پایگاه خبری خانه فوتبال:

کریم انصاری‌فرد این هفته گل دوم و پیروزی‌بخش آاک آتن مقابل آستراس تریپولیس را به ثمر رساند و مورد تمجید رسانه‌های یونانی قرار گرفت. سایت sport۲۴ در گزارشی با عنوان «انصاری‌فرد نمی‌بخشد» از او به عنوان یک قاتل نام برد و نوشت که چرا کریم انصاری‌فرد خطرناک‌ترین مهاجم آاک است...

بهترین قاتل در آاک

اگر چه ستاره ایرانی ممکن است تابستان به عنوان گزینه دوم خط حمله پشت «نلسون اولیویرا» خریداری شده باشد ولی به لطف توانایی‌های او این بازیکن به مهاجم اصلی آاک بدل شد.کریم انصاری‌فرد بیشترین دقت را در خط حمله به نمایش گذاشته است. مهاجم ۳۰ ساله ایرانی در ۱۴ موقعیتی که برایش فراهم شده توانسته ۳ گل به ثمر رساند و دقت گلزنی ۲۱.۴ درصد را به نمایش گذارد. در حالی که اولیویرا از ۷۱ موقعیت ۱۲ گل زده (۱۶.۴ درصد دقت گلزنی) و مارکو لیواخا از ۸۳ موقعیت ۹ گل (۱۰.۸ درصد دقت گلزنی) به ثمر رسانده است. 

خطرناک‌ترین مهاجم آاک

سایت اوپتا در خصوص آمار XG یا (expected goals) - (احتمال گلزنی) از آغاز فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ تاکنون آماری برای تیم آاک آتن منتشر کرد. اولیویرا در این زمینه با کسب ۰.۴۲ احتمال در هر بازی بهترین بازیکن است ولی انصاری‌فرد پشت سر او با آمار ۰.۳۳ احتمال گل در هر بازی ایستاده است و می‌تواند به خطرناک‌ترین مهاجم آاک بدل شود. طبق این گزارش انصاری‌فرد در کل ۱۵ شوت به سوی دروازه داشته که نصف آنها احتمال گل داشته‌اند که برای یک مهاجم آمار بدی نیست. او آمار ۲.۷۵ احتمال را به ثبت رسانده که توانسته از این تعداد ۴ گل هم به ثمر رساند.

انصاری فرد از کجا بهتر گل می‌زند؟

ستاره ایرانی از قسمت راست محوطه جریمه بیشتر گلزنی کرده است. این گراف نشان می‌دهد انصاری‌فرد با پای راستش بهتر گل می‌زند اما این هفته انصاری‌فرد با پای چپ ولی از همان نقطه مورد علاقه خود توپ را به گل تبدیل کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: