پایگاه خبری خانه فوتبال:

کادرفنی استقلال آتش زیر خاکستر است، این موضوع را وقتی این تیم اولین باخت خود در لیگ برتر بیستم را تجربه کرد به وضوح می‌شد دید.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمود فکری یکی‌دوجین دستیار دارد؛ آن‌قدر که باید رکورد مفصل‌ترین کادر فنی تاریخ لیگ برتر را به نام او نوشت. بااین‌همه، استقلال در مهم‌ترین دقایق بازی با فولاد به خاطر مصدومیت و مداوای طولانی‌مدت محمد دانشگر ۸دقیقه ده‌نفره بازی کرد و گل دوم را در همین فاصله خورد، اما هیچ‌کس متوجه این موضوع نشد؛ نه خود فکری و نه مظلومی و مرفاوی که در‌مجموع ۴ مقطع سرمربی استقلال بوده‌اند. حتی امیدعلی دفتری و حنیف عمران‌زاده و آرش برهانی و مربی گلر‌ها و آنالیزور‌ها هم متوجه نشدند.
پس فلسفه این همه دستیار چیست؟ اکنون کادر فنی استقلال را می‌توان یکی از شلوغ‌ترین کادر‌های فنی تیم‌های لیگ‌برتری دانست؛ تیمی که چندین مربی با سابقه و جوان را در خود می‌بیند و بنا به ادعای کادر آبی‌ها مسئولیت‌ها با این کادر فنی، تقسیم شده است تا مشکلی از بابت پیشبرد کار‌ها به وجود نیاید، اما سؤالی که می‌توان در‌این‌رابطه مد‌نظر قرار داد، این است که چطور وقتی مسئولیت‌ها در یک تیم حرفه‌ای تقسیم می‌شوند، استقلال باید شاهد چنین‌حاشیه‌هایی باشد؟ انجام‌ندادن یک تعویض ساده، اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ یک باشگاه حرفه‌ای همچون استقلال است و این نشان‌دهنده ناهماهنگی کادر فنی تیم است.

روز‌های پر‌التهاب استقلال روی نیمکت

تیم فوتبال استقلال در این مدت روز‌های پر التهابی را پشت‌سر می‌گذارد. اتفاقات بعد از بازی برابر فولاد باعث شد تا حاشیه‌های زیادی دور آبی‌پوشان را فرا بگیرد و کادر فنی استقلال در این اتفاق‌های پیش‌آمده هدف اتهام‌های مختلفی قرار بگیرد؛ از تعویض‌نشدن محمد دانشگر و ده‌نفره‌شدن استقلال در دقایق پایانی بازی مقابل فولاد تا جدال لفظی محمود فکری و شیخ دیاباته بر سر مسائل فنی. از ناهماهنگی کادر فنی استقلال که بگذریم، این‌بار گمانه‌زنی‌های عجیبی درباره دخالت کادر فنی استقلال در کار‌های یکدیگر به گوش می‌رسد. در آخرین مورد به دخالت پرویز مظلومی در کار‌های محمود فکری می‌توان اشاره کرد؛ مسئله‌ای که ممکن است در آینده برای استقلال دردسرساز شود. فوتبال ایران از دوگانه سرپرست‌سرمربی بار‌ها ضربه خورده است؛ به‌ویژه وقتی که سرپرست نیز ادعای سرمربیگری یک تیم را داشته باشد.
از آخرین این دوگانه‌های پر‌دردسر می‌توان به تیم ملی امید اشاره کرد؛ جایی که فرهاد مجیدی، سرمربی وقت تیم، به دلایل مختلفی با کادر فنی این تیم به مشکل خورد و در‌نهایت باعث شد حمید استیلی که سرپرست تیم بود، سکان‌دار هدایت تیم ملی امید شود. در تیم استقلال هم چنین‌چیزی وجود دارد. در کادر فنی استقلال چهره‌هایی وجود دارند که سابقه سرمربیگری آبی‌پوشان را دارند و بعضا در مقطعی توانستند موفقیت‌هایی به دست بیاورند. با وجود چنین‌حاشیه‌ها و اتفاق‌هایی که برای استقلال رخ می‌دهد، می‌توان در آینده شاهد مدعیانی در کادر فنی بود که بخواهند هدایت استقلال را بر‌عهده بگیرند.
کادر فنی استقلال با‌وجود اینکه ادعای اتحاد و مسئولیت‌شناسی دارد، اما با این ناهماهنگی‌ها و گمانه‌زنی به نظر می‌رسد روز‌های سختی پیش‌رو دارد؛ روز‌هایی که در آینده می‌تواند چشم‌انداز محمود فکری را به‌طور‌کلی به هم بزند و باعث شود قید حضور در استقلال را بزند. اتفاقی که برای پیشکسوت‌های سابق استقلال نیز رخ داد. با‌وجود‌این باید منتظر ماند و دید این وضعیت تا چه زمانی برای استقلال ادامه پیدا می‌کند و چه سرنوشتی در انتظار آبی‌پوشان پایتخت است.

آشپز‌های کادر فنی استقلال‌

می‌گویند وقتی آشپز دو تا شود، آش یا شور می‌شود یا بی‌نمک! این حکایت این‌روز‌های باشگاه استقلال تهران است که غیر از محمود فکری ۲ نفر دیگر هم روی نیمکت این تیم هستند که هم سابقه سر‌مربیگری استقلال را دارند و هم سال‌ها کمک بوده‌اند. بدون‌شک هم صمد مرفاوی و هم پرویز مظلومی ادعای مربیگری در استقلال دارند و با اینکه ظاهر قضیه را حفظ می‌کنند و به فکر‌ی به‌عنوان سر‌مربی احترام می‌گذارند، اما قطعا خودشان را صاحب‌رأی می‌دانند و حالا شنیده می‌شود در اوضاع فنی تیم هم دخالت می‌کنند.
این در‌حالی است که کادر فنی استقلال مدعی اتحاد و مسئولیت‌شناسی در کار‌های خود است، ولی حالا شرایط طور دیگری رقم خورده است و خیلی‌ها معتقدند این ترکیبی که روی نیمکت استقلال است، آتش زیر‌خاکستری است که به‌زودی شعله‌ور خواهد شد. همین حالا برخی بازیکنان از نیمکت‌نشینی ناراضی هستند و حتی گفته می‌شود در بازی با فولاد محمود فکری قصد داشته مهدی‌پور را به زمین بفرستد، ولی پرویز مظلومی دستور داده دانشگر آماده شود که این بازیکن هم بعد از چند دقیقه مصدوم شد و آن حواشی به‌وجود آمد.

فکری: این باخت باعث شد دشمنانم را بشناسم

سرمربی تیم استقلال پس از بازی خبرساز برابر فولاد خوزستان گفت: بعضی وقت‎‌ها یکسری باخت‌ها لازم است که دوست و دشمن خودتان را بشناسید. فضای بسیار مسمومی را ایجاد کردند.
محمود فکری افزود: استقلالی‌ها باید بدانند چه من مربی باشم چه هر کس دیگری، باید به آن‌ها فرصت داده شود تا خودشان را نشان دهند. مثلا من خودم معتقدم از هفته هفتم باید در‌مورد آقای استراماچونی نظر بدهیم. استقلالی‌ها باید حواسشان باشد که بازیچه دست برخی‌ها برای رسیدن به منافع آن‌ها نشوند.
وی ادامه داد: به‌هر‌حال در هر بازی ایراد‌هایی هست و من بعد از بازی با مس رفسنجان گفتم باید دنبال ایرادهایمان باشیم. وقتی می‌بازیم این ایراد‌ها بیشتر است. اگر منطقی فکر کنیم تا ایراد‌ها را پیدا کنیم، خوب است؛ ولی اگر هجمه غیرمنصفانه وارد شود، خود استقلالی‌ها باید حواسشان باش

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: