پایگاه خبری خانه فوتبال:

هفته سوم لیگ اروپا امشب برگزار خواهد شد. با وجود اینکه برخی از بزرگان در این تورنمنت شکست هم خورده‌اند، هنوز فرصتی برای جبران و تثبیت جایگاه‌شان دارند. 

آرسنال – مولده‌؛ رقابت صدرنشینی

حال آرسنال در این یک هفته بهتر شده. در لیگ اروپا ۶ امتیازی شدند و سپس طلسم نبردن منچستریونایتد در اولدترافورد را بعد از ۱۴ سال شکستند. از طرفی میکل آرتتا موفق شد سرانجام در این فصل یک بازی بزرگ را ببرد. این مسئله می‌تواند وضعیت توپچی‌ها را برای ادامه فصل بهتر کند. در لیگ اروپا مشخصاً چالشی نداشته‌اند و بعید است مولده هم بتواند متوقف‌شان کند، آن‌هم در لندن. البته این تیم نروژی که فصل پیش قهرمان لیگ‌شان موسوم به «الیته‌سرین» شده، ۶ امتیازی است و رقیب آرسنال برای صدرنشینی به شمار می‌رود. این نخستین رقابت دو تیم خواهد بود. آرسنال در ۴ مصاف با نروژی‌ها ۳ برد و یک تساوی داشته. نکته جالب درباره مولده این است که هیچ‌وقت مقابل تیمی انگلیسی قرار نگرفته. 

لودوگورتس – تاتنهام‌؛ جبران خاص

شکست هفته پیش تاتنهام مقابل آنتورپ عجیب بود. حالا تیم ژوزه مورینیو برای اینکه دچار دردسر نشود، باید حریف بغاری را ببرد. لودوگورتس تنها تیم بدون امتیاز گروه J بود. تاتنهام در حالی به حریف بلژیکی باخت که از اولین هفته لیگ برتر به بعد شکست نخورده بود. اسپرز همین فصل در مرحله پلی‌آف لیگ اروپا برای اولین مرتبه مقابل حریفی از بغارستان قرار گرفت. آنها تیم لوکوموتیو پلودیف را بردند و صعود کردند. عقاب‌های بلغاری که ۹ فصل متوالی است قهرمان لیگ کشورشان شده‌اند، مقابل رقبای انگلیسی برنده نبوده‌اند. در ۴ مصاف قبلی که مقابل آرسنال و لیورپول بوده یک تساوی و ۳ شکست داشته‌اند. تاتنهام سومین رقیب انگلیسی‌شان خواهد بود. 

میلان – لیل‌؛ بهترین روسونری

این بهترین میلانی است که در سالیان اخیر دیده بودیم. حالا می‌توان گفت آنها بین مدعیان قهرمانی در سری A و دیگر تورنمنت‌ها هستند. هنوز تیمی آنها را نبرده و در لیگ اروپا هم با ۶ امتیاز صدرنشین هستند، مثل سری A. نکته جالب درباره مصاف میلان و لیل این است که روسونری مقابل این حریف ۳ مرتبه قرار گرفته و برنده نبوده. یک تساوی و ۲ شکست مقابل لیل داشتند و حتی گل هم نزدند. البته یکی از این مسابقه‌ها در تورنمنت لاتین‌کاپ در سال ۱۹۵۱ بوده که میلان با نتیجه سنگین ۵- صفر شکست خورد. میلان مقابل رقبای فرانسوی ۳۱ مرتبه قرار گرفته که ۱۵ برد، ۷ تساوی و ۹ شکست حاصل کارش بوده است. لیل که این فصل تیم شکست‌ناپذیر لیگ فرانسه بوده، ۴ امتیاز در لیگ اروپا گرفته و می‌تواند جایگاه میلان در صدر را به خطر بیندازد. 

 ریکا – ناپولی‌؛ کرگدن برمی‌گردد

بعد از باخت ناباورانه در هفته اول مقابل آلکمار، ناپولی برد ارزشمندی مقابل رئال‌سوسیه‌داد کسب کرد، تیمی که در حال حاضر صدرنشین لالیگا است. پارتنوپی در سری A اولین باختش درون مستطیل سبز را چند روز پیش تجربه کرد و مقابل ساسولو این اتفاق رخ داد. حالا در لیگ اروپا و دیدار مقابل ریکا کرواسی امیدوار هستند شرایط‌شان را بهتر کنند. ریکا هر دو بازی‌اش در لیگ اروپا را باخته و کمترین شانس را برای صعود از این گروه دارد. این نخستین نبرد ناپولی با تیمی از کرواسی خواهد بود. ریکا در ۴ مصاف قبلی با تیم‌های ایتالیایی یک برد، یک تساوی و ۴ شکست داشته. 

رم – کلوژ؛ جالوروسی بهتر می‌شود

هواداران رم سال‌هاست منتظر هستند تیمی شایسته داشته باشند و نگرانی‌های‌شان بابت سهمیه لیگ قهرمانان یا جام گرفتن، کمتر شود. تیم پائولو فونسکا این فصل را بهتر از قبل شروع کرده و حداقل اینکه ۵ هفته است نباخته. در لیگ اروپا هم وضعیت‌شان بد نیست و ۴ امتیازی هستند. امشب به مصاف دیگر تیم ۴ امتیازی گروه یعنی کلوژ خواهند رفت. قهرمان فصل قبل لیگ رومانی پیش از این در رقابت‌های اروپایی ۴ مرتبه مقابل رم قرار گرفته که ۲ شکست، یک تساوی و یک برد حاصل کارش بوده. فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا رم یک بازی را از این حریف برد و در یک بازی به تساوی رسید. کلوژ در مجموع مقابل ایتالیایی‌ها ۸ مرتبه بازی کرده که ۲ برد، یک تساوی و ۴ شکست حاصل کارش بوده.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: