قرار دارید اما فاتح لیگ قهرمانان می شوید. برای بارسا چنین اتفاقی رخ نداده است اما برای رئال مادرید این اتفاق افتاده است و به همین خاطر کمی شانس داشته است.‌

هافبک بازنشسته اسپانیایی درباره مربیگری در بارسا اظهار کرد: نمی دانم مردم چرا من را این چنین می‌بینند اما من احساس غرور می کنم و دوست دارم. اکنون که به عنوان سرمربی مشغول هستم خود را در این کار توانمند می بینم. برای من بازگشت به بارسا یک رویا و شور و شوق است.‌ بارها گفته‌ام که بارسا را به عنوان خانه و زندگی‌ام می‌دانم. من در حال یادگیری هستم و در قطر از مربیگری خیلی چیزها یاد می گیرم. مربیگری در بارسا حرف کمی نیست و باید برای آن کار خیلی آماده بود. همه چیز در یک پروسه قرار دارد و امیدوارم یک روز این اتفاق رخ دهد.

رقابت‌های فوتبال در اغلب نقاط مختلف جهان به خاطر بحران کرونا متوقف شده است. بازیکن پیشین بارسلونا در این رابطه اظهار کرد: بدون تماشاگر بازی کردن غم‌انگیز است. گاهی اوقات در قطر در حالی بازی کرده‌ایم که تماشاگران کمی در ورزشگاه حضور داشته‌اند که اتفاق تلخی است. ما برای مردم فوتبال بازی می‌کنیم تا به وجد آیند. جایگاه‌های پر (از تماشاچی) یک امتیاز محسوب می‌شود. اگر راه حلی پیدا نشود آخرین چاره برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر است. مردم در این‌جا خیلی لیگ را دنبال نمی‌کنند. می‌توان در برنامه فصل آینده تغییراتی ایجاد و آن را کوتاه کرد. اکنون نمی‌توان یک تیم را به عنوان قهرمان معرفی کرد و یک تیم را سقوط کرده. تصمیم گیری در این زمان بی عدالتی است. باید تمام بازی های لیگ برگزار شوند.

ژاوی به بازگشت نیمار به بارسلونا اشاره کرد و گفت: چرا که نه. از لحاظ فوتبالی شکی به او ندارم و با او هم بازی بوده‌ام. انسان بزرگی است. در بارسا یک بازیکن حرفه‌ای بود و تفاوت‌ها را ایجاد می‌کرد. سپس بحث رفتارهای خارج از میدانش می‌رسد که خود را وارد این موضوع نمی‌کنم. او در زمین یکی از پنج بازیکن برتر دنیا است.  

این ملی پوش بازنشسته اسپانیایی در ادامه به تجمید از ایکر کاسیاس پرداخت و گفت: او یک رهبر است و می‌تواند سرمربی بزرگی شود. او می‌تواند سرمربی باشد و نه دستیار. با این حال الگوی من در مربیگری پپ گواردیولا است. من از همه مربیانی که با آن‌ها کار کرده‌ام چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام.

او افزود: من و کاسیاس در تیم ملی با هم دوست بودیم. او را ناراحت و خوشحال دیده‌ام. ایکر را خیلی دوست دارم. او مانند برادرم است و برایش بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

سرمربی السد درباره خداحافظی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید اظهار کرد: بازیکنی مانند او که در هر سال ۴۰ تا ۵۰ گل به ثمر می‌رساند جایش کاملا خالی می‌شود. این موضوع کاملا آشکاری است.

ژاوی که رئال مادرید کنونی را قوی می‌داند، گفت: درست نیست این تیم را ضعیف دانست. خیلی کم پیش می‌آید که این تیم را مانند سال گذشته خود ببینم. مادرید امسال خیلی قوی‌تر شده است و از بازیکنان خیلی خوبی برخوردار است.

 سرمربی اسپانیایی درباره بازیکنانی که به او شباهت دارند، گفت: گوندوغان، دی‌یانگ، آرتور، کروس، مودریچ، کاسورلا و... خیلی شبیه به من هستند. دید خوبی دارند و توپ را به راحتی از دست نمی‌دهند.

ژاوی درباره این که مربی بودن بهتر است یا بازیکن بودن؟ اظهار کرد: پذیرفتن شکست به عنوان یک سرمربی سخت‌تر است. همه تو را مقصر می‌دانند چون سرمربی تیم هستی. زمانی که قهرمان می‌شوید افتخار به همراه می‌آورید اما هنگامی که شکست می‌خورید مسوول هستید. من از هر دو جهت اذیت شده‌ام.

سرمربی السد درباره زندگی در روزهای کرونایی گفت: حالم خوب است. در دوحه هستم و اینجا همه چیز کنترل می‌شود. تعداد جانباختگان در اینجا کم است. در قرنطینه به سر می‌بریم اما شرایط مانند اسپانیا خطرناک نیست. آن‌ها همه چیز را متوقف کرده‌اند. فوتبالی برگزار نمی‌شود و باید در خانه تمرین کرد. دمای هوا ۳۵ درجه است اما باغچه داریم و می‌توانیم در استخر شنا کنیم.

او افزود: زندگی کردن در قطر آسان است. می‌دانم فرهنگ متفاوتی در اینجا حاکم است اما در این‌جا احساس راحتی می‌کنیم. همه چیز روی خانواده و فرزندان متمرکز شده است.‌در قطر خانواده‌ها فرزندان زیادی دارند. من یکی از بهترین تصمیم‌های زندگی‌ام را گرفتم. در این‌جا مدارس بین‌المللی وجود دارد و فرزندم به نحوی انگلیسی صحبت می‌کند که انگار زبان مادری‌اش است. بودن در اینجا فوق‌العاده است.

ژاوی در پایان از علاقه‌اش به فوتبال گفت و اظهار کرد: این یک شور است و زندگی من است. اکنون که مسابقات فوتبال برگزار نمی‌شوند حوصله ام سر رفته است، با وجود این که با فرزندانم مشغول هستم. نبود آدرنالین رقابت، مربیگری و انگیزه دادن به بازیکنان را احساس می‌کنم.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: