پایگاه خبری خانه فوتبال:

مرور مسابقات فینال باشگاهی قهرمانی آسیا بین سال های 1967 تا 1973 که سه بار هاپوئل قهرمان شده و یکبار استقلال (تاج)، نشان از نزدیکی این مسابقات داشته و حداثر اختلاف در دیدار نهایی دو گل بوده است.

*جام باشگاه‌های آسیا (۲۰۰۲–۱۹۸۵)

طی سال های 1985 تا 2002 شکل جدید مسابقات با نام جدید " جام باشگاه های آسیا " برگزار شده و مرور این مسابقات نیز نشان می دهد که دو فینالیست در یک بازی نزدیک موفق به غلبه بر تیم دیگر شده است. در این دوره نیز تیم قهرمان نتوانسته با اختلاف بیش از دو گل تیم مقابلش را شکست دهد.

*لیگ قهرمانان آسیا

-بازی‌های دو فیناله (۲۰۰۸–۰۳–۲۰۰۲)

از فصل 2003-2002 شکل مسابقات تغییر کرد و شاهد برگزاری بازی ها با نام جدید"لیگ قهرمانان آسیا" بوده ایم؛ جایی که فینال ها به صورت رفت و برگشتی برگزار شد و یکی از سنگین ترین شکست‌ها در فینال‌ها به نام تیم کره ای سئونگنام رقم خورده و آنها علیرغم اینکه در بازی رفت با نتیجه 3 بر 1 الاتحاد عربستان را شکست دادند، در بازی برگشت 5 گل خوردند تا خاطره تلخی در فوتبال کره جنوبی ثبت شده باشد. سرمربی فعلی تیم فوتبال اولسان که تیمش تا ساعاتی دیگر برابر پرسپولیس صف آرایی خواهد کرد، در این مسابقه یکی از بازیکنان تیم کره ای بود و یکی از گل های بازی رفت را برای تیمش به ثمر رسانده بود.

در سال 2005 نیز تیم العین اگرچه در بازی رفت موفق به کسب تساوی یک بر یک برابر الاتحاد عربستان شده بود ولی در بازی برگشت که به میزبانی تیم الاتحاد برگزار شد، با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد تا الاتحاد برای دومین سال پیاپی نمایش درخشانی در بازی برگشت فینال داشته باشد و در مجموع با نتیجه 5 بر 3 قهرمان شد.

در سال 2008 اما تیم گامبا اوزاکای ژاپن بهترین نتیجه تاریخ ادوار این مسابقات را به نام خود ثبت کرده است؛ جایی که در بازی رفت موفق شد در ورزشگاه اوساکو تیم آدلاید یونایتد استرالیا را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد و در کشور استرالیا هم با نتیجه 2 بر صفر نماینده این کشور را مغلوب کرد تا پیروزی 5 بر صفر در پایان دو بازی رفت و برگشت به نام این تیم ثبت شود؛ یعنی متقدرانه ترین پیروزی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا.

*بازی‌های تک فینال (۲۰۱۲–۲۰۰۹)

طی سال های 2009 تا 2012 که ذوب آهن در همین دوره حضور در فینال را تجربه کرد و بازی ها به صورت تک بازی در فینال برگزار می شد، تلخ ترین شکست را الاهلی عربستان تجربه کرده که با نتیجه 3 بر صفر مغلوب اولسان هیوندای شد. 

*بازی‌های دو فیناله (۲۰۱۹–۲۰۱۳)

از سال 2013 تا سال گذشته که الهلال موفق به کسب قهرمانی آسیا برای سومین مرتبه شد، بازی های فینال بار دیگر به صورت رفت و برگشت برگزار شده است؛ بهترین پیروزی این دوره به نماینده عربستان و پرافتخارترین تیم آسیا اختصاص پیدا کرده، که در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر اوراوا رد دایموندز را در ژاپن شکست داد و در بازی برگشت دو گل دیگر به این تیم در ریاض زد، تا در مجموع با پیروزی 3 بر صفر جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

*کرونا و بازگشت به تورنمنت تک فیناله در سال 2020

بهترین نتیجه پرسپولیس تا پیش از فینال پیروزی 4 بر صفر برابر شارجه امارات بوده و در سوی دیگر دو پیروزی 4 بر ا برابر شانگهای شنهوا و پیروزی 3 بر صفر برابر ملبورن ویکتوری بهترین نتایج تیم کره ای تا رسیدن به فینال مسابقات بوده است.

*شما پیش بینی کنید...

شما چه سناریوی برای مسابقه فینال سال 2020 که به دلیل ویروس کرونا بار دیگر به صورت تک بازی برگزار خواهد شد، متصور هستید؛ آیا فکر می کنید پرسپولیس می تواند با قاطعیت برنده این فینال باشد یا نماینده کره جنوبی چنین پتانسیلی دارد؟ یا اینکه فکر می‌کنید، یک بازی نزدیک را شاهد خواهیم بود، که با اختلاف بسیار کم، برنده در وقت های اضافی یا ضربات پنالتی تعیین خواهد شد؟

نظر خود را برای ما در فاصله چند ساعت مانده به این بازی مهم درج کنید؛ نظرات شما در کسری از ثانیه روی وب سایت ورزش سه منشتر خواهد شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: