پایگاه خبری خانه فوتبال:

پرسپولیس در چند سال گذشته تیمی منسجم و توانمند بوده که توانسته موفقیت‌ها و جام‌های زیادی به ارمغان بیاورد و به یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال کشور تبدیل شود. کسب 4 عنوان پیاپی قهرمانی و رسیدن 2 باره به فینال لیگ قهرمانان آسیا در طول 3 سال گذشته مواردی نیست که اتفاقی به دست آمده باشد و بسیاری معتقدند ثبات در این تیم یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت به شمار می‌رود که البته آنها نتوانستند این روند پایداری را در لیگ بیستم هم حفظ کنند و با از دست دادن ستاره‌های خود، نمایش پرنوسانی را در فصل جاری از خود ارائه داده‌اند. یحیی گل‌محمدی که این روزها تلاش می‌کند تیمش را با همین داشته‌هایش به نیم‌فصل برساند و آنجا به ترمیم و تقویت پرسپولیس بپردازد، بهتر از همه می‌داند که برای ادامه روند موفقیت در سال‌های آتی بازهم باید به دنبال ایجاد ثبات در تیمش باشد.

جعفر سمیعی با سروصدای زیادی مدیریت باشگاه پرسپولیس را برعهده گرفت و خیلی‌ها به وزارت ورزش خرده می‌گرفتند که چرا بین این همه مدیران فوتبالی که می‌توانند باشگاه پرسپولیس را اداره کنند، باید رئیس حراست وزارت ورزش و جوانان بر این مسند تکیه بزند و این انتخاب را به نوعی رابطه‌ای قلمداد می‌کردند.

البته سمیعی در همین مدتی که کار خود را در باشگاه آغاز کرده و البته با چالش‌های زیادی از سوی مدیریت قبلی روبه‌رو بوده، توانسته به وعده‌هایی که به اعضای تیم داده عمل کند و همین خوش‌قولی او عاملی شده بتواند خیلی زود جایگاه ویژه‌ای را بین اعضای تیم برای خودش دست‌وپا کند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بعد از اینکه اختیار امور را در باشگاه در دست گرفت، یکی از اقداماتی که انجام داد شروع روند تمدید قرارداد بازیکنانی بود که کادرفنی به آنها نیاز داشتند و در گام نخست او توانست با مهدی عبدی مهاجم جوان و آینده‌دار سرخ‌ها قراردادی 3 ساله را به امضا برساند تا با احتساب قرارداد 2 ساله‌ای که با این تیم داشت، 5 سال دیگر در جمع سرخ‌ها ماندگار شود و نوید روزهای خوبی را برای خودش و پرسپولیس بدهد.

سیامک نعمتی هم که در این فصل به آچارفرانسه یحیی تبدیل شده و توانسته در شرایط حساس به فریاد سرمربی تیمش برسد، یکی‌دیگر از نفراتی بود که توسط جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری به باشگاه دعوت شد و بعد از مذاکره با آنها حاضر شد قراردادش را یک فصل دیگر با پرسپولیس تمدید کند و با توجه به قراردادی که با باشگاه داشت، تا 2 فصل آینده هم لباس سرخ را بر تن کند.

موضوعی که در این بین جالب‌توجه است، همراهی مدیرعامل باشگاه با یحیی گل‌محمدی برای ایجاد ثبات در تیم و حفظ شاکله اصلی پرسپولیس در فصول آتی است که می‌تواند کار آنها را در فصل نقل‌وانتقالات راحت‌تر کرده و خیال هواداران را از بابت آینده تیم‌شان راحت کند.

فینال کار باشگاه را ناتمام گذاشت

سمیعی که پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا پای به باشگاه پرسپولیس گذاشته بود، در زمانی که سرخ‌ها با هزار و یک مشکل برای سفر به دوحه قطر مواجه بودند، موفق شد با 2 پرسپولیسی تمدید قرارداد کند، اما ادامه این روند را به دلیل مشغله باشگاه و همچنین حفظ تمرکز بازیکنان به زمان دیگری موکول کرد.

حالا چندهفته‌ای می‌شود که پرسپولیسی‌ها از فینال آسیا بازگشته‌اند اما حاشیه‌هایی که در این باشگاه وجود داشت و کشمکش بین اعضای تیم با برخی مدیران ارشد باعث شد بسیاری از فعالیت‌ها در باشگاه به حالت تعلیق دربیاید اما حالا استعفای 2 عضو هیات‌مدیره که اعضای کادرفنی و هواداران رضایت چندانی از عملکردشان نداشتند، باعث شده تا دوباره سرخ‌ها برای مرور برنامه‌هایشان ‌انگیزه گرفته و مجددا به‌دنبال پیش‌بردن برنامه‌هایشان باشند.

بر همین اساس شنیده می‌شود یکی از برنامه‌های مهمی که مدیران پرسپولیس در روزهای آینده آن را دنبال می‌کنند، تمدید قرارداد با بازیکنان فعلی تیم است که قراردادشان رو به پایان است یا طبق نظر کادرفنی باید فصول بیشتری را با سرخ‌ها همراه باشند.

پول تنها مشکل مدیران

با اینکه طی هفته‌های گذشته مذاکرات مدیران باشگاه با بازیکنان مدنظر کادرفنی برای تمدید قراردادشان آغاز شده و پالس‌های مثبتی نیز برای انجام این کار دریافت کرده‌اند اما هنوز این اقدام عملیاتی نشده و هواداران این باشگاه همچنان در انتظار این هستند که شاهد تمدید قرارداد با بازیکنان تاثیرگذار تیم‌شان باشند.

در این خصوص شنیده می‌شود تنها مشکل باشگاه برای امضای قرارداد جدید با بازیکنان تیم خالی بودن خزانه باشگاه است. ظاهرا جعفر سمیعی در نظر دارد بعد از اینکه پول جدیدی به باشگاه تزریق شد و بخش دیگری از مبلغ قرارداد فصل جاری بازیکنان به حساب‌شان واریز شد، نفرات موردنیاز کادرفنی را به باشگاه فراخوانده و با آنها تمدید قرارداد کند.

طبق شنیده‌ها قرار است طی روزهای آتی مبلغی به حساب باشگاه واریز شود تا آنها بتوانند دریافتی بازیکنان را به 30 درصد رسانده و از این حیث مشکلی برای تمدید قرارداد با بازیکنان وجود نداشته باشد.

چراغ‌سبز 2 بازیکن به باشگاه

ظاهرا براساس لیستی که گل‌محمدی در اختیار باشگاه قرار داده فعلا نام 3 بازیکن در آن دیده می‌شود که باشگاه باید برای توافق با این نفرات و تمدید قراردادشان اقدام کند.

ظاهرا باشگاه در این لیست 3 نفره توانسته با 2 بازیکن به صورت شفاهی به توافق برسد و اگر آنها ظرف چند روز آینده بتوانند بخش دیگری از مبلغ قرارداد بازیکنان را به حساب‌شان واریز کنند، قطعا این 2 بازیکن با حضور در باشگاه قراردادی یک‌ساله را با پرسپولیسی‌ها امضا می‌کنند تا یحیی بتواند روی این نفرات برای فصل آینده هم حساب باز کند.

احمد نوراللهی یکی از این بازیکنان است که یحیی خواهان تمدید قراردادش شده و ظاهرا مذاکرات باشگاه با این بازیکن برای امضای قرارداد جدید هم نتیجه‌بخش بوده و کاپیتان سرخ‌ها در بازی برابر آلومینیوم را باید یکی از بازیکنانی بدانیم که حداقل یک فصل دیگر نیز با پیراهن پرسپولیس در میادین حاضر می‌شود.

وحید امیری هم دیگر بازیکنی است که یحیی به او اعتقاد ویژه‌ای دارد و حضور ثابت او در اکثر بازی‌های این فصل نشان از این علاقه می‌دهد. او که بعد از بازگشت از فوتبال ترکیه پیشنهادات زیادی داشت اما ترجیح داد فوتبال خود را همچنان با پیراهن پرسپولیس ادامه دهد و به نظر می‌رسد باشگاه برای تمدید قرارداد با این بازیکن هم کار چندان مشکلی نداشته باشد.

کنعانی‌زادگان هنوز بله نداده!

محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع ملی‌پوش پرسپولیس که این روزها به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیمش را در بازی‌ها همراهی کند یکی از بازیکنانی است که بعد از بازگشت مجدد به جمع سرخ‌ها توانسته یکی از نفرات ثابت تیمش باشد و در روزهایی که سرخ‌ها بدون شجاع خلیل‌زاده در خط دفاعی با مشکلات زیادی همراه بودند، او توانست درکنار سیدجلال حسینی بار خط دفاع را به دوش بکشد و عملکرد درخشانی هم از خود به نمایش بگذارد.

کنعانی‌زادگان هم یکی از بازیکنانی است که گل‌محمدی روی او نظر مساعدی دارد و از باشگاه خواسته که شرایط را برای تمدید قرارداد با این بازیکن مهیا کند. طبق شنیده‌ها، مذاکرات باشگاه با این مدافع ادامه دارد ولی هنوز توافق کامل برای تمدید قرارداد صورت نگرفته و کنعانی‌زادگان خواسته‌هایی دارد که باشگاه در حال بررسی و چانه‌زنی برای رسیدن به یک نقطه مشترک است.

این مدافع در ابتدای نقل‌وانتقالات تابستانی هم خواهان اصلاح مبلغ قراردادش شده بود و درنهایت با فشار هواداران و کادرفنی این اتفاق افتاد و او کار خود را در پرسپولیس از سر گرفت و ظاهرا این‌بار هم موضوع مورد بحث او و مدیران پرسپولیس مسائل مالی است که البته به نظر نمی‌آید این موضوع چندان مشکل‌ساز شود و به احتمال زیاد او را هم به‌زودی برای تمدید قرارداد در باشگاه می‌بینیم.

کاپیتان یک‌سال دیگر قرارداد دارد

شاید یکی از بازیکنانی که هواداران پرسپولیس خیلی دوست دارند بدانند تکلیف او برای فصل آتی چه خواهد بود و تا چه زمانی می‌توانند شاهد عملکرد درخشان این بازیکن تمام‌نشدنی فوتبال کشورمان در ترکیب تیم محبوب‌شان باشند، سیدجلال حسینی است که ظاهرا قرار نیست به این زودی‌ها تمام شود و همچنان شاهد عملکرد کم‌نقص او در خط دفاع سرخ‌ها هستیم.

با اینکه شاید خیلی‌ها اعتقادشان بر این باشد که کاپیتان سرخ‌ها را نهایتا تا پایان این فصل در ترکیب تیم‌شان شاهد خواهند بود اما بد نیست بدانید کاپیتان سیدجلال حسینی یک فصل دیگر هم با این تیم قرارداد دارد و این احتمال وجود دارد که او با تایید کادرفنی، در لیگ برتر بیست‌ویکم هم در میادین حاضر شود تا هواداران پرسپولیس این مدافع محبوب‌شان را مدت‌زمان بیشتری با پیراهن سرخ در رقابت‌ها شاهد باشند.

انصاری و شیری؛ فعلا خبری نیست

بین نفرات شناخته‌شده و مطرح پرسپولیس نام 2 بازیکن هنوز در لیست یحیی گل‌محمدی برای تمدید قرارداد دیده نمی‌شود و مشخص نیست این اقدام سرمربی را باید به معنای پایان این 2 بازیکن در سرزمین سرخ بدانیم یا اینکه آنها نیز در ادامه به لیست تمدیدی‌های پرسپولیس اضافه می‌شوند.

محمد انصاری که در ابتدای فصل از لیست پرسپولیس کنار گذاشته شد، به دلیل کمبود بازیکن در این پست و نبودن بازیکن آزاد در سطح پرسپولیس باردیگر به تمرینات فراخوانده شد اما او هنوز نتوانسته به ترکیب تیمش اضافه شود و حتی در غیاب 2 مدافع میانی در دیدار برابر آلومینیوم هم او نتوانست جایی در ترکیب تیمش داشته باشد. او هنوز در تفکرات یحیی نتوانسته جایی برای خودش باز کند و باید دید در ادامه فصل چه اتفاقی می‌افتد.

مهدی شیری هم که در این فصل عملکرد پرحرف و حدیثی از خود ارائه کرده و خیلی‌ها او را مسبب باخت در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌دانند نیز بازیکن دیگری است که هنوز یحیی نام او را برای تمدید قرارداد به باشگاه نداده است و شنیده‌ها حاکی از آن است که این بازیکن باید به‌دنبال تیم جدیدی برای ادامه فوتبالش باشد.

گفتنی است تمامی بازیکنان جدید پرسپولیس با این تیم قرارداد 2 ساله‌ای را امضا کرده‌اند و قطعا در لیگ بیست‌ویکم هم سرخ‌ها را همراهی می‌کنند و فعلا نیازی به تمدید قرارداد با این نفرات دیده نمی‌شود.

فرهیختگان

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: