پایگاه خبری خانه فوتبال:

حواشی دربی را هم حالا بیشتر باید در فضای مجازی جست‌وجو کرد؛ جایی که هواداران دو تیم کرکری را شروع کرده و دنبال سوژه‌های جدید هستند. البته مسئله دوپینگ سوژه جدیدی نیست و در دربی‌های قبلی هم گاهی سوژه شده اما به هر حال از دیروز هواداران هر دو تیم با اشاره به یکسری اتفاقات قبلی خواستار انجام تست دوپینگ قبل! و بعد از دربی دوشنبه شدند. در این میان یکسری اسم‌ها هم مطرح شد که حالا بماند اما هواداران دو تیم احساس می‌کنند اگر تست دوپینگ انجام شود خیلی بهتر است.

روال عادی این است که بعد از بازی از ۲ بازیکن هر تیم تست دوپینگ می‌گیرند که الان بسیار هزینه‌بر شده و مثل سال‌های گذشته جواب آزمایشات باید به کلن آلمان فرستاده شود. با افزایش قیمت دلار مسلماً تست دوپینگ هم خیلی گران‌تر شده ولی به هر حال این خواسته‌ای است که هواداران دو تیم دارند و می‌تواند جزو بهانه‌های احتمالی بعد از باخت هم باشد (اگر دربی مساوی نشود)!

عده‌ای از بازیکنان اگر بدانند نظارتی نیست وسوسه می‌شوند که از مواد نیروزا استفاده کنند و این مسئله قابل انکار نیست. حالا شاید بگویید تعداد این بازیکنان خیلی کم است که حرف غلطی هم نیست اما به هر حال شرط عقل حکم می‌کند در بازی‌های حساس تست دوپینگ جدی‌تر گرفته شود. همان‌طور که لازم است دربی- و حتی تمام مسابقات لیگ- VAR داشته باشد. البته یکی مثل فرگوسن معتقد است VAR جذابیت فوتبال را می‌گیرد ولی وقتی درصد اشتباهات داوری بالا می‌رود و نتایج عوض می‌شود چاره‌ای نیست و باید به هر قیمتی که شده این سیستم را به ایران آورد. مسئله دوپینگ هم حتی اگر جدی نباشد، جزو مسائلی است که هرچند وقت یک‌بار سوژه می‌شود. به خصوص در دربی‌ها که معمولاً هواداران دو تیم پرسپولیس و استقلال به آن حساس‌تر هم می‌شوند.

برخی هواداران دو تیم نیز با کنایه خطاب به مسئولان فدراسیون در فضای مجازی می گفتند به جای سختگیریهای معقول درخصوص کرونا حداقل همین یک بازی را روی دوپینگ سختگیری کنید تا شائبه ای ایجاد نشود.

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: