پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام ازدواج وامی است که به جوانان برای شروع زندگی مشترک تعلق می گیرد. وام ازدواج فقط به اولین عقد رسمی زوجین داده می شود. وام ازدواج در طی سال های گذشت روند افزایشی داشته است.هر ساله رقم وام ازدواج در بودجه تعیین می‌شود. اما وام ازدواج تغییرات بزرگی خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد که در سال آینده حداقل ۱۴۰ میلیون تومان و حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان وام ازدواج پرداخت می‌شود.
رحیم زارع در نشست خبری با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدا با توجه به این‌که این روزها مطالبی در خصوص تصمیمات مجلس در زمینه نرخ ارز مطرح شده است باید بگویم که مجلس شورای اسلامی در کاهش نرخ ارز و کاهش قیمت آن و تقویت پول ملی تمام قد ایستاده است و از آن دفاع می‌کند و نظر مجلس نیز بر همین اصل است. افزایش وام ازدواج از ۵۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان برای افرادی که در شرف ازدواج هستند از جمله مصوبات کمیسیون تلفیق بود.
وی در ادامه اظهار کرد: امسال استثنایی در نظر گرفته شده است. پسران زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال هر کدام مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت خواهند کرد. در مجموع حداقل ۱۴۰ میلیون تومان و حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان وام ازدواج به زوجین پرداخت خواهد شد.
زارع ضمن مقایسه منابع تخصیص وام ازدواج در سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۰ بیان کرد: تقریبا ۶۶ هزار میلیارد تومان منابع برای تخصیص وام ازدواج در سال ۱۳۹۹ دیده شده بود، اما برای سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۷ هزار میلیارد تومان منابع برای وام ازدواج در نظر گرفته شده است. برای دریافت وام ازدواج فقط یک ضامن و سفته نیاز است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال تخصیص یافت که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۳۰۰۰ میلیارد تومان آن در اختیار بهزیستی با بازپرداخت اقساط هفت ساله با اولویت اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار و مناطق محروم در نظر گرفته شد. همچنین مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در اختیار بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با بازپرداخت هفت ساله تخصیص داده شد. از سویی دیگر ۵۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار بسیج سازندگی و سپاه پاسداران به منظور ایجاد اشتغال با اولویت مناطق کم برخوردار تخصیص داده شد.

وی در ادامه تاکید کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانی‌های نیازمند و زندانی‌های بدهکار مهریه تخصیص داده شد. همچنین ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن به هر شخص به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به منظور پشتیبانی از فرزندآوری و فرزند سوم تخصیص داده شد. ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت ودیعه مسکن به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و ۷۰ میلیون تومان وام ازدواج و ۲۰ میلیون تومان وام ضروری در اختیار نیروهای مسلح تخصیص داده شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۹ درصد برای ساخت و یا خرید مسکن تخصیص داده شد. مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان جهت پرداخت به بیماران صعب‌العلاج و سرطانی و زوج‌های نابارور اختصاص یافت و همچنین مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت توانمند‌سازی پرداخت تسهیلات و خرید انشعابات و توسعه تاسیسات خانگی و کارگشایی امور کسب و کار خرد روستایی و صندوق‌های اعتبار خرد زنان روستایی تخصیص داده شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران اجازه داده شد تا معادل منابع پیش‌بینی شده در بودجه مصوب سالانه خود بابت هزینه‌های بهره‌برداری، نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت کند و همچنین خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر براساس قیمت تمام شده حسابرسی شده نیروگاهی صورت پذیرد و همچنین شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای مکلف است درآمد حاصله را مطابق بودجه سالانه آن شرکت جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و ردیف‌های تملک دارایی سرمایه‌ای برای خرید کیک زرد با منشا داخلی هزینه کند.

زارع با اشاره به سایر مصوبات کمیسیون تلفیق تصریح کرد: درصورت پرداخت و تسویه حساب جریمه‌های رانندگی توسط مالکان خودرو تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ جریمه دیرکرد ناشی از عدم پرداخت تا پایان سال ۱۳۹۹ بخشیده می‌شود. البته این حکم به دلیل زمانش فعلا مراعا گذاشته شد. همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض خروج از کشور در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت بهسازی روستاهای مرزی قرار گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین از پنج درصد افزایش جرائم رانندگی ۲۰۰ میلیارد تومان جهت هزینه‌های معلولین ضایعه‌های نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی تخصیص یافت و از سویی دیگر ۲۰۰ میلیارد تومان جهت اصلاح راه‌ها و معابر در نقاط حادثه‌خیز شهرها و ۵۰ میلیارد تومان جهت تامین تجهیزات درمانی در جاده‌ها تخصیص داده شد./منبع: ایسنا

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: