پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، امیلی روسود، نایب‌رئیس سابق باشگاه بارسلونا که اخیرا از سمت خود استعفا داده در حالیکه تنش بین او و مدیریت بارسا به اوج رسیده می‌گوید وجود فساد در بارسا واضح و مشخص است و واکنش اخیر باشگاه به ادعاهای او صرفا تلاشی برای لکه‌دار کردن حیثیت و آبروی شخصی‌اش بوده است. روسود می‌گوید آماده است تا علیه بارتومئو، رئیس بارسا دست به اقدام قانونی بزند.

چندی پیش روسود به همراه پنج نفر دیگر از اعضای هیات مدیره بارسلونا در اعتراض به نحوه مدیریت باشگاه و یوسپ ماریا بارتومئو استعفا دادند. روسود سپس مدعی شد که دستهایی در باشگاه به خزانه دست‌درازی کرده‌اند و مرتکب فساد مالی شده‌اند. باشگاه بارسلونا هم در مقابل واکنش تندی نشان داد. همان واکنشی که روسود حالا به آن معترض است.

روسود در بیانیه‌ای که در اختیار روزنامه کاتالان موندو دپورتیوو گذاشت در این باره اعلام کرد:

در واکنش به صحبتهای سخنگوی باشگاه در این باره که قصد دارند به خاطر صحبتهای من درباره ماجرای مربوط به بارساگیت از من به دادگاه شکایت کنند می‌خواهم موارد زیر را مطرح کنم

وجود فساد در باشگاه مشخص است و قبلا هم نشان داده شده که قراردادهای بین باشگاه و شرکت‌های مرتبط برای فرار از کنترل‌های داخلی به صورتی امضا شده که حق‌العمل‌ها به صورت قسطی پرداخت شود. یکی از این شرکت‌ها در یک بهشت مالیاتی ثبت شده و قوانین جلوگیری از پول‌شویی را نقض کرده است.

صحبتهای من درباره این موضوع کاملا درست هستند و می‌توان آنها را اثبات کرد. به همین خاطر شکایتی که بارسا به آن تهدید می‌کند بدون پایه و اساس خواهد بود.

متاسفانه وقتی این مشکلات را به باشگاه اطلاع دادم در نهایت مجبور به استعفا شدم. ولی این مسئولیت حقوقی و قانونی من برای گزارش کردن اعمال نادرستی که می‌توانند جرم تلقی شوند را نقض نمی‌کند.

در این شرایط، حق شکایت قانونی برای دفاع از منافع و حقوق مشروع خود را محفوظ می‌دانم. به خصوص اینکه واکنش باشگاه می‌تواند تهت عنوان افترا و توهین، تحت تعقیب قانونی قرار بگیرد. هدف اصلی باشگاه از واکنش به صحبتهای من صرفا لکه‌دار کردن اعتبار و آبروی من بود.

من هرگز شان و اعتبار باشگاه عزیزمان و کارکنانش را زیر سوال نبرده‌ام. درست برعکس، من به اینکه افتخار خدمت به بارسای عزیزمان را داشته‌ام افتخار می‌کنم.

هدف من از آغاز این بوده که در هیات مدیره بارسلونا، شفافیت، صداقت و احترام را سرلوحه خود قرار دهم و به اعتمادی که در انتخاب‌های گذشته به هیات مدیره بارسلونا شده خیانت نکنم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: