پایگاه خبری خانه فوتبال:

کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد نباید به راحتی فرصت بازی با ذوب‌آهن از دست برود زیرا این آخرین مهلتی است که سرخ‌ها می‌توانند قبل از فینال، یک دیدار رسمی داشته باشند و در شرایط مسابقه قرار بگیرند. البته این موضوع داستان‌هایی هم در دل خود دارد که عجیب و پیچیده است. 

 هماهنگی با مدیریت

یحیی گل‌محمدی و سایر دستیارانش به انجام بازی با ذوب‌آهن مصر هستند و معتقدند حریف اصفهانی، تیم خوب و فنی است و می‌تواند قبل از بازگشت به لیگ قهرمانان و حضور در فینال، فشار خوبی روی بازیکنان پرسپولیس بیاورد. آنها به همین علت با مدیریت باشگاه تماس‌هایی داشته و خواستار برگزاری بازی و پافشاری برای انجام این دیدار شدند. 

 تست دردسرساز

ذوب‌آهنی‌ها در روزهای گذشته، هر بار که تست کرونا از اعضای تیم خود گرفتند، چند نفر بیشتر به لیست کرونایی‌های‌شان اضافه شد. تست‌های دردسرسازی که شاگردان رحمان رضایی را وارد یک چالش جدی و عجیب کرد. این دردسر مهم‌ترین عامل شکست مقابل شهرخودروی مشهد هم بود. 

 قوانین سرسختانه

پروتکل‌های اجرایی لیگ قهرمانان آسیا، سخت‌گیری‌های زیادی در مورد مبارزه با شیوع کرونا دارد. حتی این شایعه مطرح شده که اگر در کاروان پرسپولیس فقط یک نفر با کرونای مثبت حضور داشته باشد، مجموعه کاروان را از دوحه به تهران بازمی‌گردانند و در این شرایط، شانس حضور در فینال از سرخپوشان سلب می‌شود. 

نگرانی پررنگ هواداران

همین امر، نگرانی طرفداران پرسپولیس را به بالاترین حد خود رسانده و آنها می‌گویند اگر قرار است بازی با ذوب‌آهن در شرایطی برگزار شود که احتمال ابتلای اعضای تیم به کرونا را افزایش دهد، همان بهتر که اصلاً این دیدار برگزار نشود و پرسپولیس پس از نساجی مازندران، با دو بازی معوقه راهی قطر شود. البته این امر چندان هم منطقی به نظر نمی‌رسد. 

 قرنطینه به موقع

در سوی دیگر، برخی اقدامات از جمله لو رفتن صفحه چت چند نفر که از قصد خود برای کرونایی کردن بازیکنان پرسپولیس پرده برداشتند یا عکسی از یک شهروند کرونایی در کنار مهدی عبدی به قصد بیمار کردن این بازیکن، مدیریت باشگاه پرسپولیس را نگران کرد و آنها دستور دادند تیم وارد قرنطینه و اردوی متمرکز شود. این قرنطینه به موقع، تا حد زیادی خیال هواداران را راحت کرد و حتی گل‌محمدی هم یک نفس عمیق کشید. 

 شاید تست‌ها ایراد دارد

یحیی اما دست‌بردار نیست و اعتقاد دارد اگر ذوبی‌ها شرایط بازی را دارند و تعداد بازیکنان‌شان به حدنصاب می‌رسد، باید مقابل پرسپولیس به میدان بروند و اصلاً نمی‌توان برنامه لیگ را به خاطر این مسائل تغییر داد زیرا پرسپولیس از چند جهت متضرر می‌شود. حتی شنیدیم در اردوی پرسپولیس این بحث مطرح شده که شاید تست‌ها ایراد دارد وگرنه چرا باید در عرض دو روز، تست کرونای ۱۴ یا ۱۵ بازیکن ذوب‌آهن مثبت اعلام شود و اصلاً این بازیکنان در چه شرایطی، زندگی حرفه‌ای خود را پیش می‌برند. گویا سرخپوشان به تست‌های پزشکی انجام شده نیز مشکوک شده‌اند. 

 پیشنهاد ایفمارکی

طبق برنامه سازمان لیگ در هفته ششم، ذوب‌آهن باید در روز ۲۲ آذر در تهران، مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کند. سرخپوشان می‌گویند حالا که قرار است آنها راهی تهران شوند، چه بهتر که در ایفمارک و به فاصله یک روز قبل از بازی با پرسپولیس، تست کرونا بدهند و اگر تست کرونای همه بازیکنان منفی بود، آن وقت مقابل قرمزپوشان به میدان بروند. این پیشنهاد شاید منطقی به نظر برسد اما این ریسک هم وجود دارد که بازیکنان کرونایی ذوب‌آهن از اصفهان تا تهران همراه با بازیکنان سالم بیایند و اینجا مشخص شود که پاسخ تست‌شان مثبت بوده و آن وقت مکان و فضایی برای قرنطینه‌شان وجود ندارد. شاید بهتر بود افرادی از ایفمارک راهی اصفهان شوند و از همه اعضای تیم، تست کرونا بگیرند تا خیال همه اهالی فوتبال را راحت کنند. 

 دغدغه‌های یحیی

به هر حال گل‌محمدی قبل از فینال دغدغه‌های زیادی دارد. او علاقه زیادی داشت تا با انجام دو بازی مقابل نساجی مازندران و ذوب‌آهن اصفهان، در بهترین شرایط ممکن به فینال برود اما این امکان به او داده نشد زیرا نساجی‌ها به شکل حرفه‌ای و منطقی از میزبانی خود حمایت کردند و برای انجام بازی به تهران نیامدند و پیشنهاد جابه‌جایی بازی رفت و برگشت را نپذیرفتند. از سوی دیگر، ذوبی‌ها هم‌ ساز مخالفت خود با برگزاری بازی مقابل پرسپولیس را کوک کرده‌اند و شرایط به شکلی پیش می‌رود که به نظر می‌رسد اگر همه تست‌های اعضای این تیم منفی باشد، باز هم تمایلی به تقابل با پرسپولیس ندارند!

 آیا پرسپولیسی‌ها مراقب هستند؟

و در نهایت اینکه با وجود همه مشکلاتی که پرسپولیس قبل از سفر به دوحه تجربه می‌کند، نگرانی‌هایی مربوط به رعایت حداکثر ایمنی توسط بازیکنان و اعضای تیم هم وجود دارد. این سؤال هنوز به درستی پاسخ داده نشده که آیا همه بازیکنان پرسپولیس، پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل اجرا می‌کنند یا نه؟ آیا آنها مراقب سلامتی خود هستند؟ آیا پس از آنکه عصر روز یک‌شنبه گذشته، تمرینات تعطیل شد، ظرف دو روز اخیر باز هم پاساژگردی کردند یا در خانه ماندند و در کنار اعضای خانواده، قرنطینه را ادامه دادند؟ اینها، سؤالاتی که پاسخ به آن، شرایط را برای پرسپولیس تغییر می‌دهد و نگاه حرفه‌ای بازیکنان و اعضای تیم را عیان می‌کند.

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: