پایگاه خبری خانه فوتبال:

 سرمربی اسبق تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس گفت: تیم پرسپولیس با تلاش کادرفنی و بازیکنان با غیرت خود این بار آسیا را غافلگیر خواهد کرد و قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می شود.
افشین قطبی سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس که همراه با این تیم در لیگ هفدهم قهرمان ایران شد و سال‌ها در فوتبال کره جنوبی، ژاپن و چین سابقه مربیگری دارد در خصوص حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و دیدار با اولسان کره جنوبی و سایر مسایل این تیم، حرف‌های جالبی را در گفت و گو اختصاصی با ایرنا مطرح کرد که در زیر می‌خوانید.
در ابتدا صحبت های خود را در خصوص تیم اولسان و حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا شروع کنیم نظر شما در خصوص صعود این تیم به فینال چیست؟

اولسان از تیم‌های بسیار خوب کره است که در این فصل از لیگ قهرمانان عملکرد بسیار درخشانی داشت. می‌توانستیم حضور این تیم را در فینال پیش‌بینی کنیم. اولسان تیم بسیار هجومی و بابرنامه‌ای است که در تمام دیدارهای خود در لیگ قهرمانان هجومی بازی کرده است.

به نظر می رسد این تیم در خط دفاع با مشکلاتی روبرو باشد. آیا خط دفاع اولسان ضعف دارد؟

به نظر من هم خط دفاع اولسان نسبت به خط هافبک و حمله این تیم کیفیت پایین‌تری دارد اما این را در نظر بگیرید تیمی که راهی فینال لیگ قهرمانان شده است حتما قدرتمند بوده و حریف آسانی برای هیچ تیمی نخواهد بود.

RWAQiy0oWqyD

نقطه قوت اولسان به نظر شما در چه مناطقی از زمین است؟

همانطور که گفتم اولسان در کارهای هجومی بسیار قدرتمند است. این تیم در خط هافبک بازیکنان طراح بسیار خطرناکی دارد و در خط حمله نیز قدرتمند است اما خوشبختانه پرسپولیس هم در این پست‌ها بسیار قوی است و در کنار این مساله توانایی این را دارد که به خط دفاعی شکننده حریف آسیب برساند.

شما در فوتبال کره و تیم ملی این کشور کار کرده‌اید ویژگی فوتبال این کشور چیست؟

آنها بسیار سرعتی و هماهنگ هستند و این موضوع نقطه قوت فوتبال کره جنوبی است.

فکر می‌کنیم خاطره تلخ شما هم از دیدار با کره جنوبی و شکست مقابل این تیم در وقت‌های اضافه و جدایی از تیم ملی ایران باشد؟

فوتبال همین است. شاید اگر در آن بازی مهم ما در وقت‌های اضافه گل می زدیم به فینال می رسیدیم و امروز همه از موفقیت ما حرف می زدند. شکست در وقت‌های اضافه بسیار تلخ است و این هم یکی از خاطرات بسیار تلخ من از فوتبال است.

در خصوص پرسپولیس صحبت کردید متاسفانه در این بازی سه بازیکن اصلی تیم در اختیار نیستند آیا این موضوع آسیبی به پرسپولیس خواهد رساند؟

تمام مربیان دنیا دوست دارند با تمام نفرات خود در مسابقه بزرگی چون فینال لیگ قهرمانان حاضر شوند. متاسفانه یحیی گل محمدی در این مسابقه سه بازیکن بسیار تاثیرگذار خود را در اختیار ندارد و این دست او را بسته است. یحیی در چند بازی اخیر بدون این سه بازیکن به میدان رفته و عملکرد بسیار خوبی هم داشته است. مطمئن باشید او و پرسپولیس آسیا را غافلگیر خواهند کرد.

بی تردید بازیکنان جایگزین با دوندگی بالای خود جای غایبن را پر خواهند کرد.

در خصوص گل‌محمدی حرف زدید به نظر می‌رسد به موفقیت او اعتقاد دارید؟

شک نکنید او یک مربی جوان و با شخصیت است که در تمام این سال‌ها برای جایگاه امروزش جنگیده است. او لیاقت بهترین بودن را دارد و با حضور در فینال آسیا نشان داد توانایی‌های بزرگی دارد. خوشحالم پرسپولیس با یک مربی ایرانی، پرسپولیسی و با انش توانست به فینال آسیا برسد.

miFA0I5Au0Cp

نقطه قوت پرسپولیس را در کدام پست می دانید؟

کار کردن با بازیکنان ایرانی عجیب است. آنها کارهایی انجام دهند که از پس هیچکس بر نمی‌آید. معنای غیرت در بازیکنان ایرانی است. شما به رقبای پرسپولیس نگاه کنید که چقدر برای تیم‌های خود هزینه کرده بودند اما همه آنها مقابل غیرت ایرانی زانو زدند. کار کردن با بازیکنان ایرانی لذت‌بخش است آنها می‌توانند خواسته‌های شما را بالای ۱۰۰ درصد انتظار شما انجام دهند و این برای هر مربی فوق‌العاده است.

شما این کار را سال ۸۶ با پرسپولیس انجام دادید.

دقیقا. حضور در پرسپولیس و در جمع هواداران این تیم برای من فراموش‌نشدنی است. در آن سال شیرین‌ترین خاطرات فوتبالی هواداران را رقم زدیم. شما در پرسپولیس در کنار بازیکنان فوق‌العاده، هوادارانی را دارید که به شما عشق می‌دهند و عاشقانه فوتبال و پرسپولیس را دوست دارند. تمام مربیان بزرگ دنیا دوست دارند در تیمی کار کنند که چنین هوادارانی داشته باشد اما باور کنید پرسپولیس با هر تیمی در دنیا تفاوت دارد چون هواداران این تیم بی‌نظیر هستند.

آیا جدایی برخی بازیکنان می تواند به پرسپولیس در فینال آسیا ضربه بزند؟

تیمی که به فینال لیگ قهرمانان می‌رسد شخصیت بسیار بالایی دارد و با جدایی چند بازیکن اصلا آسیب نخواهد دید. این پرسپولیس دل شیر دارد از درون دروازه که حامد لک بی‌نظیر جای علیرضا بیرانوند را پر کرده است تا سید جلال حسینی که به معنای واقعی یک کاپیتان با غیرت است. در کنار سیدجلال بهترین مدافعان آسیا در پرسپولیس حضور دارند. در خط هافبک و حمله پرسپولیس در نبود احسان پهلوان، وحید امیری و عیثی آل کثیر ستاره‌های بی‌نظیری هستند. دیدیم مهدی عبدی جوان مقابل النصر چگونه جای آل کثیر را پر کرد.

پرسپولیس

خیلی‌ها شانس اولسان را بیشتر از پرسپولیس می‌دانند نظر شما در این رابطه چیست؟

با این حرف موافق نیستم هر ۲ تیم شانس برابر برای پیروزی در این مسابقه دارند و من اطمینان دارم غیرت بازیکنان پرسپولیس دلیل برتری آنها در این مسابقه خواهد بود. در پرسپولیس همه ستاره هستند و یک تیم برای رقم زدن یک موفقیت بزرگی راهی زمین می شود و همه همدل هستند.

و صحبت پایانی.

می دانم تمام مردم ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا با انرژی مثبت خود همراه پرسپولیس هستند و همین مساله باعث پیروزی ما خواهد بود. دعای همه هواداران در طول مسابقه فینال همراه پرسپولیس است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: