پایگاه خبری خانه فوتبال:

در حالی که این روزها دولتمردان، اهالی ورزشی، رسانه‌ها و حتی نمایندگان مجلس در اقدامی بی‌سابقه حمایت‌های همه‌جانبه‌ای را از پرسپولیس، نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا در دستور کارشان قرار داده‌اند اما یحیی گل‌محمدی، سرمربی سرخ‌ها و برخی از مسئولان و بازیکنان این تیم همچنان از وضعیت شاکی هستند.

با این حال به زعم بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان مشکل اصلی پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی محرومیت عیسی آل‌کثیر، احسان پهلوان و وحید امیری و انتخاب جانشینان آن‌هاست. البته پرسپولیسی‌ها با توجه به درخواست فرجام‌خواهی به کاس برای گرفتن مجوز موقت برای عیسی آل‌کثیر امیدوار بودند بتوانند از این بازیکن در فینال استفاده کنند اما روز گذشته سرپرست پرسپولیس از قطعی بودن محرومیت عیسی آل‌کثیر در دیدار فینال لیگ قهرمانان خبر داد.

در شرایطی که در روزهای اخیر تلاش زیادی برای شکستن رای محرومیت ۶ماهه عیسی آل‌کثیر از سوی باشگاه پرسپولیس شکل گرفته بود، این موضوع محقق نشد و این مهاجم قادر به همراهی این تیم در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا نخواهد بود.

در شرایطی که در روزهای اخیر اخباری مبنی بر بخشودگی احتمالی آل‌کثیر شکل گرفته بود، افشین پیروانی، سرپرست تیم پرسپولیس اعلام کرد که این مهاجم قادر به همراهی تیم در دوحه نخواهد بود: «ما برای بردن آقای عیسی آل‌کثیر محدودیت داریم، در حق او اجحاف شد و نمی‌‌توانیم او را ببریم.»

حالا یحیی گل‌محمدی که تیمش در لیگ برتر هم با معضل گلزنی مواجه بود و مهاجمانش آنگونه که باید و شاید خودی نشان نداده بودند در مواجه با یکی از 2 تیم اولسان‌هیوندای کره و ویسل‌کوبه ژاپن باید برگ برنده‌ای رو کند. آیا او با توجه به داشته‌های فعلی تیمش اسلحه مخفی دارد؟ آیا آرمان رمضانی یا مهدی عبدی می‌توانند جانشین مناسبی برای آل‌کثیر باشند یا این‌که یک هافبک یا مدافع ستاره سرخ‌ها خواهد شد؟

یحیی به دلیل نبود اسم مهدیخانی، مهاجم جدیدشان در لیست آسیایی این تیم نمی‌تواند از او در فینال استفاده کند و حتی در بازی‌های لیگ هم از او کمتر استفاده کرد تا فرصت را به بازیکنانی دهد که امکان بازی در فینال را دارند. او حتی پهلوان و امیری را هم به دلیل محرومیت از فینال از ترکیب تیمش بیرون گذاشت تا پرسپولیس به بازی در غیاب آن‌ها عادت کند.

با این حال خیلی‌ها با توجه به لغو 2 دیدار پرسپولیس در لیگ برتر مقابل نساجی و ذوب‌آهن نگران دور شدن سرخ‌پوشان از شرایط بازی هستند آن هم در شرایطی که 2 حریف احتمالی پرسپولیس در فینال در کوران مسابقات بوده و برای فینال آبدیده‌تر هم می‌شوند. البته که این نگرانی برای 2 تیم کره‌ای و ژاپنی هم وجود دارد که بازیکنان‌شان دچار مصدومیت و یا ابتلا به کرونا شوند اما با دید فوتبالی شرایط حریف شرقی بهتر از پرسپولیس است. 

امروز بازی نیمه‌نهایی مسابقات لیگ قهرمانان شرق آسیا در قطر بین 2 تیم ویسل‌کوبه ژاپن و اولسان‌هیوندای کره انجام می‌شود و 2 تیم از ساعت 13:30 به وقت دوحه به مصاف هم می‌روند تا فینالیست دوم لیگ قهرمانان و حریف پرسپولیس مشخص شود.

اولسان یکی از قدرتمندترین تیم‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیاست و با بردی قاطع به نیمه‌نهایی رسید اما ویسل‌کوبه که آندرس اینیستا، ستاره سابق بارسا و تیم ملی اسپانیا را در اختیار دارد به سختی و در ضربات پنالتی از سد سوون‌سامسونگ کره گذشت و با خستگی به نیمه‌نهایی رسید و به زعم کارشناسان با توجه به مصدومیت ستاره اسپانیایی‌اش شانس کمتری برای رسیدن به فینال دارد. اما تمایل یحیی و پرسپولیس مواجه با کدام تیم است؟

گل‌محمدی در جواب این سوال گفته: «هر دوی آن‌ها فوتبال خوبی ارائه کردند و با شایستگی به این مرحله رسیدند. هر تیمی مقابل ما قرار بگیرد، تیم قوی‌تری است. باید با قوی‌ترین تیم شرق آسیا بازی کنیم و برایمان فرقی هم نمی‌کند.» با این همه فوتبال‌دوستان ایرانی و کارشناسان، تقابل پرسپولیس با تیم کره‌ای را به لحاظ روحی به سود نماینده ایران می‌دانند چراکه کره‌ای‌ها چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی مقابل ایران شکننده‌تر بوده‌اند و همین مسئله روحی شاید به ضررشان تمام شود.

اما تقابل ایران با تیم‌های ژاپنی و تیم ملی این کشور معمولا به سود سامورایی‌ها تمام شده و آخرین تقابل فوتبال ایران با ژاپن هم در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 بود که ایران با 3 گل از حریفش شکست خورد. بنابراین هرچند به لحاظ فنی اولسان قوی‌تر است اما به لحاظ روحی تقابل با آن‌ها آسان‌تر است.

منبع: آخرین خبر

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: