پایگاه خبری خانه فوتبال:

پرسپولیس در خط دفاعی بعد از جدایی محمد نادری و شجاع خلیل زاده و همچنین محسن ربیع خواه با خلا بزرگی در نیمکت مواجه است، دردسر بزرگ برای سرخپوشان با مصدومیت همزمان دو مدافع میانی تخصصی این تیم شکل گرفته است.

سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان در 10 دقیقه پایانی دیدار مقابل فولاد خوزستان با مصدومیت مواجه شدند تا تعویض شوند و جای خود را به احسان حسینی و آرمان رمضانی بدهند. هرچند سرخ‌ها موفق شدند دقایق باقیمانده را با دو مدافع بی تجربه و غیرتخصصی به سلامت عبور کنند، اما دغدغه اصلی کادرفنی مربوط به دیدار هفته آتی این تیم مقابل آلومینیوم اراک خواهد بود.

کاپیتان پرسپولیس به دلیل کشیدگی همسترینگ احتمالا سه هفته دور از میادین خواهد بود. این البته تشخیص ابتدایی در خصوص مصدومیت وی محسوب می‌شود و نظر نهایی امروز و بعد از بررسی جواب آزمایش و عکس ناحیه مصدوم او خواهد رسید. کنعانی زادگان نیز مدعی شده که از همین ناحیه دچار مصدومیت شده است. در صورتی که مصدومیت این دو بازیکن مانع از همراهی آنها در جدال برابر آلومینیوم اراک شود، باید دید یحیی گل محمدی برای پوشش این ضعف و خلا بزرگ چه برنامه‌ای خواهد داشت.

سیدجلال حسینی در 38 سالگی تمام تلاش خود را داشته که بتواند با توجه به خلا تیم در پست مدافع میانی در دیدارهای بیشتری به میدان برود اما این صحنه و مصدومیت او اکنون شرایط را علیه تیم کرده و باید دید یحیی چه تصمیمی برای جانشین وی خواهد گرفت.

در لیست کنونی پرسپولیس تنها محمد انصاری قابلیت حضور در پست دفاع میانی را برخوردار است. مدافع چپ سرخ‌ها که در چند بازی نیز در پست دفاع میانی به کار گرفته شد و در زمان کارلوس کی‌روش نیز با همین فلسفه چپ پا و سرعتی بودن، تجربه حضور در اردوی تیم ملی را به دست آورد. با این حال نگرانی بزرگ در خصوص دوری طولانی مدت این بازیکن از میادین است. انصاری بعد از عمل جراحی دوم خود از ناحیه رباط صلیبی، اکنون نزدیک به یک سال است که به طور کامل از بازی‌ها دور بوده است. 

آخرین بازی رسمی محمد انصاری در لیگ برتر مربوط به دیدار این تیم در دربی مقابل استقلال در هفته نوزدهم فصل نوزدهم است که با تساوی 2-2 همراه شد. او بعد از این بازی نیمکت نشین شد و در ادامه نیز در شروع دور جدید تمرینات بعد از شیوع کرونا، در تمرینات این تیم دچار آسیب دیدگی رباط صلیبی شد و مدتی از میادین دور بود. با این شرایط این مدافع چپ پا که آخرین بازی خود را 17 بهمن 98 به انجام رسانده، نزدیک به یک سال بعد احتمالا بار دیگر به ترکیب باز خواهد گشت تا جانشین یکی از دو مدافع میانی تخصصی و مصدوم تیمش شود.

این آخرین صحنه از حضور محمد انصاری در ترکیب پرسپولیس است. دربی فصل گذشته و گلزنی ارسلان مطهری. او بعد از 351 روز بار دیگر به ترکیب باز خواهد گشت؟

دیگر بازیکن این پست اما چه کسی خواهد بود؟ از میان گزینه‌های مطرح شده نام احسان حسینی، آرمان رمضانی، میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا به چشم می‌خورند. بازیکنانی که شانس همراهی این تیم در پست دفاع میانی در جدال با آلومینیوم را برخوردار خواهند بود و از این جمع البته احتمال اینکه میلاد سرلک با توجه به قد و قامت مناسب و بازی فیزیکی کمتر که علیرغم هافبک دفاعی بودن با کمترین خطا از سوی وی همراه بوده، در اولویت به نظر می‌رسد.

تمرین پرسپولیس امروز تعطیل اعلام شده است. با شروع تمرینات این تیم برای دیدار مقابل آلومینیوم اراک، قطعا یکی از برنامه‌های یحیی گل محمدی این است که گزینه‌های خود را برای حضور در این پست خصوصا بر اساس توانایی مهاجمان حریف بسنجد و در نهایت تصمیمی مناسب برای این بازی بگیرد. باید دید از بین این گزینه‌ها در نهایت کدام بازیکنان جانشین سیدجلال حسینی و محمد حسین کنعانی زادگان خواهند شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: