پایگاه خبری خانه فوتبال:

جری بنگستون مهاجم سابق پرسپولیس که در لیگ پانزدهم برای این تیم به میدان رفت، به سوژه رسانه های دنیا تبدیل شده است و از او به عنوان مرد نقابدار یاد می شود.

داستان از این قرار است که پس از شیوع ویروس کرونا و از سرگیری مسابقات ورزشی در کشور هندوراس، بنگستون بازیکن تیم سی دی الیمپیا در تمامی دیدارهای تیمش با ماسک بر صورت در بازی ها حاضر می شود.

سایت گل درباره او نوشته است: جری بنگتسون، تنها بازیکن الیمپیا و جهان که نقاب زده است کیست؟ این مهاجم هندوراسی از ابتدای بحران سلامت و شیوع ویروس کرونا، با نقابی بر صورت بازی کرده است و حتی زدن ماسک نیز کیفیت عملکرد او را کم نکرده است.

تصاویر بازی بازیکن فوتبال با ماسک در جریان دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان کونکاکاف 2020 بین الیمپیا و مونترال ایمپکت منتشر شد. نام وی جری بنگتسون مهاجم تیم ملی هندوراس است که مدتهاست این کار را انجام می دهد.

اما او کیست و چرا این کار را می کند؟ او 33 ساله است و در جام جهانی 2014 برزیل برای تیم ملی خود بازی کرد و در آنجا از مرحله گروهی حذف شدند. او این نقاب را از زمان شروع مجدد فوتبال در کشورش در اواخر سپتامبر سال جاری در تساوی کلاسیک بین سی دی الیمپیا و رئال اسپانا در لیگ برتر هندوراس به صورت زده است.

اگرچه اعتقاد بر این است که زدن ماسک در حین برگزاری مسابقات، به دلیل فعالیت بدنی و عملکرد بالا در ورزشکاران، تنفس را برای آنها مختل می کند، اما این مهاجم خلاف این مسئله را نشان می دهد زیرا بنگستون در دیدارهای اخیر 7 امتیاز برای تیمش کسب کرده  و تیم او برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آمریکای شمالی و مرکزی می جنگد.

پدرو تروگلیو سرمربی الیمیپا در این خصوص گفت: این حرکت جری بنگستون عجیب است زیرا او تنها بازیکن در این تیم و در مسابقات لیگ قهرمانان است که با ماسک بازی می کند. این او را اذیت نمی کند و او برای تیم ما گلزنی می کند.

طبق گفته روزنامه های محلی مانند Diario Deportivo Diez، جری بنگستون این کار را انجام می دهد تا خودش از خطر ابتلا به ویروس کرونا مصون نگه دارد و با این حرکت، از خانواده اش در برابر ابتلا به ویروس کوید-19 محافظت کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: