پایگاه خبری خانه فوتبال:

در ادامه نشست‌های هماهنگی در سیر میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷، جلسه هماهنگی آنلاین با حضور حضور دبیرکل فدراسیون، رؤسای هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی، تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، البرز، کرمان و جزیره کیش، شهرداران شهرهای نامزد میزبانی و مدیرعامل شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی ساعت ۱۱ روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در ماههای اخیر مدارک اعلامی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در بحث میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را در موعد مقرر ارائه کرد. همچنین کتاب میزبانی این رقابت‌ها هم به شکل حضوری از سوی وزیر ورزش و جوانان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر و سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال در مراسمی به شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا اهدا شد. در این کتاب معرفی شهرها، ورزشگاه‌ها، هتل‌ها و همچنین نقشه شهرها و فاصله میان قسمت‌های مختلف با ورزشگاه‌ها، بیمارستان‌ها طراحی شده است.

همچنین فدراسیون فوتبال در جهت اطلاع رسانی داخلی، شناسایی رویداد و معرفی بخشی از زیرساخت‌های موجود در ماههای اخیر ۷ کلیپ منتشر کرده و کلیپ‌های آتی هم در سیر کمپین میزبانی منتشر خواهد شد. علاوه بر این کلیپ رسمی میزبانی هم در موعد مقرر به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهد شد.

ارسال سایر مدارک مربوطه

فدراسیون فوتبال در هفته نخست شهریور و پس از برگزاری نشست‌های متعدد و همچنین نخستین جلسه ستاد مربوطه به پیشنهاد میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷، نخستین مدارک و مستندات مورد درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا را در موعد قانونی به مقر این کنفدراسیون ارسال کرده بود.

مدارک مربوطه مشتمل بر ویژگی‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری کشور در حوزه‌های گوناگون و در ۱۰ بخش از سوی فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون ارسال شد. در این ارتباط همچنین در آبان و آذرماه سال جاری فرم تعهدنامه به همراه لیست نیازمندی‌های میزبان نیز پس از تایید مقامات کشوری و سازمان‌های ذیربط و در موعد زمانی تعیین شده توسط فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به AFC ارسال شده بود.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مسیر میزبانی رقابت های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ با کشورهای قطر، عربستان، ازبکستان و هند رقابت خواهد کرد. با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ در سال آینده میلادی اعلام خواهد شد. رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ به میزبانی کشور چین برگزار خواهد شد.

 

منبع: فدراسیون فوتبال

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: