پایگاه خبری خانه فوتبال:

غلامرضا بهروان در مورد اعتراض پرویز مظلومی سرپرست استقلال به فشردگی بازی‌های این تیم و اینکه پرسپولیسی‌ها استراحت بیشتری دارند، اظهار داشت: فشردگی مسابقات در انتظار پرسپولیس هم خواهد بود زیرا پرسپولیس دو بازی کمتر از تیم‌های دیگر دارد و قبل از پایان نیم‌فصل هم تعداد بازی‌های تیم‌ها باید برابر باشد.

وی افزود: پرویز مظلومی بخشی از بدنه تاریخ فوتبال ایران است ضمن اینکه ایشان در حال حاضر یک شخصیت حقوقی هم دارند و بهتر است سعه‌صدر بیشتری داشته باشند و التهاب را به جامعه فوتبال و هواداران منتقل نکنند. اگر هر تیمی اعتقاد دارد که حقش ضایع شده می‌تواند به سازمان لیگ بیاید و با سهیل مهدی مدیر مسابقات صحبت کند. باشگاه‌ها می‌توانند از حقوق‌شان دفاع کنند هیچ ایرادی به این مسئله وارد نیست. باشگاه استقلال هم می‌تواند همین رویه را انجام بدهد اما بهتر این است که حضوری و رو در رو مسائل مطرح شود به جای آنکه اعتراض خود را در رسانه‌ها بازگو کنیم.

بهروان تصریح کرد: باشگاهی مثل استقلال حق دارد از حقوق خودش و هوادارانش دفاع کند و در این مسئله هیچ شکی وجود ندارد. پرویز مظلومی هم می‌تواند به سازمان لیگ تشریف بیارود و ما برنامه‌ها را بررسی می‌کنیم و اگر اجحافی در حق تیمی شده باشد آن را اصلاح می‌کنیم اما به نظر من فشردگی بازی‌ها در انتظار پرسپولیس هم خواهد بود زیرا آنها باید قبل از پایان نیم‌فصل اول تمام مسابقات دور رفت خود را انجام بدهند گاهی در برنامه‌ریزی‌ها با چالش‌ها و بن‌بست‌هایی مواجه می‌شویم. به خصوص اینکه در فروردین‌ماه بازی‌های اردوی تیم ملی هم در پیش است.اما اگر اشکالی در برنامه‌ریزی وجود داشت و حق تیمی تضیع شده بود این مسئله قابل اصلاح است.

وی تأکید کرد: باید قبول کنیم که پرسپولیس امسال تعداد بازی‌های زیادی انجام داده و حتی تا فینال قهرمانان لیگ آسیا هم پیش رفته است. با این حال این تیم هم باید تعداد بازی‌هایش در پایان نیم‌فصل با سایر تیم‌ها برابر باشد. دوستانی هم که معترض هستند می‌توانند به طور مستند و مستدل اعتراض خود را با سازمان لیگ بیان کنند.

مشاور سازمان لیگ فوتبال ایران  در مورد پرخاشگری نیمکت‌ها در لیگ برتر عنوان کرد: متأسفانه شاهد این پدیده در فوتبال ایران هستیم. در گذشته‌های نه چندان دور فیفا ارزش و احترام زیادی برای مربیان قائل بود و تا همین یکسال پیش به داوران اجازه نمی‌داد که به مربیان کارت زرد و قرمز نشان بدهند اما وقتی تنش‌هایی به وجود آمد قانون‌گذار هم از داوران خواست مربیان هم با کارت زرد و قرمز جریمه شوند. البته تنش در بین مربیان در کشورهایی که فوتبال توسعه یافته دارند به اندازه فوتبال ایران نیست.

بهروان گفت: خوب نیست که مربیان مدام با یکدیگر داد و بیداد کنند و داور بیاید و به آنها تذکر جدی یا کارت زرد و قرمز نشان بدهد این عیب است. 

وی با اشاره به درگیری‌های زیاد در فوتبال ایران گفت: شما ببینید در این 11 هفته لیگ برتر چند مربی کارت زرد و قرمز از داوران گرفته‌اند اینکه مربیان این همه از داوران اخطار و تذکر می‌گیرند اصلاً زیبنده فوتبال ما نیست این مسئله آنقدر در مسئله ما حاد شد که رئیس سازمان لیگ در نامه‌ای به باشگاه‌ای لیگ برتری خواستار برطرف شدن این مشکل و برخورد شدید با افراد تنش‌زا روی نیمکت‌ها شد.

منبع: فارس

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: