پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

آیا می خواهید کودک شما از حافظه خوبی برخوردار باشد؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که رژیم غذایی کودک را بررسی کنید و غذاهای سالم و ارگانیک از جمله میوه، سبزیجات، مواد گوشتی و لبنی را به رژیم غذایی کودک بیافزاید. استفاده از برخی غذاها به طور خاص برای رشد و افزایش حافظه ضروری است. علاوه بر آن، مصرف « انواع مکمل حافظه و یادگیری کودک » به بهبود عمکلرد مغز کمک می کند. در واقع بهتر است بدانید مغز یک ارگان گرسنه است و اولین ارگانی است که پس از ورود غذا به بدن مواد مغذی را جذب می کند. مطالعات نشان می دهند کودکانی که غذاهای ناسالم می خوردند مغزشان در معرض آسیبهای جدی قرار دارد. به همین دلیل رژیم غذایی سالم مولفه ای کلیدی برای ارتقا سلامتی کودکان است. با توجه به اینکه انواع مکمل حافظه و یادگیری کودک مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز را وارد بدن می کنند خطر مسمومیت وجود دارد. بنابراین بهتر است پیش از مصرف این مکملها از پزشک مشورت بگیرید.

سلامت

برای تقویت حافظه کودکان چه بخورند؟

ماهی یکی از بهترین مواد غذایی برای رشد مغز کودکان به حساب می رود، زیرا سرشار از اسیدهای چرب و امگا3 است. مطالعات اخیر نشان می دهند کودکانی که ماهی زیادی در رژیم غذایی شان وجود دارد باهوش تر از کودکانی هستند که از ماهی استفاده نمی کنند. معمولا این کودکان در تست های هوش نمره بالاتری می گیرند. همچنین موادی نظیر غلات، جو، سبزیجات، شیر، ماست، تخم مرغ و گوشت به تقویت حافظه و افزایش تمرکز در کودکان کمک می کنند. در کنار این مواد غذایی، پزشکان پس از بررسی منحنی رشد در کودکان استفاده از انواع مکمل حافظه و یادگیری کودک را تجویز می کنند. این مکملها با تامین ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز به سلامت کودک کمک می کنند.

بهترین قرص تقویت حافظه و تمرکز

آهن یکی از مهم ترین مواد معدنی است که نقش شگفت آوری را در رشد و بهبود سلامت مغز کودک بازی می کند. کمبود آهن بر حافظه کودکان اثر منفی می گذارد و سبب می شود کودکان دایما احساس خستگی کنند و نتوانند بر فعالیتهای ذهنی تمرکز داشته باشند. مطالعه ای که در دانشگاه پنسیلوانیا انجام پذیرفت بدین نتیجه رسید افزایش آهن در رژیم غذایی کودکان بر تقویت حافظه و تمرکز آنها اثر می گذارد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان به خانواده ها توصیه می کنند از انواع مکمل حافظه و یادگیری کودک که حاوی آهن است استفاده کنند. آهن بر عملکرد شناختی کودکان نیز اثر می گذارد و سبب می شود این کودکان بهتر بتوانند در فعالیتهای اجتماعی حضور پیدا کنند. جگر، گوشت قرمز، زرده تخم مرغ، اسفناج، عدس و شکلات تلخ حاوی مقادیر زیادی آهن هستند. از میان انواع مکمل حافظه و یادگیری کودک برای تقویت حافظه و تمرکز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مکمل حافظه و یادگیری کودک: کپسول پروکیدز لاسکا ، بهبود یادگیری و تقویت سیستم ایمنی

مکمل حافظه و یادگیری کودک: مکمل خوراکی پروتکت جونیور مارنیز، افزایش هوش و قدرت تمرکز

تقویت حافظه کودکان سه ساله

وقتی کودک متولد می شود بخش عظیمی از راه تکامل را طی کرده است؛ با این جود، هنوز راه زیادی برای رشد و تکامل پیش روی دارد. مغز کودک از بدو تولد تا شش سالگی در اوج رشد خود قرار دارد به همین دلیل اهمیت به رژیم غذایی و استفاده از انواع مکمل حافظه و یادگیری کودک در این دوره بسیار حیاتی است. در کنار این موارد، می توان از روشهای دیگری برای تقویت حافظه کودکان استفاده کرد. بازی های فکری از جمله پازل و جورچین، بازی های تصویری، بازی با کارت از جمله مواردی هستند که به حفظ سلامت و افزایش حافظه و تمرکز در کودکان کمک می کنند. همچنین می توانید از کودک خود بخواهید تصویری را که دیده است و یا بازی را که تازه آموخته است به شما آموزش دهد. تحقیقات نشان می دهند درخواست آموزش از کودک تاثیر شگرفی بر افزایش قدرت مغز او دارد.

تقویت حافظه کودک دبستانی

وقتی کودکان وارد دبستان می شوند عملکردهای آنها به طور رسمی مورد بررسی قرار می گیرد. دوران دبستان دوران بسیار حساسی است. در این دوره کودکان به طور رسمی تعامل با دنیای بیرون از خانواده را تجربه می کنند و بخش عمده ای از مهارتهای اجتماعی و شناختی آنها در این دوره شکل می گیرد. مطالعات اخیر نشان می دهند کمبود ویتامین در کودکان بر عملکرد مغزی آنها اثر می گذارد. به همین دلیل تامین ویتامین های بدن در این دورن از اهمیت زیادی برخوردار است. سلامتی و افزایش حافظه و تمرکز در این دوران سبب می شود کودکان مهارتهای فردی و اجتماعی را بهتر بیاموزند و همین امر بر کیفیت زندگی آنها در بزرگسالی اثر می گذارد. از همین روی، بسیاری از خانواده ها به دنبال انواع مکمل حافظه و یادگیری کودک هستند تا با افزایش تمرکز و حافظه به یادگیری مهارتهای لازم اجتماعی و فردی کودک کمک کنند.

ممکن است این سوال برای بسیاری از خانواده ها پیش بیاید که کدام ویتامینها برای افزایش و تقویت حافظه کودکان مفید هستند. ویتامینها از جمله:

ویتامین های گروه بی،

ویتامین سی،

ویتامین ایی

و ویتامین کی

باید در رژیم غذایی کودک گنجانده شوند زیرا آنها نقش بسیار مهمی را در سلامتی و عملکرد متابولیسم های بدن بازی می کنند و از بروز اختلالات و بیماری ها در ارگانهای بدن جلوگیری به عمل می آورند. « شربت مولتی ویتامین با زینک کیندر» یکی از بهترین انواع مکمل حافظه و یادگیری کودک است که  بهتر است با تجویز پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

افزایش هوش کودکان دبستانی

در کنار استفاده از انواع مکمل حافظه و یادگیری کودک و پیروی از رژیم غذایی سالم موارد دیگری نیز وجود دارند که به افزایش هوش کودکان کمک می کنند. مطالعات اخیر نشان داده اند کودکانی که از خواب کافی بهره مند هستند، بدن سالمتری دارند و در فعالیتهای آموزشی بهتر عمل می کنند. با این وجود، کودکانی که خواب کافی ندارند معمولا از اختلالات یادگیری رنج می برند و همین امر بر فعالیتهای آنها در دوران دبستان اثر می گذارد. ورزش نیز یکی دیگر از مواردی است که به حفظ سلامت و افزایش حافظه کمک می کند. در طول ورزش خون در تمامی بدن جریان پیدا می کند و اکسیژن بیشتری به مغز می رسد. در نتیجه فعالیت سلولهای مغزی بیشتر می شود و کودکان بهتر می توانند یاد بگیرند. اگر به سلامت کودک خود اهمیت می دهید بهتر است سبک زندگی سالم را به او بیاموزید.


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: