پایگاه خبری خانه فوتبال:

واکسن کرونا در ایران ساخته و آزمایش بالینی آن آغاز شده است.واکسن کرونا در دنیا همه دانشمندان را درگیر کرده است.واکسن کرونا درصد تاثیرگذاری متفاوتی دارد.واکسن کرونا ایرانی هم بعد از شش ماه تلاش آماده شده است.واکسن کرونا فعلا تنها امید دوری از کروناست.

 رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص تامین یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین و ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر توسط خیرین، گفت: واکسن اهدایی شرکت فایزر ۱۵۰ هزار دوز است که اقدامات انتقال آن به کشور در حال انجام است.
کریم همتی در حاشیه بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و مجتمع سرپوشیده ورزشی جمعیت هلال احمر خرمشهر که امروز (۸ دی‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: عرض خدا قوت به همکاران و بازدید از پروژه‎هایی که به جمعیت هلال احمر واگذار شده، هدف سفر به خوزستان است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به ماهیت کار در جمعیت هلال احمر و وجود دو میلیون داوطلب و امدادگر آماده همکاری با این جمعیت، استفاده از ظرفیت عظیم جمعیت هلال احمر در شهرستان خرمشهر مورد تاکید است.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امیدواریم پس از ارزیابی‌های اولیه بتوانیم از ظرفیت جمعیت هلال احمر و بخش خصوصی در شورای برنامه‌ریزی خرمشهر و خوزستان استفاده کنیم تا نسبت به حفظ، نگهداری و ارتقای شرایط موجود به ویژه در این ورزشگاه اقدام شود. امیدواریم سال آینده نیز اعتبارات بیشتری در این زمینه تخصیص دهیم.

واکسن کرونا

همتی عنوان کرد: امروز ظهر نیز در دیدار با استاندار خوزستان این موضوع مطرح می‌شود تا از ظرفیت استان در این خصوص استفاده شود.

وی در خصوص تامین یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین و ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر توسط خیرین، بیان کرد: با توجه به اینکه در کل دنیا تقاضا برای تامین واکسن وجود دارد و تولید کم است، همه کشورها رایزنی‌ها را انجام داده‌اند. بخشی از کار که به جمعیت هلال احمر واگذار شده، پیگیری شده است. واکسن اهدایی شرکت فایزر ۱۵۰ هزار دوز است که اقدامات انتقال آن به کشور در حال انجام است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: شرایط نگهداری واکسن فایزر کمی سخت‌تر است زیرا باید در دمای منفی ۷۰ درجه نگهداری شود. پیگیری واردات واکسن بر اساس بخشی که وزارت بهداشت به ما محول کرده، انجام می‌شود و در همه مراحل نیز هماهنگی‎ها با وزارت بهداشت انجام می‌شود.

همتی گفت: با توجه به اینکه واکسن کرونا جدید است باید ارزیابی از مبداء انجام شود و همچنین در زمان ورود به کشور، سازمان غذا و دارو تاییدیه‌های لازم را صادر کند.

وی عنوان کرد: توزیع و نظارت بر توزیع واکسن بر عهده وزارت بهداشت است بنابراین واکسن‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص راه‌اندازی داروخانه این جمعیت در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، بیان کرد: باید طرح موضوع شود و هنوز جزئیاتی در این خصوص به ما داده نشده است اما صدور مجوز راه‌اندازی داروخانه‌های جمعیت هلال احمر در مراکز استان‌ها راحت‌تر است. ارزیابی‌ها انجام می‌شود اما نیازمند حمایت مسئولان استانی و نمایندگان مجلس هستیم. جمعیت هلال احمر برای راه‌اندازی داروخانه در این دو شهرستان هیچ مشکلی ندارد اما اخذ مجوز و کمیسیون ماده ۲۰ همیشه مشکل ما در وزارت بهداشت بوده است.  

وی افزود: راه‌اندازی داروخانه جمعیت هلال احمر در این دو شهرستان امروز طرح موضوع می‌شود اما می‌توانیم داروخانه داروهای خاص را در این دو شهرستان دایر کنیم زیرا در این زمینه وزارت بهداشت همکاری بیشتری می‌کند.

خط تولید واکسن کرونای آمریکایی فایزر

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: