پایگاه خبری خانه فوتبال:

به‌نظر می‌رسد با توجه به رد فرجام‌خواهی باشگاه پرسپولیس برای بخشیده شدن عیسی آل‌کثیر این باشگاه باید هرچه زودتر مهاجم جنوبی خود را از لیست تیم خارج کند. یک شادی گل از سوی مهاجم خوزستانی باعث ایجاد کلی حاشیه و دردسر برای خودش و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شد و این بازیکن را شش ماه محروم کردند. عیسی آل‌کثیر دقیقاً تا روز ۱۲ فروردین حق بازی برای پرسپولیس یا هیچ تیم دیگری را ندارد و تنها می‌تواند همراه با سرخپوشان تمریناتش را ادامه دهد. البته مشخص نیست بعد از پایان محرومیت، با چه میزان از آمادگی به زمین بازمی‌گردد. شاید قبل از بازی سایپا و پرسپولیس خیلی‌ها معتقد بودند فینالیست لیگ قهرمانان آسیا پس از جدایی شجاع خلیل‌زاده نیاز به یک مدافع کارکشته و باتجربه دارد اما پس از تساوی بدون گل سرخپوشان یحیی گل‌محمدی دچار تردید شده است. اینکه نیاز اولیه تیم پرسپولیس مهاجم ششدانگی است که موقعیت‌های زیاد قرمزپوشان را تبدیل به گل کند. کاری که وحید امیری تخصص آن را ندارد و مهدی عبدی تجربه‌اش را!

در جلسه‌ای که قبل از بازی با سایپا بین سرمربی پرسپولیس با جعفر سمیعی برگزار شد مدیرعامل باشگاه از گل‌محمدی درخواست کرد فهرست بازیکنان مدنظر خود را در اختیار باشگاه قرار بدهد تا اقدامات لازم برای تقویت تیم انجام شود. براین اساس گل‌محمدی هم پس از پایان نخستین دیدار پرسپولیس در لیگ برتر این فهرست را به باشگاه ارائه کرده تا در فاصله‌ای که به اتمام نقل و انتقالات باقی مانده، بازیکنان مدنظر او جذب شوند. شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که یحیی گل‌محمدی اسامی کدام بازیکنان را به باشگاه ارائه داده است؟ شنیدیم سرمربی پرسپولیس اسامی زیر را در اختیار مدیران باشگاه گذاشته است. 

۱- ایمان سلیمی‌؛ این مدافع ۲۴ ساله که از لیگ هجدهم به تراکتور پیوسته بود، امروز و بعد از حضور در سازمان لیگ قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد. سلیمی پیش از تراکتور سابقه بازی در تیم‌های پارس جنوبی، فجر سپاسی و آلومینیوم هرمزگان را در کارنامه‌اش دارد. او طی دو فصل گذشته ۴۸ بازی برای تراکتور در دفاع وسط انجام داد و دو گل برای این تیم به ثمر رساند. سلیمی سابقه بازی در تیم نوجوانان ایران و همچنین دعوت به تیم ملی ایران را هم دارد. یحیی گل‌محمدی اعتقاد دارد ایمان سلیمی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند اما مشکل اینجاست که مدافع فصل گذشته تراکتور دوست دارد لژیونر شود!

۲- فرشاد فرجی‌؛ مدافع مازندرانی شهرخودرو در هفته اول لیگ برتر به شکلی عجیب برای تیمش بازی نکرد تا شایعه پیوستن او به پرسپولیس قوت بگیرد. فرجی یک مدافع سرزن، گلزن و سرعتی است که فوتبالش شباهت‌های زیادی به شجاع خلیل‌زاده دارد و تجربه کار کردن زیر نظر یحیی گل‌محمدی را نیز در کارنامه دارد. 

۳- رضا قوچان‌نژاد؛ مهاجم باتجربه زوله هلند در سال‌های اخیر همواره در لیست خرید پرسپولیس بوده است. گفته می‌شود خود رضا قوچان‌نژاد هم تعلقاتی به رنگ قرمز دارد اما مشکل اینجاست که همسرش تمایلی به زندگی در تهران ندارد! گفته می‌شود دلیل اصلی عدم حضور گوچی در فوتبال ایران همین مخالفت خانواده بوده است!

۴- رضا شکاری‌؛ کاپیتان سابق تیم ملی جوانان کشورمان هم شرایطی مشابه ایمان سلیمی دارد. شکاری چند سالی است به عنوان یک استعداد در فوتبال ایران مطرح شده اما به قول علیپور مدیرعامل تراکتور تبریز بیشتر گرفتار ایجنت‌ها و حاشیه بوده تا اصل فوتبال! رضا شکاری بازیکن مستعدی است اما آخرین بازی خوب و درخشان او را کسی به یاد نمی‌آورد. در واقع این هافبک تهاجمی با قابلیت بازی در خط حمله در حال حاضر بازیکنی مشابه امیر روستایی است و نه بیشتر! شاید همین افت محسوس و عدم اطمینان از کیفیت بازی شکاری مانع حضورش در پرسپولیس شود. 

نکته اول‌: پرسپولیس ۷ سهمیه بزرگسال لیگ برتری خود را پر کرده اما می‌تواند با خارج کردن اسم عیسی آل‌کثیر یک بازیکن جدید بزرگسال به تیم اضافه کند. 

نکته دوم‌: اگر رضا قوچان‌نژاد بتواند یا بخواهد به نحوی پس از جلب رضایت باشگاه زووله پرسپولیسی شود سهمیه لیگ برتری محسوب نخواهد شد. بنابراین او می‌تواند یک خرید ایده‌آل برای سرخپوشان باشد چون از خارج از کشور به‌عنوان بازیکن آزاد می‌آید. 

نکته سوم‌: خرید ایمان سلیمی یا رضا شکاری به معنای شروع یک جنگ رسانه‌ای و حقوقی جدید میان پرسپولیس و تراکتور تبریز خواهد بود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: