پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم های تراکتور و ماشین سازی در چارچوب هفته ششم لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز به مصاف هم رفتند. این دیدار با گل دقیقه 3+90 محمد قنبری، یک بر صفر به سود تراکتور به پایان رسید. تراکتور با این برد 9 امتیازی شده و به رده هفتم صعود کرد. ماشین هم یک امتیاز باقی ماند.

در ادامه نگاهی داریم به چهره های ویژه این دیدار:

مسعود شجاعی؛ دشت بزرگ

بعد از این که فصل گذشته حرف و حدیث های زیادی در خصوص حضور مسعود شجاعی در کادر فنی تراکتور مطرح شد، باشگاه تراکتور سرانجام این گمانه زنی را به حقیقت تبدیل کرده و کاپیتان باتجربه تیمش را به عنوان سرمربی موقت بعد از برکناری منصوریان انتخاب کرد. این یک چالش بزرگ برای مسعود شجاعی به حساب می آید و کاپیتان/مربی تراکتوری ها که از او به عنوان سرمربی موقت یاد می شود، در گام اول موفق شد یک برد ارزشمند را برای تیمش کسب کند. نکته اوج تجربه اول شجاعی در کسوت سرمربی، گلی بود تراکتور به ثمر رساند؛ این گل را بازیکنی به ثمر رساند که مسعود شجاعی در دقیقه 74 به میدان فرستاده بود. تعویض طلایی مسعود درشرایطی که تراکتور نیاز مبرمی به برد در دربی داشت، دشت بزرگی را برای او در گام اول رقم زد.

محمود شجاعی؛ برادر مسعود...

محمد سعید اخباری به عنوان سرمربی موقت ماشین سازی بعد از قطع همکاری باشگاه با وحید بیاتلو، در کنار خود محمود شجاعی را به عنوان دستیار می بیند. محمود شجاعی، برادر مسعود شجاعی را باید یکی از چهره های ویژه دربی بدانیم چرا که تقابل او با برادرش مسعود بسیار جالب توجه بود. زمانی که نقش محمود بعد از استعفای بیاتلو در کادر فنی ماشین پررنگ تر شد، رابطه خویشاوندی او با مسعود شجاعی که همه فوتبال ایران او را می شناسند، توجهات زیادی را به سمت این مربی جلب کرد تا بیش از اینکه محمد سعید اخباری به عنوان سرمربی موقت ماشین سازان مورد توجه باشد، محمود شجاعی به چهره ای بدل شود که رسانه ها علاقه بیشتری به ثبت و بررسی رفتار و صحبت های او دارند.

محمد قنبری؛ بی نیاز از سند!

برای تبدیل شدن به یکی از چهره های ویژه دربی آذربایجان همین که در دقیقه 74 به عنوان یار جایگزین وارد میدان شده و تک گل تیمت را در سومین دقیقه از وقت های اضافه به ثمر برسانی کافی است. وینگر فصل گذشته تیم خوشه طلایی ساوه که اولین خرید تابستانی تراکتور بود، از انگیزه های بالایی برای درخشش در لیگ برتر برخوردار است و گلی که به ثمر رساند می تواند نقطه اوجی برای او به حساب بیاید. البته خیلی زود است که بخواهیم با یک گل از آینده ای درخشان برای این بازیکن 22 ساله ارومیه ای صحبت کنیم اما بی شک قنبری با ثبتِ نامش به عنوان گلزنِ سه امتیازی تراکتور در دربی آذربایجان، به چهره ای شناخته شده تر در میان تی تی ها تبدیل شد که این یک اقبال بلند برای اوست.

محمد امین رضایی؛ درخشش در اوج بدشانسی

در حالی که ماشین سازی دو دروازه بان باتجربه به نام های مهدی اسلامی  و محمدباقر صادقی را در اختیار دارد، حضور محمد امین رضایی به عنوان دروازه بان ماشین در دربی، این بازیکن جوان را به یکی از چهره های ویژه بازی تبدیل کرد. او مقابل تراکتور نشان داد که انگیزه بسیاری برای اثبات توانایی های خود دارد و با عکس العمل های نجات بخش اش توانست چندین بار سد راه مهاجمان تراکتور در راه گلزنی شود. رضایی اما بسیار بدشانس بود که در واپسین لحظات بازی دروازه اش باز شد. بی شک در صورتی که این گل وارد دروازه ماشین نمی شد، می توانستیم رضایی را جزو کاندیداهای بهترین بازیکن میدان بدانیم. البته درخشش رضایی که تنها 24 سال دارد می تواند متضمن تداوم حضورش در ترکیب ماشین در دیدارهای آینده باشد.

اشکان؛ کاپیتانی با خلوص بالاتر

بعد از اینکه مسعود شجاعی و اشکان دژاگه به صورت همزمان به تراکتور پیوستند، با توجه به شرایط دو بازیکن در تیم ملی، مسعود به عنوان کاپیتان اول تراکتور منصوب شد. اشکان هم در غیاب مسعود بازوبند را بر بازو می بست تا این که این روزها شرایط اندکی تغییر یافته است. با انتخاب مسعود شجاعی به عنوان سرمربی موقت، او رغبت زیادی به حضور در میدان ندارد و بیشتر به دنبال معطوف کردن کل ذهن خود روی وضعیت بازی تیم و انجام به موقع تدابیر تاکتیکی و تغییرات در ترکیب تیم است. در چنین شرایطی، اشکان دژاگه به کاپیتان اول تیم تبدیل شده و به نوعی می توان گفت که کاپیتانی اش خلوص بیشتری پیدا کرده است. اشکان در دربی آذربایجان به عنوان کاپیتان تراکتور، از نظر روحی و روانی به خوبی توانست از پس وظایفی که باید در زمین ایفا می کرد، بربیاید.

پیمان بابایی؛ افسوس...

در مورد انگیزه های پیمان بابایی در دربی آذربایجان طی روزهای اخیر مطالب زیادی نوشته شد و همه از ماجرای او در نقل و انتقالات باخبر هستند. بابایی که از تراکتور به فوتبال ایران معرفی شد اما در ماشین خود را به عنوان یک مهاجم قابل اعتماد معرفی کرد، انگیزه بسیاری داشت که مقابل تراکتور گلزنی کند. مهاجم ماشین که حضورش در میدان همواره قدرت تهاجمی ماشین را بالا برده، در نیمه اول دربی با یک حرکت فردی زیبا و شوتی دیدنی می رفت که دروازه تراکتور را باز کند اما عکس العمل استثنایی محمدرضا اخباری این اجازه را به او نداد. پیمان با این که موفق به گلزنی نشد اما یکی از چهره های ویژه دربی لقب گرفت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: