پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم استقلال در حالی وارد لیگ بیستم می شود که هنوز پنجره نقل و انتقالاتی اش بسته است و علاوه بر این مشکل همچنان مدیرعاملی هم در رأس این باشگاه حضور پیدا نکرده است.

ادموند اختر پیشکسوت استقلال درباره دیدار این تیم روبروی مس رفسنجان در نخستین هفته لیگ برتر بیستم و وضعیت فعلی باشگاه حرف زد.

* از استقلال خبر دارید؟

- متأسفانه باشگاه به این بزرگی بی صاحب مانده است! البته این برای امروز و دیروز نیست بلکه الان مدتهاست که ۵، ۶ دستگی در رأس باشگاه باعث شده تیم لطمه بخورد و دود همه این معضلات به چشم هواداران برود. مهمترین اتفاق هم همان از دست رفتن جام حذفی بود که به هر دلیلی به خاطر اختلافات در رأس باشگاه بین مدیران رخ داد و باز هم دودش به چشم تیم رفت وگرنه با یک نایب قهرمانی و یک قهرمانی می شد کارنامه قابل قبولی برای استقلال لیگ نوزدهم تشکیل داد.

بیشتر بخوانید: گزینه جانشینی سعادتمند در هیات مدیره استقلال مشخص شد

* منظورتان همه اتفاقات فصل قبل است؟

- بله! اول که استرا آمد ناموفق بود. تا آمد موفقیت آمیز نتیجه بگیرد کاری کردند برود، بعد تیم مدتی سرمربی نداشت. فرهاد آمد او هم اوایل نتیجه نمی گرفت و تا آمد نتیجه بگیرد این بلاها را سرش آوردند. خلاصه که می توان درباره استقلال ۹۹-۹۸ یک کتاب نوشت.

* حالا از حضور محمود فکری در رأس کادر فنی رضایت دارید؟

- به نظرم بین همه کاندیداها او بهتر از همه بود ولی خود او هم با هزارتا مشکل مواجه است. یکی زمین تمرین، دیگری کیفیت لباس، نبود کادر پزشکی همیشگی و مسایلی از این دست مانند باز نشدن پنجره نقل و انتقالاتی که همگی به رأس باشگاه برمی گردد. از اینها گذشته فکری باید با ۵ بازیکنی کار کند که کاری به کیفیت شان نداریم ولی انتخاب های خودش نبوده اند.

* ولی فکری گفته مشکلی با این وضعیت ندارد؟

- چه بگوید! حرف دیگری هم می شود زد؟ گاهی بازیکنی در سطح رونالدو یا مسی بدون نظر کادر فنی جذب می شوند که همه دنیا خواهان آنها هستند وضعیت فرق می کند ولی در سایر موارد کمیته فنی است که با نظر سرمربی بازیکنان را بررسی می کنند و جذب می شوند تا نقاط ضعف و قوت تیم رفع شود. باز هم می گویم فکری بهترین گزینه بود ولی این دلیل بر این نیست که با این همه مشکل حتما موفق می شود. باشگاه باید بستر موفقیت را برای او فراهم کند بعد از او توقع داشته باشد.

* بازی با مس رفسنجان تازه لیگ برتری شده چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟

- فکری چون در لیگ دسته یک کار کرده می داند بازی در لیگ یک به مراتب سخت تر و کیفیت آن بالاتر از لیگ برتر است. اگر بازیکنان مس رفسنجان ۲، ۳ فصل باشد که با هم کار کرده باشند هماهنگی بالایی هم دارند. از طرفی آنها از بازی در لیگ برتر انگیزه دارند و استقلال هم که خواهی نخواهی به همه انگیزه می دهد. پس اگر بین ۳، ۴ بازی اول استقلال بخواهیم یکی را سخت تر از بقیه در نظر بگیریم این دیدار با مس رفسنجان است.

* پنجره بسته به ضرر استقلال تمام نمی شود؟

- استقلال تحت هر شرایطی استقلال است حتی اگر ۵ بازیکنش را هم نداشته باشد. این تیم باید بتواند در چنین روزهایی با قدرت به میدان برود. استقلال اگر استقلال است نباید بدون ۵ بازیکنی که نیستند دردسری روبروی مس رفسنجان داشته باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: