پایگاه خبری خانه فوتبال:

سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پس از پایان لیگ قهرمانان آسیا با قهرمانی اولسان هیوندای، درخصوص برخی نکات این رقابت‌ها نوشت: اولسان با بازگشتی ۱۰ دقیقه‌ای مقابل پرسپولیس، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد و رنگی آبی به شهر الوکره زد. اولسان شروع ضعیفی در مسابقات داشت و در تساوی یک - یک مقابل اف‌سی توکیو با یک گل به خودی نجات یافت اما شاگردان کیم دو هون تیم متفاوتی در ادامه مسابقات از خود نشان داد.

از زمان آغاز مجدد بازی‌ها، همه دیدارها به صورت متمرکز و پشت درهای بسته برگزار شد، اما اجازه حضور ۳۰ درصدی هواداران در ورزشگاه صادر شد. لی کئون‌هوو که در دقیقه ۷۲ به زمین آمد، در قهرمانی اولسان در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات شناخته شد و جایزه بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرد.

زمانی که اولسان ۲ بر یک پیش بود و زمان مسابقه طی می‌شد، حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس زانو زد و سرش را روی زمین گذاشت تا برای رقم خوردن یک معجزه در آخرین حمله تیمش دعا کند. گل تساوی رقم نخورد تا پرسپولیس پس از شکست مقابل کاشیما آنتلرز، به اولین قهرمانی خود بسیار نزدیک شود.

با وجود ۳۶ سالگی، آندرس اینیستا نشان داد چیزی از  حرکات جادویی خود را با توپ از دست نداده است. این بازیکن تیمش را به مراحل پایانی مسابقات هدایت کرد و دو بار برای ویسل کوبه گل زد.

شادی گل مهدی عبدی در دیدار پرسپولیس و اولسان هیوندای

یون بیت‌گارام موتور محرکی در خط هافبک اولسان بود و در دو مسابقه، ۲ گل به ثمر رساند. او همچنین چهار پاس گل داد و پنالتی نیمه اول مقابل پرسپولیس را کسب کرد. جونیور نگرائوی ۳۳ ساله که آقای گل مشترک بازی‌ها در کنار عبدالرزاق حمدالله بود، در مراحل حذفی عملکرد درخشانی داشت.

مهدی عبدیِ ۲۲ ساله که به عنوان مهاجم مرکزی بازی می‌کرد، در مراحل حذفی بازیکنی الهام‌بخش برای پرسپولیس بود. او پیش از گلزنی مقابل اولسان، گل تساوی حیاتی مقابل النصر را در نیمه‌نهایی به ثمر رساند. آیا استعدادهای گلزنی او باعث می‌شود که برای اولین بار توسط دراگان اسکوچیچ به تیم ملی ایران دعوت شود؟

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: