پایگاه خبری خانه فوتبال:

نقل و انتقالات زمستانی فوتبال اروپا بازهم حواشی خاص خودش را در پی دارد و تعداد زیاد لژیونرهای ایرانی هم باعث شده تا شایعه‌هایی پیرامون آنها به وجود بیاید. یکی از مهمترین اخبار نقل و نقل و انتقالاتی در این چند روز، علاقه باشگاه فیورنتینای ایتالیا به سردار آزمون بوده است.

برای بررسی احتمال به وقوع پیوستن این انتقال، نیاز است تا کمی جزئی‌تر به وضعیت فیورنتینا و سردار آزمون بپردازیم و سپس به یک نتیجه تقریبی برسیم.

فیورنتینا در این فصل از رقابت‌ها نتوانسته انتظارات را برآورده کند. روکو کومیسو، مالک متمول ایتالیایی-آمریکایی فیورنتینا در سالی که گذشت حدود ۶۰ میلیون یورو هزینه کرد اما تصمیمات نادرستی که اتخاذ شد باعث شد تا ویولا نتواند به دوران اوج چند سال قبل برگردد. آنها فصل را باجوزپه یاکینی آغاز کردند و این سرمربی مطابق انتظار نتوانست نتایج خوبی را کسب کند و جای خود را به چزاره پراندلی داد. سرمربی اسبق تیم ملی ایتالیا پس از حدود یک دهه به فلورانس بازگشت تا دوران باشکوه گذشته را تکرار کند اما اوضاع اصلا خوب پیش نرفت.

فیورنتینا با پراندلی هم عملکرد خوبی نداشت ولی توانست در کوپا ایتالیا به مرحله پنجم صعود کند. آنها همچنین سال را با یک برد لذتبخش سه بر صفر مقابل یوونتوس در تورین به پایان رساندند تا این سال تلخ با یک برد باشکوه تمام شود. با این اوصاف بنفش‌ها در جدول رده‌بندی در رده چهاردهم هستند و فاصله‌شان با منطقه سقوط تنها چهار امتیاز است. فاصله ۱۰ امتیازی با منطقه سهمیه اروپایی هم باعث شده تا در این فصل هم هواداران فیورنتینا امیدی به کسب سهمیه از سوی تیمشان نداشته باشند.

حالا تیم ریشه‌دار فوتبال ایتالیا به دنبال این است تا در زمستان خود را تقویت کند. یکی از پست‌هایی که بدون شک آنها خرید خواهند داشت پست مهاجم نوک است. پراندلی تیم را به سیستم ۲-۵-۳ بازگردانده است. یکی از ۲ مهاجم تیم که جایگاه ثابتی دارد فرانک ریبری است. ستاره سابق بایرن‌مونیخ و تیم ملی فرانسه محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و حداقل تا پایان فصل در فلورانس باقی می‌ماند. او اگر مصدوم نشود در ترکیب اصلی حضور دارد. دیگر بازیکن اصلی فیورنتینا در خط حمله دوشان ولاهوویچ است. بازیکنی مستعد و صربستانی با ۲۰ سال سن که آینده بسیار روشنی دارد و در چند هفته آخر هم سه گل مهم را زد تا سال نه‌چندان خوب خود را به بهترین شکل به اتمام برساند. ولاهوویچ سبک بازی‌اش شبیه به سردار است و با وجود قد و قامت ۱۹۰ سانتی‌متری از قدرت پا به توپ بالایی برخوردار است و البته نوسان زیادی در بازی‌اش مشاهده می‌شود که شاید به خاطر همان جوانی‌اش باشد. اگر آزمون به فیورنیتنا برود باید برای حضور در ترکیب اصلی با این بازیکن جاه طلب رقابت کند.

پاتریک کوترونه و کریستین کوامه ۲ مهاجم دیگر تیم فیورنتینا هستند که اوضاع چندان خوبی ندارند. کوترونه اکثر اوقات نیمکت‌نشین است و قطعا به تیم دیگری خواهد رفت و به پایان راهش در فیورنتینا رسیده است. کوامه اما اوضاع پیچیده‌ای دارد. شنیده می‌شود هم از لیگ برتر انگلستان پیشنهاد دارد و هم ممکن است با بازیکنی معاوضه شود. یکی از شایعات این است که کوامه با انزولا از تیم اسپتزیا معاوضه شود. با این وجود او هم به درب خروج باشگاه نزدیک است. این‌ها یعنی بدون شک فیورنیتنا در خط حمله بازیکن جذب خواهد کرد.

اما احتمال پیوستن سردار چقدر است؟ پیش از این هم بارها در این ۲ سه سال شاهد این بودیم که سردار به تیم‌های مختلف اروپایی از جمله تیم‌های ایتالیایی لینک شده است. لاتزیو و ناپولی تیم‌هایی هستند که به صورت جدی در رسانه‌ها به سردار علاقه نشان دادند اما این انتقال‌ها نهایی نشد. حتی همین حالا هم این ۲ تیم را جزو مشتریان سردار می‌دانند. اکنون فیورنتینا هم به این جمع اضافه شده است. اما پیش از سردار چند بازیکن دیگر به صورت جدی به فیورنتینا نزدیک شده‌اند و دنیله پراده، مسوول نقل و انتقالات باشگاه مذاکراتی را نیز با چند باشگاه و بازیکن انجام داده است.

فیلیپه کایسدو، مهاجم ۳۲ ساله و اکوادوری لاتزیو جدی‌ترین گزینه فیورنتینا به حساب می‌آید. این بازیکن در آستانه جدایی از لاتزیو است و بنفش‌ها می‌خواهند او را با مبلغی در حدود هفت میلیون یورو جذب کنند. سیمونه زاتزا، مهاجم اسبق یوونتوس و حال حاضر تورینو هم دیگر گزینه‌ای است که فیورنتینا برای جذبش علاقه نشان داده و البته بعید است که تیم تورینی به این راحتی او را از دست بدهد. در کنار این ۲ بازیکن باید به دیووک اوریگی، آرکادیوش میلیک و کریستوف پیونتک هم اشاره داشت که هرکدام از این نفرات به خاطر پیشنهادهای بهتری که برایشان رسیده تقریبا حضورشان در فلورانس منتفی شده است. انسامه، مهاجم بازل می‌تواند با مبلغی در حدود هشت میلیون یورو به فیورنیتنا ملحق شود و باشگاه سوئیسی مشکلی با این ترانسفر ندارد. الکساندر سولوث، مهاجم تیم لایپزیش هم ۲ پیشنهاد جدی دارد که یکی از فیورنیتنا و دیگری از گالاتاسرای است.

حال باید دید در بین این گزینه‌ها سردار آزمون چقدر شانس دارد. احتمالات بدین گونه است که با توجه به قیمت بالای آزمون نباید چندان به حضورش در فیورنتینا امیدوار باشیم. باشگاه به دنبال خرید یک مهاجم ارزان قیمت درفصل زمستان است و اصلا مذاکرات رسمی و جدی بین باشگاه ایتالیایی و روسی انجام نشده و رسانه‌های ایتالیایی چندان به آن اشاره نداشته‌اند. با این وجود اگر این انتقال طی روزهای آتی جدی شود باید آنها را به فال نیک گرفت. فیورنتینا جزو باشگاه‌های قدیمی و عنوان‌دار ایتالیا است. آنها بازیکنان بسیار بزرگی را در تیم خود و در خط حمله داشته‌اند که گابریل باتیستوتا، روبرتو باجو، لوکا تونی، محمد صلاح، ماریو گومز، آلبرتو جیلاردینو، سباستین یووتیچ و ... تنها بخشی از آنها هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: