پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، هنوز تاریخ مشخصی برای بازگشت فوتبال در اروپا وجود ندارد. این در حالی است که لالیگای اسپانیا قصد دارد مسابقات را از ششم، هفتم ژوئن (اواسط خرداد) از سر بگیرد. اگر این اتفاق رخ داد و زمانی که سازمان بهداشت تضمین کرد شیوع وجود ندارد می توان دوباره از تماشای بازی لیونل مسی و دیگر بازیکنان لذت برد. 

چه فوتبال از سر گرفته شود چه نشود به نظر نمی رسد در ماه های آوریل و می (اواسط فروردین تا اواسط خرداد) در اسپانیا مسابقاتی برگزار شود.  از سیزدهم مارس (۲۳ اسفند) دیگر رقابتی در این کشور اروپایی برگزار نشد. مسی همیشه در ماه های پایانی لالیگا می درخشد. تعداد گل های ستاره بارسلونا در یک دهه اخیر در این دوره به ۱۳۹ می رسد. میانگین گل های بازیکن آرژانتینی از سیزدهم مارس تا ژوئن به ۱۴ گل می رسد. یعنی هر شش روز یک گل به ثمر می رساند. این آمار اهمیت مسی را در روزهای تعیین کننده فصل نشان می دهد.

 کاپیتان بارسا ۲۶.۱۸ درصد گلهایش را در آن زمان ذکر شده به ثمر رسانده است. از ۵۳۱ گلی که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ وارد دروازه حریفان کرده است ۱۳۹ گل متعلق به این دو ماه و نیم است. این بازیکن میانگین ۵۳.۱ گل در هر سال را به نام خود ثبت کرده است.

مسی از سیزدهم مارس تا ژوئن سال گذشته توانست ۱۷ بار گلزنی کند. او یک سال قبل از آن ۱۳ گل به ثمر  رساند و در سال ۲۰۱۷ توانست ۱۵ گل به ثمر برساند و این آمار در سال ۲۰۱۶ تنها پنج گل بود. با این حال یک سال پیش از آن ۱۷ بار دروازه حریفان را باز کرده بود و در سال ۲۰۱۴ این آمار به ۱۳ رسید. آسیب دیدگی ها در سال ۲۰۱۳ روی عملکرد ستاره آرژانتینی تاثیر داشتند و این بازیکن تنها هفت گل به ثمر رساند. بهترین آمارش به سال ۲۰۱۲ برمی گردد که توانست ۲۳ بار گلزنی کند. او هشت گل در سال ۲۰۱۱ و ۲۱ گل در سال ۲۰۱۰ به ثمر رساند. 

فوتبال اسپانیا به شدت از بحران کووید ۱۹ خسارت دیده است. اگر فوتبال از سر گرفته نشود کرونا می تواند ۱۴ گل را از مسی بدزدد. اگر بازی های باقی مانده برگزار شوند ستاره آرژانتینی فرصت دارد در تابستان برای تیمش گلزنی کند و دوباره یک آمار خوب را به ثبت برساند. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: