پایگاه خبری خانه فوتبال:

چاقی و اضافه وزن از یک طرف و رژیم های سخت غذایی برای لاغر شدن و رسیدن به یک تناسب اندام دلخواه از طرف دیگر دغدغه ی شمار زیادی از انسان های دنیا مدرن است چرا که تغییر عادات غذایی و سبک زندگی شمار بالایی از جمعیت جهان را به سمت انباشته شدن چربی ها سوق می دهد. یکی از شاه راههای رسیدن به وزن ایده آل کنترل اشتها و مصرف خوراکی و مواد غذایی لاغرکننده است. در این گزارش قصد داریم 10 ماده غذایی و خوراکی تایید شده از سوی متخصصان تغذیه برای سیری طولانی مدت و جلوگیری از افزایش اشتها به شما معرفی کنیم. به عقیده متخصصان رژیم درمانی زنان لندن 10 خوراکی فوق العاده برای کاهش اشتها و لاغری راحت شناخته شده است که مصرف آن به هر کسی توصیه می شود.

سلامت

مواد غذایی و خوراکی کم کننده اشتها و ضد گرسنگی :

سالمون یک ضد اشتهای و گرسنگی پرخاصیت:

بازهم بحث تغذیه سالم شد و صحبت از ماهی به میان آمد. مصرف ماهی روش بسیار خوبی برای کنترل وزن است. چربی های امگا 3 موجود در این پروتئین با افزایش سوخت و ساز بدن سرعت سوزاندن چربی و کاهش وزن را سرعت می بخشد.

ماهی سالمون

کوینولا کم کننده اشتها و ضد گرسنگی:

شاید نامش را کمتر شنیده باشید اما بهتر است با آن آشنا شوید تا رژیم غذایی سالم تری را تجربه کنید. این کربوهیدرات فاقد گلوتن است و ترکیبی با پروتئین می باشد. مصرف این ماده غذایی به فرد احساس سیری می بخشد. حفظ تعادل قند خون و کاهش میل به مصرف خوراکی های شیرین یکی دیگر از فواید لاغرکننده این ماده غذایی است.

کوینولا

استفاده از خاصیت چربی سوزی و ضد گرسنگی کلم بروکلی:

بروکلی علاوه بر داشتن کالری بسیار کم، ترکیباتی در خود دارد که موجب شکستن چربی در بدن می شود. یکی از سبزیجات عالی برای لاغری و تناسب اندام کلم بروکلی است به طوری که متخصصان لاغری معتقدند کلم بروکلی یک انتخاب بزرگ برای کمک به کاهش وزن است. بروکلی با داشتن فیبر و آب قابل توجه احساس گرسنگی و اشتها را کاهش می دهد به این واسطه بدن دیگر نیاز مصرف میان وعده را احساس نمی کند.

کلم بروکلی

روغن نارگیل این بار داروی ضد گرسنگی:

روغن نارگیل را جایگزین روغن غذایتان کنید تا به جای ذخیره شدن چربی در بدنتان سوخت چربی ها را داشته باشید. روغن نارگیل دارای چربی منحصر به فرد به نام تری گلیسرید است که موجب افزایش سوخت و ساز در بدن می شود. استفاده از روغن نارگیل در برنامه غذایی اشتها را کاهش داده و بدن برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند.

روغن نارگیل

باقالی سبز یک خوردنی ضد اشتها:

یکی از مواد غذایی پرمصرف در میان ژاپنی ها باقالی سبز است و آنها یکی از دلایل تناسب اندام و سلامتی شان را همین ماده غذایی پرخاصیت عنوان می کنند. باقالی سبز مانع از پرخوری شما می شود چرا که فیبر بالای موجود در آن احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می کند. به همراه گوشت و سبزیجات دیگر در سالاد و سوپ می توانید از باقالی استفاده کنید.

باقالی سبز

گریپ فروت میوه ضد اشتها:

خوراکی فوق العاده دیگر این بخش گریپ فروت است که در میان صدها خاصیت یکی مختص افرادی است که دوست ندارند اشتهای بالایی داشته باشند. میوه ی نارنجی فوق العاده در بدن با محدود کردن ترشح هورمون ذخیره چربی و انسولین بدن را برای کاهش وزن مستعد می سازد.

گریپ فروت 

فلفل ها تندترین ضد اشتها:

فلفل تند همانطور که از نامش پیداست به تندی سوخت و ساز را در بدن پیش می برد اما دلیل آنکه این ماده خوراکی مقوی در لیست مواد غذایی ضد گرسنگی و اشتها قرار گرفته است دارا بودن ماده ای به نام کپسایسین است که با تبدیل کردن غذا به انرژی در بدن سرعت شکستن چربی ها را افزایش داده و طبع گرمی آن مانع از تشدید اشتها می شود.

فلفل ها

تمشک ریزه ی ضد اشتها و گرسنگی:

تمشک میوه ی خوشمزه ای است که در لیست خوراکی های لاغر کننده قرار دارد. راز اصلی و مهم لاغرکنندگی این میوه داشتن میزان شکر پایین و فیبر مناسب است. به همین علت مصرف تمشک هورمون گرسنگی در بدن را کمتر تحریک می کند.

تمشک

آواکادو میوه ی پرچرب ضد اشتهاست :

درست است که آواکادو یک میوه ی چرب به شمار می رود اما چربی موجود در آن در دسته مفیدها قرار دارند و همین میزان چربی در بدن باعث ایجاد احساس سیری و کاهش اشتها می شود. آواکادو یک منبع غنی از چربی های اشباع نشده سالم برای بدن است که به همراه آمینیو اسید موجود در این میوه حس گرسنگی در بدن را به شدت کاهش می دهد. مصرف یک دوم آواکادو در روز باعث لاغری و تناسب اندام سریع می شود.

آواکادو برای لاغری

سلامت

بادام یک ضد اشتهای خوشمزه:

درست است که بادام کالری بالایی دارد اما مطالعات نشان داده است که مصرف مناسب آن در کاهش وزن موثر بوده است. افرادی که در روز یک نیمه مشت بادام مصرف می کنند توانایی بیشتری برای کاهش وزن دارند. پروتئین بالا و چربی سالم موجود در بادام به ما کمک می کند تا مدت زمان بیشتری را احساس سیری داشته باشیم و میل خوردن میان وعده و غذای بیشتر در بدن کم شود.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: