پایگاه خبری خانه فوتبال:

  آبی‌ها فصل گذشته با استراماچونی در همین ورزشگاه، یک برد پرگل و یک‌طرفه را روبه‌روی حریف آبادانی جشن گرفتند. فکری و تیمش حالا با هدف تکرار همان نتیجه روی چمن آزادی قدم خواهند گذاشت. استقلال تا این هفته از لیگ بیستم، یک بازی در میان خوش درخشیده و بر اساس همین روند، حالا نوبت برد آنها خواهد بود.

به گزارش روزنامه توسعه ایرانی؛ استقلال مدل فکری، تا امروز نتوانسته «نوسان» را ترک کند. هر وقت که آنها یک نتیجه خوب به دست می‌آورند و همه را امیدوار می‌کنند، یک نتیجه ناخوشایند از راه می‌رسد و اوضاع را تغییر می‌دهد. هر وقت که آنها همه را مجاب می‌کنند که تیم خوبی هستند، یک نمایش نه‌چندان خوب شرایط را عوض می‌کند. استقلال فصل را با یک برد بی‌دردسر در زمین خودش روبه‌روی تیم تازه‌وارد مس رفسنجان شروع کرد. درست وقتی همه به تیم فکری امیدوار شدند، دیدار هفته دوم با فولاد از راه رسید تا اولین شکست این مربی در قامت یک سرمربی لیگ برتری رقم بخورد. فکری روی نیمکت نساجی در لیگ برتر، هرگز باختن را تجربه نکرده بود. استقلال اگرچه در جدال هفته سوم با ماشین‌سازی فوق‌العاده نشان نداد اما توانست روی هوش بالا و استعداد میلیچ، به یک گل سه امتیازی دست پیدا کند.

آنها در صورت شکست دادن پیکان در جدال هفته چهارم، به یک قدمی صدر جدول می‌رسیدند اما پس از توقف در آن مسابقه حالا سه امتیاز با صدر فاصله دارند. فاصله‌ای که هنوز هم زیاد به نظر نمی‌رسد. فرمول امتیازگیری استقلال تا این هفته، در مجموع امیدوارکننده به نظر می‌رسد. آنها امروز برای سومین هفته متوالی در تهران به میدان می‌روند و قبل از دو جدال دشوار خارج از خانه با شهرخودرو و ذوب در هفته‌های پیش رو، به همه امتیازهای این نبرد نیاز خواهند داشت. حریف امروز آبی‌ها، تا اینجا در لیگ بیستم درست به اندازه همین تیم امتیاز گرفته و در جدول نیز به استقلال چسبیده است. نفت آبادان هم درست مثل تیم محمود فکری، در اولین هفته لیگ برنده بوده، در دومین هفته شکست خورده و در دو دیدار بعدی مجموعا چهار امتیاز تصاحب کرده است. در حقیقت نبرد امروز، جدال تیم‌هایی است که تا این هفته از لیگ برتر، مسیر کاملا مشابهی را طی کرده‌اند.

استقلال و صنعت نفت آبادان، یک شباهت بزرگ دیگر هم دارند. اینکه هر دو تیم در خانه به مراتب قدرتمندتر به نظر می‌رسند. استقلال از دو دیدار خانگی این فصل 6 امتیاز گرفته و در دو مسابقه خارج از خانه تنها یک امتیاز به دست آورده است. نفت آبادان نیز هر دو مسابقه خانگی‌اش در این فصل را با پیروزی سپری کرده و بیرون از خانه، همان یک امتیاز را دشت کرده است. مرور سوابق تیم‌های فکری و پورموسوی، نشان می‌دهد که هر دو باشگاه بیرون از خانه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و این موضوع کار نفتی‌ها برای امتیاز گرفتن از مسابقه امروز را دشوار می‌کند. شاید باورتان نشود اما بین این دو تیم، یک شباهت بزرگ دیگر هم هست. هر دوی آنها نسبتی با زدن گل در نیمه‌ اول مسابقه‌ها ندارند.

حریف امروز آبی‌ها، تا اینجا در لیگ بیستم درست به اندازه همین تیم امتیاز گرفته و در جدول نیز به استقلال چسبیده است. نفت آبادان هم درست مثل تیم محمود فکری، در اولین هفته لیگ برنده بوده، در دومین هفته شکست خورده و در دو دیدار بعدی مجموعا چهار امتیاز تصاحب کرده است

استقلال و نفت آبادان در چهار هفته اول لیگ بیستم، حتی یک گل هم در 45 دقیقه‌های اول به ثمر نرسانده‌اند. همه گل‌های این دو باشگاه در نیمه‌های دوم وارد دروازه رقبا شده‌اند. مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ستاره نفت در این فصل، طالب ریکانی است. جالب است بدانید تا امروز او صددرصد گل‌های تیم پورموسوی را زده و هنوز هیچ بازیکنی به جز او نتوانسته برای نفتی‌ها گل‌زنی کند. غایب بزرگ این مسابقه برای استقلال، وریا غفوری خواهد بود. بازیکنی که با آسیب‌دیدگی جدی روبه‌رو نشده اما به دلیل کیست مینیسک، نمی‌تواند تیمش را در این مسابقه همراهی کند. شیخ دیاباته نیز همانند دیدار گذشته مصدوم است و فعلا نمی‌تواند به اردوی آبی‌ها برگردد. مسعود ریگی نیز همچنان با دست آتل بسته در تمرین‌ها حاضر می‌شود و طبعا نام او نیز در فهرست مهره‌های استقلال روبه‌روی نفت آبادان قرار نخواهد گرفت.

در پایان هفته چهارم لیگ بیستم، استقلال استراماچونی فقط دو امتیاز داشت و اوضاعی بحرانی را تجربه می‌کرد. حالا تیم فکری در همین مدت مشابه، پنج امتیاز بیشتر دارد و فصل را در قامت یک تیم مدعی آغاز کرده است. با این حال دورنمای تیم استرا در همان هفته‌ها، از دورنمای این تیم مثبت‌تر به نظر می‌رسید. تردیدی وجود ندارد که نمایش‌های استقلال، برای هواداران باشگاه کاملا راضی‌کننده نیستند. علاوه بر این، فکری هنوز هم در مورد ماجراهای بازی فولاد مصاحبه می‌کند و به مربیان حریف کنایه می‌زند. اگر قرار است او به همین اندازه به هر شکست واکنش نشان بدهد، آبی‌ها تا پایان فصل حتی برای یک لحظه از حواشی جدا نخواهند شد. تغییر در تاکتیک‌ها، تغییر در رفتار و شاید هر دو، فکری باید از این هفته تیم متفاوت‌تری بسازد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: