پایگاه خبری خانه فوتبال:

در ادامه نگاهی به تیم منتخب و غایبان بزرگ این تیم خواهیم داشت.

دروازه‌بان: لو یاشین ملقب به عنکبوت سیاه، دروازه‌بان معروف شوروی بود که به خاطر مهار‌های ضربات پنالتی شهره بود. او در طول دوران حرفه‌ای خود 150 پنالتی مهار کرد و یک سنگربان بسیار مطمئن به حساب می‌آمد. البته در بهترین بودن یاشین تردیدی نیست اما خیلی‌ها معتقدند جای بوفون در تیم منتخب تاریخ فوتبال از نگاه فرانس‌فوتبال خالی است.

دفاع راست: در دفاع راست تیم تاریخ فرانس‌فوتبال نام کافو دیده می‌شود. کافو با تیم ملی برزیل به مقام قهرمانی جام‌جهانی 2002 دست یافت و رفت و برگشت‌های خستگی‌ناپذیر او در بازی‌ها بی‌نظیر بود. کافو در این پست رقبایی مثل برتی‌فوکتس آلمانی و زانتی آرژانتینی را از پیش رو برداشت.

 دفاع چپ: پائولو مالدینی، اسطوره تیم ملی ایتالیا و باشگاه میلان که در حال حاضر به عنوان مدیر ورزشی روسونری فعالیت می‌کند، در زمان بازی یک مهره بدون جانشین به حساب می‌آمد و اکنون فرانس‌فوتبال او را بالاتر از روبرتو‌ کارلوس به عنوان بهترین دفاع چپ تاریخ انتخاب کرده است. در این پست علاوه بر کارلوس جای خالی آندریاس برمه هم احساس می‌شود.

مدافع وسط: فرانتس بکن‌باوئر، قیصر فوتبال آلمان در زمان خودش یک مهره قابل‌اتکا و مطمئن به حساب می‌آمد؛ موضوعی که باعث شده او حالا توسط فرانس‌فوتبال به عنوان بهترین مدافع وسط تاریخ شناخته شود. در این بین رسانه‌ها از جای خالی فرانکو باره‌سی(ایتالیا)، فابیو کاناوارو(ایتالیا)، بابی مور(انگلیس) و رونالد کومان(هلند) به عنوان مدافع وسط در تیم منتخب تاریخ نوشته‌اند.

هافبک‌دفاعی: ژاوی، اسطوره باشگاه بارسلونا و ماتئوس، ستاره سابق فوتبال آلمان به عنوان هافبک‌های دفاعی در تیم منتخب تاریخ فوتبال قرار گرفته است. در این پست نام فرانک ریکارد به عنوان غایب بزرگ تیم تاریخ فرانس‌فوتبال بیش از دیگران تکرار شده است.

هافبک‌تهاجمی: دیگو مارادونا یکی از هافبک‌های تهاجمی تیم منتخب تاریخ است و حتما نیاز به توضیح درباره قابلیت‌های ستاره فقید فوتبال جهان وجود ندارد. دیگر هافبک‌تهاجمی در تیم منتخب فرانس‌فوتبال نیز پله است که او هم یکی از بهترین‌های تاریخ به حساب می‌آید. با حضور 2 اسطوره دنیای فوتبال ستارگانی همچون بابی چارلتون، آلفردو دی‌استفانو، رود گولیت، میشل پلاتینی، فرانس پوشکاش و زیدان پشت درهای بسته تیم منتخب تاریخ ماندند! 

وینگر راست: لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا عامل اصلی رقم خوردن دوران طلایی باشگاه کاتالانی تلقی می‌شود و با 6 توپ طلا مسلما قرار گرفتنش در تیم منتخب تاریخ عجیب نیست. مسلما اگر مسی نبود برای قرار گرفتن در پست وینگر راست تیم منتخب تاریخ، فیگو و بکام رقابت سختی با هم داشتند.

وینگر چپ: کریس رونالدو نماد سختکوشی و تلاش در دنیای فوتبال حالا به عنوان بهترین وینگر راست تاریخ شناخته شده است. در این پست هم ستارگانی همچون ریوالدو، رونالدینیو و رومنیگه از قرار گرفتن در تیم منتخب تاریخ جا ماندند.

بهترین مهاجم: رونالدوی برزیلی به عنوان مهاجم نوک تیم منتخب تاریخ فرانس‌فوتبال را تکمیل می‌کند. در این پست هم می‌توانستیم شاهد دیدن نام‌های بزرگی مثل یوهان کرایوف، فن باستن، گرد مولر و روماریو باشیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: