پایگاه خبری خانه فوتبال:

 در تاریخ 10 آوریل سال 2011 مدیریت باشگاه بایرن تصمیم گرفت به همکاری با «فان خال» سرمربی هلندی اش خاتمه دهد. به همین خاطر وی را از کار برکنار کرد.

در آن هنگام رسانه ها در مورد علت وقوع چنین اتفاقی گفتند که چون بایرن در پایان فصل نتوانست قهرمانی بوندس لیگا را کسب کند و سوم شد، فان خال با چنین سرنوشتی مواجه شد.

در آن فصل البته وضعیت بایرن به طور کلی خوب نبود و بارها میان بازیکنان و مربی، برخوردهای پیش آمد که حواشی آفرید.

دانیل پرانیچ که در سال های 2004 تا 2015 برای تیم ملی کرواسی به عنوان مدافع چپ 58 بازی کرد و یک گل زد، در سال های 2009 تا 2012 عضو بایرن مونیخ بود.

وی در مصاحبه ای بعد از گذشت نزدیک به یک دهه در مورد ماجرای برکناری فان خال و علت اصلی آن صحبت کرد و موضوعی را «نبش قبر» کرد.

پرانیچ که اکنون 39 ساله است، برای این منظور به «فرانک ریبری» وینگر پرسابقه، فرانسوی و پیشین بایرن اشاره کرد و گفت: به نظرم ریبری نقش بسزایی در اخراج فان خال در آن سال داشت.

او افزود: اگر فرانک کنترل بهتری بر خودش داشت و دستورات مربی را عمل می کرد، جو تیم بهتر می شد. از این جهت می توانستیم حضور طولانی تری از فان خال را در مونیخ ببینیم.

پرانیچ که با بیلد مصاحبه کرد، افزود فان خال یک مربی کمال گرا بود و ریبری که جایگاه بالایی در بایرن داشت، توجه چندانی به خواسته های مربی هلندی نداشت.

او گفت: فان خال فلسفه خودش را داشت. ما آزادی عمل نداشتیم و پیوسته مواردی از حاشیه را حین تمرین می دیدیم که روی عملکرد تیم تاثیر می گذاشت.

فان خال بعد از عزل از بایرن، مدتی بیکار بود تا این که در تاریخ 6 ژوییه سال 2012 زمام امور تیم ملی هلند را در اختیار گرفت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: