پایگاه خبری خانه فوتبال:

شاگردان مهدی رحمتی امروز در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، میزبان تیم آلومینیوم اراک هستند و قطعا نیاز به پیروزی در این بازی دارند تا در ادامه مسابقات جان تازه‌ای بگیرند، وگرنه معلوم نیست‌ در آینده چه اتفاقی برای عنابی‌پوشان بیفتد. این بازی از ساعت 15:45‌در ورزشگاه امام رضا(ع) دنبال می‌شود و همه هواداران و علاقه‌مندان مشهدی توقع دارند تا شهرخودرویی‌ها با پیروزی ورزشگاه را ترک کنند که در‌پی همین مسئله فشار زیادی روی کادر فنی و بازیکنان وجود دارد.

کوچ کردن در شرایط سخت 

شهرخودرویی‌ها در 2 بازی اخیر مقابل استقلال و گل‌گهر‌ شکست خوردند و حالا با 7 امتیاز در رده چهاردهم جدول رده‌بندی قرار دارند‌. نتیجه‌گیری شهرخودرو در فصل جاری به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده و خواستار تغییرات در کادر‌فنی هستند. هرچند‌ مالک باشگاه تاکنون از سرمربی تیم حمایت‌های خوبی کرده و می‌خواهد با همین کادر‌فنی به مسابقات ادامه دهد، اما مسئله اصلی به این برمی‌گردد که از همان ابتدا رحمتی به عنوان سرمربی شهرخودرو، انتخاب خوبی نبوده‌ و این موضوع باعث شده‌ تیم نتواند فوتبال خوبی بازی کند. هرچند آن‌ها‌ 2 پیروزی مقابل ماشین‌سازی و ذوب‌آهن داشتند که این 2 تیم اکنون در قعر جدول قرار دارند و جزو تیم‌های ضعیف لیگ بیستم لقب گرفته‌اند، ولی در‌مجموع شهرخودرو فوتبال تماشاگر‌پسندی ارائه نمی‌‌‌دهد و بازیکنان هنوز به هماهنگی کامل نرسیده و در بازی‌ها با استرس و ترس به میدان می‌روند. از طرفی بی‌تجربگی برخی بازیکنان هم خیلی در روند نتیجه‌گیری تاثیرگذار بوده‌‌. این مسئله نشان‌دهنده این است که کادر‌فنی نماینده مشهدی نتوانستند از نظر فردی و تیمی بازیکنان را آماده مسابقات کنند و در انتخاب تاکتیک و رسیدن به دروازه حریف با مشکل رو‌به‌رو هستند که قطعا بخش زیادی از آن به حرفه‌ای نبودن کادر‌فنی بر‌می‌گردد که نمی‌‌‌توانند فوتبال مدرن را پیاده‌سازی کنند. البته هر‌کدام از ‌اعضای کادر فنی به نوبه خود در فوتبال چهره هستند، ولی در مربیگری هنوز به استاندارد‌های لازم نرسیده‌اند و نمی‌‌‌توانند تیم را در شرایط سخت کوچ و از بحران خارج کنند. 

حکم مرگ و زندگی

بازی امروز شهرخودرویی‌ها حکم مرگ‌و زندگی را برای آن‌ها دارد و در صورت شکست‌، حتما باید اقدامی ‌صورت بگیرد تا فوتبال خراسان بیش از این صدمه نبیند. شهرخودرویی‌ها امروز مقابل تیمی بازی دارند که امسال لیگ برتری شده و تاکنون هم عملکرد خیلی خوبی داشته و‌ این کار را برای شاگردان رحمتی سخت می‌کند. تیم آلومینیوم اراک با هدایت رسول خطیبی تبدیل به تیمی شده که اکنون با 9 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد و در 5 بازی اخیر هیچ شکستی نداشته. آن‌ها در عین گمنامی بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته‌اند. هرچند‌ این تیم 2 شکست در2 هفته آغازین لیگ متحمل شد تا در شرایط دشوار قرار بگیرد، اما پیشرفت قابل‌توجه‌‌ آن‌ها در هفته‌های اخیر باعث شده تا خیز آرامی به سوی میانه‌های جدول را از اراکی‌ها شاهد باشیم و حالا به تیم خوب و قابل احترامی تبدیل شده‌اند. 

صنعتگر: شهرخودرو کاندیدای سقوط است

یکی از کارشناسان فوتبال به روند نتیجه‌گیری تیم شهرخودرو اشاره کرده و با بیان این‌که تا به این‌جای کار چشم‌انداز مثبتی در این تیم دیده نمی‌‌‌شود، به خبرنگار ما‌ می‌گوید: «تیم فوتبال شهرخودرو تا به اینجای کار در لیگ برتر از نظر آمار و عملکرد اصلا خوب نبوده‌ و چشم‌انداز مثبتی هم برای آینده این تیم متصور نیستیم و حتی با ادامه شرایط‌، این تیم قطعا کاندیدای سقوط محسوب می‌شود.» علی صنعتگر درباره عملکرد کادر‌فنی نماینده فوتبال استان می‌افزاید: «طبیعی است وقتی‌ کادر‌فنی مدرک لازم مربیگری را ندارند و همین‌طور در بحث بدنسازی و آنالیزی فردی که فوتبال مدرن را بشناسد، وجود ندارد، شاهد نتایج ضعیف می‌شویم. این‌که بازیکنان بزرگ بدون گرفتن مدرک لازم برای مربیگری وارد میدانی بزرگ‌تر از دوران بازیکنی می‌شوند، اشتباه است. این پروتکل در دنیا هم شکست خورده است. به عنوان مثال چنین رویه‌ای در باشگاه‌های ایتالیا هم وجود دارد که الان می‌بینیم فوتبال این کشور مطلوب نیست. این پروژه که بازیکن بزرگ هدایت تیمی را بر‌عهده بگیرد و این‌که تضمینی برای موفقیت باشد، وجود ندارد. البته استثناهایی وجود دارد که سرمربی در‌کنارش از افرادی کاربلد و باهوش که فوتبال مدرن را می‌شناسند، استفاده می‌کنند.» وی در ادامه سخنانش به وضعیت فوتبالی شهرخودرو اشاره و تصریح می‌کند: «شهرخودرو در تاکتیک مشکلات عمیقی دارد و خطوط دفاعی خیلی سنتی کار می‌کند. هرچند‌ در بحث مالکیت توپ خوب کار می‌کنند، اما اگر منجر به ضربه و موقیعت‌سازی نشود، هیچ فایده‌ای ندارد. تیم شهرخودرو دچار دگرگونی شده‌ و باید بتواند نقاط ضعف خود را ترمیم کند که نیازمند به تغییرات در کادر‌فنی است. متاسفانه در کادر فنی، مربی که با فوتبال مدرن دنیا آشنا باشد، وجود ندارد و این موضوع در شرایط سخت خودش را نشان می‌دهد. این به فوتبال استان ضربه می‌زند و همه جامعه فوتبالی باید نسبت به این عملکرد واکنش نشان دهند تا با وضعیت بهتری رو‌به‌رو شوند.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: