پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشتر نوشتیم احسان پهلوان خرید جدید پرسپولیس پیراهن شماره ۱۰ این تیم را می‌خواهد. پیراهنی که در فصول گذشته بر تن مهدی شریفی و فرشاد احمدزاده بود. البته دست‌اندرکاران پرسپولیس پیراهن شماره ۹ که فصل گذشته بر تن مهدی ترابی بود را به احسان پهلوان پیشنهاد داده‌اند. پیراهنی که در سال‌های گذشته بر تن مهدی طارمی بود. طارمی در سال‌های حضور در پرسپولیس بهترین و تأثیرگذارترین بازیکن قرمزها بود و در جریان لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم توانست عنوان آقای گلی فوتبال ایران را کسب کند. بازیکنی با استعداد فوق‌العاده و کمیاب در فوتبال ایران که جدایی او از جمع قرمزها با حاشیه همراه شد اما طارمی را در مسیر پیشرفت قرار داد. مهاجم بوشهری پس از بازی در لیگ ستارگان قطر و یک فصل بازی در ریوآوه پرتغال توانست توجه باشگاه بزرگ پورتو را جلب کرده و با این تیم قرارداد ببندد. 

پس از طارمی، یک مهدی دیگر وارث پیراهن شماره ۹ شد. ترابی با حضور در پرسپولیس جانشین طارمی شد و توانست بهترین بازی‌های عمر فوتبالش را در لیگ نوزدهم در این تیم انجام دهد. بدون کوچک‌ترین تردیدی ترابی ستاره لیگ نوزدهم بود. او نه تنها به عنوان یک هافبک ۶ پاس گل داد بلکه توانست ۱۱ گل هم به ثمر رسانده و با گل‌های ۳ امتیازی نقش پررنگی در قهرمانی تیمش ایفا کرد. در میان خریدهای جدید پرسپولیس احسان پهلوان بیشترین شباهت را به ترابی دارد. هر چند ترابی در دو، سه فصل اخیر به مراتب آماده‌تر از پهلوان بوده اما این بازیکن تازه‌وارد علاقه‌ای به شماره ۹ نشان نداد. او در لیگ قهرمانان آسیا پیراهن شماره ۱۴ را پوشید که خوش‌یمن بود و توانست با این شماره درپرسپولیس خوش بدرخشد. هرچند پهلوان علاقه خاصی به پیراهن شماره ۱۰ دارد و در ذوب‌آهن اصفهان نیز این پیراهن را پوشیده اما در آن مقطع وحید امیری خواهان این شماره شده بود. امیری زمانی که از نفت تهران به پرسپولیس پیوست نیز خواستار پیراهن شماره ۱۰ بود اما با این خواسته مخالفت شد. اما شنیدیم این ستاره ملی‌پوش به دست‌اندرکاران تیم پرسپولیس گفته است: «پیراهن شماره ۱۰ را نمی‌خواهم و با همان شماره ۱۹ بازی می‌کنم!»

عجیب آنکه در بازی دوستانه با ملوان انزلی و تمرین روز گذشته پرسپولیس، امیر روستایی جوان شماره ۱۰ پوشیده بود. پیراهنی که در گذشته بر تن مرحوم همایون بهزادی و علی دایی اسطوره‌های فوتبال ایران و پرسپولیس بوده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: