پایگاه خبری خانه فوتبال:

اگر خودتان طرز تهیه ی یک سوسیس سالم و بهداشتی را بلد باشید قطعا میتوانید یک فست فود بهداشتی و از هر نظر سالم را برای کودک دلبندتان تهیه کنید .
رولت نان با مغز سوسیس یک پیش غذتی خوشمزه  و پر طرفداری است  که زود هم آماده میشود. برای خوشرنگ شدن این رولت نان بهتر است در آلومینیوم آن را بپیچید. این یک فست فود خوش طعمی است ولی به دلیل وجود سوسیس در آن برای کودکان توصیه نمیشود مگر اینکه خود تون سوسیس را در منزل تهیه کنید و از هر نظر خیالتون راحت باشد با ما در نیک صالحی همراه باشید.

مواد اولیه رولت نان با مغز سوسیس

ساندویچ سوسیس

برای  ۵ نفر: آرد ۳پیمانه (مخصوص نان)

کره ۱۰۰گرم

سوسیس۱۰عدد

ماست ۱پیمانه

بیکینگ پودر ۲قاشق مرباخوری

نمک نصف قاشق چایخوری

شکر ۲قاشق مرباخوری

سیاه دانه به میزان لازم

زرده تخم مرغ ۱عدد

طرز تهیه رولت نان با مغز سوسیس :

ساندویچ سوسیس

ابتدا کره را روی حرارت ذوب کرده وماست را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید، مواد خشک را با هم مخلوط کرده و حداقل ۳ بارالک کنید تا هوا بخورند و سبک شودند و بعد کم کم به ماست و کره اضافه کنید و بهمبزنید تا خمیر نرمی بدست بیاید سپس خمیر را داخل ظرف چرب شده ای قرار داده و روی آن رابا یک پارچه نخی نمناک بپوشانید و اجازه دهید خمیر به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استراحت کند.

پس از استراحت خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کنید ، یک تکه از خمیر را به شکل مستطیل به طولی کمی بیشتر از سوسیس و عرضی ۳ سوسیس روی سطح صافی به قطر نیم سانت باز کنید سپسسوسیس را روی خمیر گذاشته و خمیر را دور آن بپیچانید و اطراف آن را با فشار دست خوب به یکدیگر متصل کنید.روی سطح خمیر را برش های مورب و کم عمق بزنید و اجازه دهید ابتدا و انتهای خمیر باز بماند.یک عدد زرده تخم مرغ را زده و روی خمیر بمالید و کمی کنجد یا سیاه دانه روی آنبریزید.همه سوسیس ها را به این شکل در آوردید.

سینی نان را در فر با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد و به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید ، چنددقیقه آخر زمان پخت بالای فر را روشن کنید تا روی نان ها طلایی شود سپس همراه با سسکچاب یا تند سرو نمائید.

نکات برای تهیه رولت نان :

۱)بهتر است این نان را داخل آلومینیوم پیچیده و بعد داخل فر بگذارید تا خوشرنگ شود.۲)در صورت تمایل روی سوسیسها مقداری کره و زرده تخم مرغ زده و بعد داخل خمیر قرار دهید.

انواع سوسیس و کالباس : ۱٫ پخته شده: از گوشت تازه تهیه گردیده و کاملا پخته شده اند.باید در یخچال نگهداری شوند.

۲٫ پخته شده و دودی شده: پس از پخته شدن دودی میشوند.باید در یخچال نگهداری شوند. بصورت سرد و گرم مصرف میشوند.

۳٫ تازه و یا خام: از گوشت تازه تهیه گردیده و باید قبل از مصرف کاملا پخته گردند.باید در یخچال نگهداری شوند.

۴٫ خشک: سوسیس های تازه ای میباشند که با دمیدن هوا خشک گردیده اند.معمولا بصورت سرد مصرف گردیده و ماندگاری زیادی دارند.

۵٫ سوسیس و کالباس ویژه گیاهخواران: از مغزها، پروتئین سویا و سبزیجات تهیه میگردند.

۶٫ تخمیر شده: دارای طعم تند و ترشی میباشند. توسط تخمیر میکروبی شکر موجود در سوسیس و کالباس تهیه میگردند که در فرآورده تولید اسید لاکتیک میکند.

 

 
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: