پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: فکری اقدام درستی انجام داده، او نخواسته با این کار بازیکنان را محدود کند بلکه هدفش آگاه کردن بازیکنان است.
منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط تیم استقلال در هفته‌های اخیر و نتایجی که این تیم کسب کرده است، اظهار داشت: استقلال امسال جوان‌تر شده و تا امروز هم نتایج بدی نگرفته است. من چند هفته می‌دیدم که همه در مورد نتیجه گرفتن استقلال در هفته دوم و سوم صحبت می‌کردند، اما کاملا به این موضوع مخالف بودم.
وی افزود: هواداران استقلال باید تحمل داشته باشند و منتظر باشند تا تیم‌شان جا بیفتد. معمولا در هفته‌های ابتدایی و تا 7-6 هفته اول تیم‌ها به ترکیب اصلی خود دست پیدا نمی‌کنند و مشکلاتی دارند، اما بعد از هفته هشتم تا دهم می‌شود در باره عملکرد یک تیم نظر دارد. الان هم یک سری جوان به تیم اضافه شده‌اند که باید رفته رفته در ترکیب تیم جا بیفتند.
رشیدی تأکید کرد: زمانی که رایکوف به استقلال آمد، مظلومی، نراقی، روشن و... را از جوانان به تیم بزرگسالان آورد، الان هم می‌بینید یک سری جوا در ترکیب تیم بازی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که برای اثبات خود نیاز به زمان دارند.
پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: اگر یک روز انتقادی هم صورت بگیرد، هدف تخریب نیست. امثال محمود فکری را نباید از هفته سوم سلاخی کرد و مدیران و تماشاگران باید تحمل کنند تا تیم بهتر شود. این تیم بازیکنی مثل علی کریمی به عنوان هافبک بازی‌ساز را از دست داده و کادر فنی تا بتواند نفر جایگزین او را پیدا کند. طبیعتا دچار مشکل می‌شود، به خاطر این است که تماشاگران و هواداران باید تحمل کنند.

وی در خصوص تصمیم محمود فکری برای محدود شدن بازیکنان در فضای مجازی و کنترل آنها در این فضا عنوان کرد: من خودم در فضای مجازی فعال هستم و از نظر من اگر این اقدام اجرایی شود کار قشنگی است. زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم مربیان به ما می‌گفتند وقت برای خوشگذرانی زیاد ا ست و بهتر است از حالا سالم زندگی کنید و به فکر تأمین آینده‌تان باشید. خودمان هم که مربی شدیم همین مسائل را به شاگردانمان منتقل کردیم.

رشیدی یادآور شد: محمود فکری اقدام درستی انجام داده و به عنوان مربی و کسی که  چندین ساعت در روز با این بازیکنان در ارتباط است باید آنها را آگاه کند. او نخواسته با این کار بازیکنان را محدود کند بلکه هدفش آگاه کردن بازیکنان است. متأسفانه اینستاگرام نه تنها روی فوتبال بلکه روی جوانان کل  جامعه ما تأثیر مخرب داشته و خیلی‌ها را به انحراف کشانده است. طبیعتا این موضوع به فوتبال هم منتقل می‌شود. یادم هست در تیم ملی امید بازیکنان با دو تلفن همراه حاضر می‌شدند و تا ساعت 2 بامداد بیدار بودند. این کار هم به خودشان ضربه می‌زد و هم به تیم ملی کشور، به همین دلیل است که می گویم اگر فکری چنین ایده‌ای را پیاده کند کار قشنگی کرده است.

پیشکسوت استقلال در خصوص این که علیرضا منصوریان مدعی شده بود صمد مرفاوی و پرویز مظلومی هوس جانشینی فکری را نکنند، عنوان کرد: صحبت‌های آقای منصوریان چه درست و چه غلط نباید در تلویزیون مطرح می‌شد. مرفاوی فردی سالم و با حجب و حیا است و شاید این حرف باعث ناراحتی او و خانواده‌اش شود. از طرفی پرویز مظلومی زمانی سرمربی این تیم بوده و نباید اینگونه در موردش صحبت می‌شد اما این مشکل از مدیریت است که او را به عنوان سرپرست انتخاب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قبلا فردی مثل میرشاد ماجدی سرپرست تیم بود و با بازیکنان ارتباط خوبی داشت، اما الان اگر در آسیا تیم دچار مشکل شود و مثلاً برگه تعویض را دیر بدهد، کل مجموعه استقلال ضربه می‌خورد. نظر من این است که ای کاش مظلومی سرپرست استقلال نمی‌شد چون این پست نیاز به یک فرد جوان دارد که به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشد. قبلا هم دیده بودیم که مربیان خارجی با برخی سرپرستان به مشکل خورده بودند چون وظیفه سرپرستی واقعا سخت است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: