پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 گروهی از محققان به منظور بررسی علائم گوارشی ناشی از بیماری کرونا، ۳۶ مطالعه منتشر شده در این زمینه را ارزیابی کردند و به این نتیجه رسیدند که ۱۸ درصد بیماران کرونایی از علائم گوارشی رنج می‌برند و ۱۶ درصد مبتلایان فقط مشکلات گوارشی را تجربه می‌کنند.

کرونا-و-علائم-گوارشی

علائم گوارشی ناشی از بروز بیماری کرونا شامل از دست دادن اشتها، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و دل درد می‌شود. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که دل درد از جمله علائم رایج بیماری کرونا محسوب می‌شود. بنابراین محققان از رادیولوژیست‌ها درخواست می‌کنند هنگام رادیوگرافی شکم بیماران در دوران شیوع کرونا هوشیارانه‌تر عمل کنند و به علائم التهاب روده، هوای موجود در داخل دیواره روده و سوراخ شدن روده توجه کنند.

هرچند بروز این علائم نادر بوده، اما ممکن است فرد مبتلا به بیماری پیشرفته این علائم را تجربه کند. البته مشاهده علائم ذکر شده به این معنا نیست که فرد به ویروس کووید -۱۹ آلوده شده است، بلکه ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. به گفته پژوهشگران یکی از دلایل احتمالی بروز این علائم، عفونت ناشی از ویروس کرونا است، به خصوص در شرایطی که این بیماری به صورت گسترده شیوع پیدا کرده است. بنابراین افراد در صورت ابتلا به علائم گوارشی باید به پزشک مراجعه کنند تا دلیل آن مشخص شود.

نتایج این مطالعه در مجله Abdominal Radiology منتشر شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: