پایگاه خبری خانه فوتبال:

ال کلاسیکو (به اسپانیایی: El Clásico)، که به نام‌های دیگری مثل ال دربی اسپانول، ال دربی، ال سوپر کلاسیکو و ال کلاسیک (به کاتالان: El clàssic)ال کلاسیکو به مسابقه فوتبالی گفته می‌شود که بین دو تیم رئال مادرید، بارسلونا برگزار می‌شود.
ال کلاسیکو و رقابت بین این دو تیم از این ناشی شده‌است که دو شهر مادرید و بارسلونا دو شهر بزرگ اسپانیا بوده، و این در حالی است که دو باشگاه موفق‌ترین و محبوب‌ترین باشگاه‌های کشور هستند.ال کلاسیکو یکی از بزرگترین مسابقه‌های فوتبال در جهان است که هر سال صدها میلیون نفر از کشورهای مختلف شاهد برگزاری آن می‌باشند.نخستین بازی بنزما Benzemaبرای رئال مادرید یک بازی دوستانه در برابر تیم شامروک روورز جمهوری ایرلند در شهر دوبلین بود که در نیمه دوم وارد بازی شد و تک گل این بازی را نیز در دقیقه ۸۷ به ثمر رساند.کریم بنزما kerim benzema در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۱ میلادی، سریع‌ترین گل تاریخ بازی ال کلاسیکو را در ثانیه ۲۱ به ثمر رساند.

ال کلاسیکو
 


ال کلاسیکو در تاریخ ۱۳ ژوئن سال ۱۹۴۳ پرگل‌ترین بازی بوده است که در آن دیدار رئال مادرید با نتیجهٔ ۱۱–۱ بارسلونا را شکست داد

ال کلاسیکو
مسی در ال کلاسیکو در مارس ۲۰۱۴ مقابل رئال مادرید موفق به هت تریک شد که تبدیل به بازیکنی شد که در تاریخِ ال کلاسیکو  بیشترین هت تریک را داشته‌است. او با ۴۰۰ گل زده که آخرین آن را در برابر ایبار به ثمر رساند، بهترین گلزن تاریخ لالیگا است


در دهه ۱۹۵۰، رقابت درال کلاسیکو  بسیار بیشتر از قبل شد. جاییکه آلفردو دی استفانو ستاره آن روزهای فوتبال بود و هر دو باشگاه قصد خریدش را داشتند. پس از درگیری و تلاش‌های فراوان، سرانجام دی استفانو به رئال پیوست که اتفاقاً یکی از عوامل اصلی موفقیت‌های تیمش در آن زمان شد.وی همچنین با زدن ۱۸ گل به بارسلونا، بعد از لیونل مسی بیست و شش گله در رده دوم بهترین گلزنان تاریخ ال کلاسیکو ها محسوب می‌شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: