پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، برگزاری رقابت‌های لالیگای اسپانیا از ماه مارس (اواخر اسفند ماه) در پی شروع ویروس کرونا در این کشور به حالت تعلیق در آمده است، اما حالا تیم‌های با از سرگیری تمرینات، خود را آماده برگزاری ادامه بازی‌های باقیمانده فصل جاری لالیگا می‌کنند. خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ اسپانیا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد تاریخ پیشنهادی از سرگیری این مسابقات ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) است، اما این بستگی به تأیید مقامات بهداشت اسپانیا دارد.

سرخیو راموس در گفتگو با شبکه تلویزیونی «مووی استار» اسپانیا گفت: آغاز مجدد مسابقات نیاز به زمان دارد، کشور اسپانیا هم به فوتبال برای پشتیبانی اقتصادی نیاز دارد و مردم نیز برای اینکه حواس‌شان کمی از شرایط موجود پرت شود، به فوتبال نیاز دارند. بی‌صبرانه منتظر رقابت کردن مجدد هستم، اینکه دوباره لالیگا به حالت عادی بازگردد، اما برای از بین بردن این ویروس باید نظم و انضباط داشته باشیم. می‌خواهم از همین جا حمایتم را از تمامی کسانی که عزیزی را از دست داده‌اند، اعلام کنم، ما از این دوره خواهیم گذشت و باید دوباره گردهم بیاییم.

کاپیتان رئال مادرید در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: ما باید با رعایت قوانین و تقسیم شدن به چند دسته تمرینات‌مان را در والدبباس (محل تمرین رئالی‌ها) انجام دهیم. این وضعیتی غیرطبیعی است، اما با توجه به شرایط موجود نیاز به انجام چنین کار‌هایی است. این مسئولان لالیگا هستند که باید تصمیم‌گیری کنند، اما ما می‌توانیم از آلمانی‌ها در این زمینه الگو بگیریم. ما دوست داریم کنار خانواده‌های خود باشیم، اما باید در این وضعیت انعطاف‌پذیر باشیم.

در حالی که لیگ‌هایی همچون لوشامپیونه و اردیویزی هلند در نتیجه شیوع ویروس کرونا، فصل جاری مسابقات خود را نیمه‌تمام و مختومه اعلام کرده‌اند، بوندس‌لیگا قرار است از تاریخ ۱۶ مِی (۲۷ اردیبهشت) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگران از سرگرفته شود.

راموس در پاسخ به این پرسش که «آیا رئال مادرید با شروع دوباره مسابقات سعی خواهد کرد صدر جدول رده‌بندی لالیگا را از بارسلونا پس بگیرد؟»، اظهار داشت: برنامه بازی‌های هر دو تیم را به خوبی می‌دانم. بدون وجود هواداران پیش‌بینی کمی جرأت می‌خواهد، اما هدف رئال مادرید قهرمانی است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: