پایگاه خبری خانه فوتبال:

امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر فوتبال است. او با 5 قهرمانی در لیگ برتر که 3 تای آن با استقلال بوده و 2تا با سپاهان این عنوان را به خود اختصاص داده است. قلعه‌نویی در سال هایی که با سپاهان و استقلال قهرمان شده به خوبی فرمول قهرمانی یاد گرفت.

او در یکی از مصاحبه‌هایش بعد از آخرین قهرمانی‌اش با استقلال از فرمول امتیازگیری در لیگ برتر برای قهرمان شدن پرده‌برداری کرد. فرمول ژنرال فوتبال ایران این است که هر تیمی قهرمانی می خواهد باید از بازی حداقل 2 امتیاز بگیرد و بعد در نهایت یک امتیاز به آن اضافه کند. براساس این فرمول در لیگ 16 تیمی با احتساب 30 بازی و کسب 2 امتیاز هر تیمی که 60 الی 61 امتیاز به دست بیاورد می تواند قهرمانی لیگ را از آن خود کند.

تیم استقلال

نکته جالب این است که استقلال تا به اینجای کار دقیقا براساس همین فرمول پیش رفته است و حدنصاب 2 امتیاز از 9 بازی را به دست آورده و با 18 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. استقلالی ها قطعا اگر تا پایان فصل با همین فرمول پیش بروند و همینطور امتیاز بگیرند می توانند بر بام فوتبال ایران بایستند و بعد از 7 سال ناکامی قهرمانی در لیگ را از آن خود کنند.

نکته جالب این است که در همه ادوار لیگ برتر تیم های قهرمان به طور میانگین 61 امتیاز به دست آورده اند و تیم های نایب قهرمان هم هرگز نتوانسته اند بیشتر از 58 امتیاز بگیرند.

با این حساب استقلالی ها با کسب 18 امتیاز از 9 بازی از امیدهای اصلی قهرمانی لیگ بیستم هستند. باید منتظر ماند و دید شاگردان فکری به این روند امتیاز گیری ادامه می دهند و قهرمان می شوند یا نه

منبع:برنا 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: