پایگاه خبری خانه فوتبال:

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان در پستی اینستاگرامی به بررسی مدیرت فوتبال پرداخت و سوال هایی در این مورد مطرح کرد تا به نوعی مدیریت این ورزش اول جهان را در ایران به چالش بکشد.

سعید آذری مدیرعامل فولاد در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشته است:

فوتبال پر بیننده ترین و پر طرفدارترین ورزش جهان، صنعت پول سازی که اجرا کنندگان آن در قالب بنگاه‌های اقتصادی در سراسر جهان به جز ایران سال‌های سال است به مفهوم واقعی صنعتی آن پی برده‌اند .ورزشی که تکلیفش همه‌جای کره خاکی مشخص است، متولیان اصلی آن نیز کاملا معین شده و سیستم‌های مدیریت آن.

اما ما با فوتبال و هوادارانش چه کردیم؟ چرا بایستی آن‌چنان مردم را از خود و مدیریت خود ناامید کنیم تا عملا تمامی قوانین سیستمی این زیباترین دورهمی جهان را با شیوه‌ای منحصر به فرد نابود کنیم.

متولی فوتبال ایران کیست؟ مدیران فدراسیون و سازمان لیگش چه کاره اند؟ مدیران باشگاه‌های بزرگش را چه کسانی منصوب می‌کنند؟ تا چه زمانی سیاسیون و دولتی‌هایش می خواهند عرصه فوتبال را تحت سیطره خود درآورند؟ هیئت مدیره‌هایش از کجا می آیند؟ با چه تخصصی؟ هوادارانش چه گناهی دارند؟ چرا آنها را هر روز به سازمان جدیدی حواله می‌دهیم؟ ما با فوتبال چه کردیم و چه می‌کنیم؟ کجای دنیا فوتبال را به پارلمان‌هایش می فرستد و هوادارش مجبور می شود به نماینده پارلمان پناه ببرد؟

تمام اینها یک پاسخ دارد: ایران

ولی چرا؟ جوابش ساده است. متولی فوتبال گویی مرده است. هر روز آزموده‌ای را که قبلاً آزموده به فوتبال برمی‌گرداند، مدیرانش بی تخصص هستند و عشق شهرت. بی‌مسئولیتی موج می‌زند در وانفسای بی‌در و پیکرش و این میانه وای بر هوادار است، با هر رنگی با هر عقیده‌ای. جمع کنیم بساط بی تدبیری را ،پارلمان محل قانون گذاری است، محل رتق و فتق فوتبال نیست.

هوادار را عذاب ندهیم و با آدرس غلط گمراه نکنیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: